Začíná modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi a Stéblovou

Rekonstrukce stávající a vybudování nové druhé koleje, zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h a realizace nových nástupišť je cílem modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou. Ta začíná právě v těchto dnech a za téměř 2,7 miliardy korun ji bude provádět sdružení firem Skanska a.s. a Elektrizace železnic Praha a.s.

Připravovaná akce navazuje na probíhající přestavbu železničního uzlu Pardubice a na již dokončenou modernizaci tratě mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem. Stavební práce se budou týkat přibližně 7,5 kilometru dlouhého úseku. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový, se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Změní se i konfigurace kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňové novým podchodem.

Modernizací projde i zastávka Pardubice-Semtín, která získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka. Ta výrazně zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak.

Prezentaci modernizace daného úseku najdete zde.

Soubory ke stažení

tisková zpráva ke stažení.pdf (93.6 kB) pdf
Vizualizace 1.jpg (410.2 kB) jpg
Vizualizace 2.jpg (530.0 kB) jpg
Vizualizace 3.jpg (510.8 kB) jpg