Aktuality

19.06.2020
Správa železnic pokračuje v opravách nádraží ve Středočeském kraji
I v letošním roce bude Správa železnic opravovat další výpravní budovy ve Středočeském kraji. O nádražní budovy po celé České republice se stará od roku 2016, ročně do jejich oprav a údržby investuje stovky milionů korun.
18.06.2020
Správa železnic má schválené záměry projektů pro Českou Třebovou a Děčín
Správa železnic pokračuje v přípravě staveb i přes veškerá omezení způsobená šířením koronaviru a udržuje stanovené tempo. V rámci jednání Centrální komise Ministerstva dopravy se podařilo projednat další záměry projektů. Mimo jiné se jedná o dvě významné investiční akce, a to Modernizaci železničního uzlu Česká Třebová a Rekonstrukci žst. Děčín východ dolní nádraží.
17.06.2020
Nejdůležitější stop mého profesionálního života
Správa železnic se již tradičně připojuje k celosvětové kampani ILCAD – Mezinárodnímu dni bezpečnosti na železničních přejezdech. Letošní ročník je věnován střetu osobního vlaku s autobusem a následné záchraně zraněných.
16.06.2020
Správa železnic jednala se zástupci obcí o plánované VRT Drážďany – Praha
Další ze série setkání Správy železnic se zástupci obcí v okolí plánované trasy nového železničního spojení Drážďany – Praha se dnes uskutečnilo v Litoměřicích. Projektový tým představil aktuální stav a především popsal další plánovaný postup v nejbližších měsících. V rámci diskuze se řešila lokální témata týkající se navrhovaného vedení nové trati.
15.06.2020
Správa železnic hledá zhotovitele nového mostu u Červené nad Vltavou
Správa železnic plánuje ještě letos zahájit rekonstrukci přemostění u Červené nad Vltavou. V těchto dnech vyhlásila tendr na zhotovitele prací. Stávající ocelová konstrukce z roku 1889 již nevyhovuje požadavkům na rychlost a zatížitelnost, proto ji nahradí novostavba železobetonového obloukového mostu s rozpětím oblouku 156 metrů. Zahájení prací se plánuje letos v listopadu, dokončení v červnu 2024. Celkové náklady dosahují výše 470 milionů korun.
12.06.2020
Správa železnic předala Národnímu technickému muzeu tři historické exponáty
O tři nové exponáty z majetku Správy železnic je bohatší expozice Národního technického muzea v Chomutově. Jedná se konkrétně o zhutňovač štěrku, jediný prototyp přívěsného osobního vozíku a sněhový pluh.
11.06.2020
Historická výpravní budova v Majdaleně prošla opravou
Správa železnic pokračuje v obnově výpravních budov. Dnes slavnostně otevřela opravený historický objekt z roku 1890 ve stanici Majdalena na Třeboňsku. Práce v hodnotě 6,2 milionu korun probíhaly od loňského října, jejich zhotovitelem byla společnost EDIKT.
11.06.2020
Zítra se opět otevře Fantova kavárna
Správa železnic zítra znovu otevře Fantovu kavárnu v historické výpravní budově na pražském hlavním nádraží. Nájemcem jejích prostor se stala společnost HS-RISTORANTE.
09.06.2020
Správa železnic zapojila další trať do dálkového ovládání provozu
Začátkem června zapojila Správa železnic traťový úsek Dětmarovice – Mosty u Jablunkova do systému centrálního řízení provozu. Tuto trať již řídí dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Přerově. Do konce června bude do systému dálkového ovládání zapojen i úsek Ústí nad Orlicí – Lichkov a stanice Plzeň hlavní nádraží.
08.06.2020
Drážní hasiči se zdokonalují v řízení a obsluze vyprošťovacích tanků
Vojenský výcvikový prostor Boletice na Českokrumlovsku je v těchto dnech dějištěm pravidelného výcviku řidičů z obsluhy vyprošťovacích tanků VT-72B, které využívá Hasičský záchranný sbor Správy železnic. Součástí školení je také nácvik nakládky tanků na nedávno pořízené soupravy pro jejich přepravu.
05.06.2020
Pokračuje modernizace vozového parku hasičů Správy železnic
Přibližně 286 milionů korun chce Správa železnic investovat v letošním a příštím roce do modernizace vozového parku svého hasičského záchranného sboru. Jedná se o pokračování projektu z předchozích dvou let hrazeného Státním fondem dopravní infrastruktury. Cílem druhé etapy modernizace je náhrada již dosluhující patnáct a více let staré techniky, konkrétně kompletní obměna cisternových automobilových stříkaček CAS či doplnění a obměna vyprošťovacích automobilů VYA a automobilových jeřábů.
03.06.2020
Na trati mezi Kladnem a Řevničovem proběhnou opravné práce
Správa železnic opraví v průběhu letních prázdnin část středočeské trati z Kladna do Lužné u Rakovníka. Náplní stavby, na kterou nyní vypisuje veřejnou zakázku na zhotovitele, je kompletní oprava železničního svršku a spodku mezi Kladnem a Řevničovem. Akce naváže na práce provedené na tomto traťovém úseku v předchozích letech.
01.06.2020
Začíná rekonstrukce úseku z Dětmarovic na státní hranici s Polskem
Traťový úsek z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné na státní hranici s Polskem čeká celková rekonstrukce. Správa železnic již podepsala smlouvu se zhotovitelem prací. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Dokončení stavby s celkovými investičními náklady přes 3 miliardy korun je naplánováno na červenec 2022.
29.05.2020
Vlaky se vrací na zrekonstruovaný Negrelliho viadukt
Správa železnic dokončila rekonstrukci historického Negrelliho viaduktu. Vlaky se na něj vrátí v pondělí 1. června, dnes si celou stavbu prohlédl premiér Andrej Babiš v doprovodu vicepremiéra a ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody. Památkově chráněný most slouží dopravě v hlavním městě již od roku 1850, nyní na něm budou probíhat poslední dokončovací práce.
26.05.2020
Rekonstrukce zlepší parametry nejen stanice Bohosudov
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce železniční stanice Krupka-Bohosudov, která se po dokončení prací vrátí ke svému dřívějšímu pojmenování Bohosudov. Její dosavadní název převezme nově vybudovaná zastávka u přejezdu ve směru na Teplice v Čechách. Rekonstrukcí projdou také navazující traťové úseky do Chabařovic a do Teplic v Čechách. Stavební práce začnou letos v květnu a potrvají do konce roku 2022. Rychlost vlaků se poté zvýší až na 135 km/h.
25.05.2020
Stanice Hrádek nad Nisou a Chrastava čeká za dva roky rekonstrukce
Správa železnic připravuje kompletní rekonstrukce stanic Hrádek nad Nisou a Chrastava ležících na celostátní trati Liberec – Zittau – Rybniště a z technologického hlediska také jejich přilehlých traťových úseků. Aktuálně proto vypisuje veřejnou zakázku na zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení a projektové dokumentace pro provádění stavby. Hlavním přínosem obou akcí bude úspora času při křižování vlaků, které se dosáhne jak rekonstrukcí zabezpečovacích zařízení, tak i zvýšením rychlosti ve staničních kolejích.
21.05.2020
Geodeti mapují území pro další přípravu trasy Nového železničního spojení Drážďany – Praha
O další důležitý krok postoupila příprava Nového železničního spojení Drážďany – Praha na svém vnitrostátním úseku. Práce pokračují sběrem geodetických dat v úseku Praha – Lovosice/Litoměřice.
20.05.2020
Trať ze Suchdola nad Odrou do Nového Jičína projde opravou
Na trati spojující Suchdol nad Odrou a Nový Jičín město brzy odstartují opravné práce. Správa železnic aktuálně vypsala zakázku na zhotovitele stavby, která mimo jiné zahrnuje opravu traťové koleje, úrovňových křížení, mostních objektů a zastávky Šenov u Nového Jičína. Stavba, jejíž předpokládané náklady činí 80 milionů korun, umožní zvýšení traťové rychlosti a zkvalitnění vlakové dopravy v regionu.
19.05.2020
Na investice, opravy a řízení provozu půjde letos téměř 47 miliard korun
Správa železnic disponuje v letošním roce částkou 46,9 miliardy korun, která bude směřovat zejména na rekonstrukce, opravy a údržbu tratí. Tato suma zahrnuje navýšení rozpočtu manažera infrastruktury o 3,5 miliardy korun, které nedávno schválila vláda. Jde o druhou nejvyšší částku v historii Správy železnic. Z tohoto pohledu rekordní byl rok 2015, kdy díky konci prvního období unijního Operačního programu Doprava měla k dispozici 50,2 miliardy korun.
14.05.2020
Správa železnic řeší budoucí podobu prostějovského místního nádraží
Správa železnic intenzivně řeší budoucí podobu výpravní budovy na místním nádraží v Prostějově, kde připravuje rekonstrukci celé železniční stanice. V této souvislosti pracuje s několika variantami, jako nejvýhodnější se jeví novostavba menšího objektu. Při rozhodování o výsledném řešení celého prostoru zohlední Správa železnic i názor prostějovské radnice.