Aktuality

08.01.2021
Správa železnic vybrala vítězný architektonický návrh nového terminálu Praha východ
Do první architektonické a urbanistické soutěže na terminál vysokorychlostní železnice na území České republiky přišlo celkem 21 návrhů od českých i zahraničních architektonických kanceláří. Vítězem soutěže se stal návrh „MP+ov Nehvizdy 2020“ od autorského dua Jiří Opočenský a Štěpán Valouch.
08.01.2021
První vysokorychlostní trať vyprojektuje česko-francouzsko-britské konsorcium
Dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) a dokumentaci pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) VRT Polabí mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany zpracuje pro Správu železnic česko-francouzsko-britské sdružení společností SUDOP PRAHA, Egis Rail a Mott MacDonald.
08.01.2021
Studie proveditelnosti nové trati z Prahy do Drážďan je schválena
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila Studii proveditelnosti Nového železničního spojení Praha – Drážďany. Na základě tohoto koncepčního dokumentu se nyní bude odvíjet příprava této větve budoucí sítě rychlých spojení.
06.01.2021
Správa železnic letos plánuje rekonstrukci 200 přejezdů
Správa železnic pokračuje ve zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech. V loňském roce zrekonstruovala celkem 155 úrovňových křížení za více než 1,5 miliardy korun. Letos plánuje upravit dalších 200 přejezdů s předpokládanou částkou téměř 2 miliardy korun.
04.01.2021
Správa železnic opraví koridorovou trať mezi Adamovem a Blanskem
Odstranění propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění potřebných parametrů pro nákladní dopravu, umožnění bezbariérového přístupu na nástupiště a zlepšení technického stavu trati. To jsou hlavní cíle projektu modernizace infrastruktury mezi Adamovem a Blanskem. Správa železnic vypsala na jeho zhotovitele výběrové řízení. Stavební práce proběhnou v letech 2021 až 2023, plánovaná investice dosahuje částky 2,9 miliardy korun. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky.
29.12.2020
Správa železnic zmodernizuje stanici Holešov na Zlínsku
Celková rekonstrukce stanice Holešov je cílem projektu, na jehož realizaci vypsala Správa železnic výběrové řízení. V rámci stavebních prací se v této stanici na Zlínsku mimo jiné vybudují dvě nová bezbariérová nástupiště. Stavba naváže na dopravní terminál Holešov dokončený v roce 2018. Realizace projektu proběhne v příštím roce, odhadovaná výše investice je 354,7 milionů Kč.
28.12.2020
Správa železnic vypsala tendr na zhotovitele modernizace koridorové trati v úseku Brno-Maloměřice - Adamov
V rámci modernizace trati mezi Brnem a Adamovem proběhne kompletní rekonstrukce železničního svršku, částečně i spodku, výstavba nové odbočky Svitava a komplexní úprava zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Dále se zrekonstruují vybrané mostní objekty, všechny čtyři tunely v uvedeném úseku, 16 opěrných zdí i více než tisíc metrů přilehlých skalních svahů. Projekt s názvem Brno-Maloměřice St. 6 – Adamov, BC bude spolufinancovaný z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky. Předpokládaná hodnota stavební zakázky je 1,9 mld. Kč.
21.12.2020
Na trať mezi Olomouc a Šternberk vyjedou vlaky, končí devět měsíců trvající výluka
Elektrizace a zkapacitnění trati mezi Olomoucí a Uničovem postoupily do druhé poloviny. Letošní rok byl především ve znamení prací mezi Olomoucí a Bohuňovicemi a modernizace stanice Šternberk. Zásadní přestavbou prošla i samotná stanice Bohuňovice, kde jsou vybudována dvě nová nástupiště o délce 110 metrů. Vlaky se na trať vrátí v úterý 22. prosince.
18.12.2020
Správa železnic opraví výpravní budovu ve Veselí nad Lužnicí
Kompletní přestavba celého objektu je cílem rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Veselí nad Lužnicí. Správa železnic už vypsala tendr na dodavatele stavebních prací. Ty budou mimo jiné zahrnovat změny uspořádání interiéru budovy, vybudování toalet přístupných z haly i nových komerčních prostor a přesunutí kotelny do suterénu. Zahájení stavebních prací se plánuje na leden příštího roku, realizace stavby bude trvat 12 měsíců a vyjde na 56,9 milionu korun.
16.12.2020
Další krok k vlaku na letiště: Správa železnic a Letiště Praha koordinují společné záměry
V rámci přípravy projektu modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla Praha Správa železnic úzce spolupracuje a koordinuje své záměry s Letištěm Praha. V prosinci za tím účelem společnosti uzavřely dvě důležité smlouvy.
14.12.2020
Správa železnic hledá zpracovatele již čtvrté dokumentace pro územní rozhodnutí a EIA pro VRT
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) a dokumentace EIA, řešící vlivy záměru na životní prostředí, pro již čtvrtý úsek vysokorychlostní trati s názvem VRT Jižní Morava. Ta povede z Modřic do Šakvic.
14.12.2020
Správa železnic vybrala zhotovitele studie proveditelnosti pro železniční uzel Praha
Studii proveditelnosti rozvoje pražského železničního uzlu včetně plánovaných vysokorychlostních tratí na území metropole vypracuje společnost SP ŽUP: MMD+AFRY+EKOLA+SAGASTA+SMA. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 40 milionů korun v základním plnění, resp. 52 milionů korun i s opční částí. Vítězná společnost podala nabídku pro základní plnění ve výši 34,982 milionu korun.
11.12.2020
Správa železnic otevře v neděli novou zastávku Praha-Eden
V neděli, souběžně se začátkem platnosti jízdního řádu pro rok 2021, se pro cestující otevře nová zastávka Praha-Eden, která se nachází na traťové přeložce mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice. Současně s touto změnou přestanou vlaky obsluhovat stávající trať včetně zastávky v Praze-Strašnicích. Průběh stavby i novou zastávku si dnes prohlédl vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček v doprovodu generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody.
10.12.2020
Na zastávce Karlovy Vary-Aréna začnou zastavovat vlaky
Správa železnic úspěšně dokončila stavbu nové zastávky Karlovy Vary-Aréna. Ta vznikla v lokalitě, která se v současnosti zásadně rozšířila o sportovní a kulturně společenské areály. Stavbu s celkovými investičními náklady ve výši 19 milionů korun zrealizovala společnost Strabag Rail.
10.12.2020
Elektrizace trati z Brna do Střelic pokračuje, vlaky začaly jezdit po rekonstruované koleji
Elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic běží naplno. Dokončena již byla rekonstrukce první traťové koleje, na kterou v minulém týdnu vyjely vlaky. Téměř současně začaly práce ve druhé traťové koleji. Zprovozněno bylo rovněž zabezpečovací zařízení u všech čtyř rekonstruovaných přejezdů, tři z nich jsou nyní vybaveny závorami. Dokončení stavby s předpokládanými celkovými náklady ve výši 2,7 miliardy korun se plánuje v závěru příštího roku. Následně dojde k elektrizaci navazujícího úseku do Zastávky u Brna.
10.12.2020
Mezi Hustopečemi a Šakvicemi vyjedou v neděli elektrické vlaky
Modernizace trati mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi míří do finále. Projekt zahrnuje rekonstrukci obou stanic, elektrizaci trati mezi nimi, instalaci nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a zvýšení zabezpečení přejezdů. Správa železnic jej stavebně dokončí příští rok v březnu. Již tuto neděli přitom dojde k zahájení provozu elektrických vlaků. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 1,6 miliardy korun.
09.12.2020
Správa železnic představila podobu nové nádražní budovy v Chodově
Správa železnic připravuje výstavbu nové výpravní budovy v Chodově na Karlovarsku. Bude umístěna u bezbariérového podchodu na ostrovní nástupiště při pěší cestě ke starému nádraží. S tímto vhodnějším místem se počítalo už při výstavbě peronů a modernizaci stanice. Návrh moderního objektu představila Správa železnic zástupcům města Chodova.
09.12.2020
Meet the buyer - seznámení dodavatelů s plány Správy železnic v oblasti zvyšování bezpečnosti na přejezdech i na tratích
Správa železnic připravila setkání s dodavateli formou „Meet the buyer“ pro účely jejich seznámení s plány v oblasti zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, dále s koncepcí zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy (D3) a s výhledovými záměry na realizaci systémů GSM-R i ETCS.
08.12.2020
V Radotíně se otevírá nový podjezd pod tratí
Již tuto středu, tedy 9. prosince 2020, se výrazně uleví dopravě v pražském Radotíně. Otevře se totiž podjezd pod tratí u Horymírova náměstí, který byl z důvodu modernizace kolejí mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín od března uzavřen; vrátí se do něj auta i chodci.
07.12.2020
Další část tratě z Pardubic do Hradce Králové bude dvoukolejná
Správa železnic začne v příštím roce modernizovat další část frekventované spojnice dvou nejvýznamnějších center východních Čech. Proto vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Pardubic-Rosic nad Labem do Stéblové. Jejím hlavním přínosem bude výstavba druhé koleje, a to včetně mostu přes Labe v Pardubicích. Současně dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023, její předpokládané celkové investiční náklady se blíží částce 2,6 miliardy korun.