Aktuality

11.06.2020
Historická výpravní budova v Majdaleně prošla opravou
Správa železnic pokračuje v obnově výpravních budov. Dnes slavnostně otevřela opravený historický objekt z roku 1890 ve stanici Majdalena na Třeboňsku. Práce v hodnotě 6,2 milionu korun probíhaly od loňského října, jejich zhotovitelem byla společnost EDIKT.
11.06.2020
Zítra se opět otevře Fantova kavárna
Správa železnic zítra znovu otevře Fantovu kavárnu v historické výpravní budově na pražském hlavním nádraží. Nájemcem jejích prostor se stala společnost HS-RISTORANTE.
09.06.2020
Správa železnic zapojila další trať do dálkového ovládání provozu
Začátkem června zapojila Správa železnic traťový úsek Dětmarovice – Mosty u Jablunkova do systému centrálního řízení provozu. Tuto trať již řídí dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Přerově. Do konce června bude do systému dálkového ovládání zapojen i úsek Ústí nad Orlicí – Lichkov a stanice Plzeň hlavní nádraží.
08.06.2020
Drážní hasiči se zdokonalují v řízení a obsluze vyprošťovacích tanků
Vojenský výcvikový prostor Boletice na Českokrumlovsku je v těchto dnech dějištěm pravidelného výcviku řidičů z obsluhy vyprošťovacích tanků VT-72B, které využívá Hasičský záchranný sbor Správy železnic. Součástí školení je také nácvik nakládky tanků na nedávno pořízené soupravy pro jejich přepravu.
05.06.2020
Pokračuje modernizace vozového parku hasičů Správy železnic
Přibližně 286 milionů korun chce Správa železnic investovat v letošním a příštím roce do modernizace vozového parku svého hasičského záchranného sboru. Jedná se o pokračování projektu z předchozích dvou let hrazeného Státním fondem dopravní infrastruktury. Cílem druhé etapy modernizace je náhrada již dosluhující patnáct a více let staré techniky, konkrétně kompletní obměna cisternových automobilových stříkaček CAS či doplnění a obměna vyprošťovacích automobilů VYA a automobilových jeřábů.
03.06.2020
Na trati mezi Kladnem a Řevničovem proběhnou opravné práce
Správa železnic opraví v průběhu letních prázdnin část středočeské trati z Kladna do Lužné u Rakovníka. Náplní stavby, na kterou nyní vypisuje veřejnou zakázku na zhotovitele, je kompletní oprava železničního svršku a spodku mezi Kladnem a Řevničovem. Akce naváže na práce provedené na tomto traťovém úseku v předchozích letech.
01.06.2020
Začíná rekonstrukce úseku z Dětmarovic na státní hranici s Polskem
Traťový úsek z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné na státní hranici s Polskem čeká celková rekonstrukce. Správa železnic již podepsala smlouvu se zhotovitelem prací. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Dokončení stavby s celkovými investičními náklady přes 3 miliardy korun je naplánováno na červenec 2022.
29.05.2020
Vlaky se vrací na zrekonstruovaný Negrelliho viadukt
Správa železnic dokončila rekonstrukci historického Negrelliho viaduktu. Vlaky se na něj vrátí v pondělí 1. června, dnes si celou stavbu prohlédl premiér Andrej Babiš v doprovodu vicepremiéra a ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody. Památkově chráněný most slouží dopravě v hlavním městě již od roku 1850, nyní na něm budou probíhat poslední dokončovací práce.
26.05.2020
Rekonstrukce zlepší parametry nejen stanice Bohosudov
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce železniční stanice Krupka-Bohosudov, která se po dokončení prací vrátí ke svému dřívějšímu pojmenování Bohosudov. Její dosavadní název převezme nově vybudovaná zastávka u přejezdu ve směru na Teplice v Čechách. Rekonstrukcí projdou také navazující traťové úseky do Chabařovic a do Teplic v Čechách. Stavební práce začnou letos v květnu a potrvají do konce roku 2022. Rychlost vlaků se poté zvýší až na 135 km/h.
25.05.2020
Stanice Hrádek nad Nisou a Chrastava čeká za dva roky rekonstrukce
Správa železnic připravuje kompletní rekonstrukce stanic Hrádek nad Nisou a Chrastava ležících na celostátní trati Liberec – Zittau – Rybniště a z technologického hlediska také jejich přilehlých traťových úseků. Aktuálně proto vypisuje veřejnou zakázku na zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení a projektové dokumentace pro provádění stavby. Hlavním přínosem obou akcí bude úspora času při křižování vlaků, které se dosáhne jak rekonstrukcí zabezpečovacích zařízení, tak i zvýšením rychlosti ve staničních kolejích.