Dobrý den, úvodem bych rád prohlásil, že nejsem zaměstnancem ČD ani jiného dopravce. Také předpokládám, že máte být nestranní. Jsem běžný cestující, který využívá všechny dopravce na železnici a především trasu Praha - Olomouc. Důvodem tohoto emailu je skutečnost, že v poslední době dochází dle mého názoru ke zvýhodňování jednoho dopravce ( konkrétně Regiojetu )  oproti ostatním. Osobně to vnímám jako neférové (  záměrné ? ) jednání ze strany SDŽC, neboť se domnívám, že některé náležitosti během zpoždění lze řešit operativně.  Chybí bohužel snaha nebo chuť..... Předesílám, že mi nejde o to,"preferovat" jednoho dopravce oproti ostatním za každou cenu, jde o transparentnost a férový přístup ke všem cestujícím, kteří využívají vlaků. Níže popisuji situaci ze dne 26.7.2015 v trase Olomouc - Praha a prosím o Vaše vyjádření v zákonem stanovené době. Dne 26.7.2015 cestujeme vlakem ČD, konkrétně SC 506 s odjezdem 14:09 z Olomouce. Náš vlak přijede opožděn o cca 5 . minut i díky vlaku společnosti REGIOJET a jeho "delšímu" pobytu ve stanici. Oba vlaky postupně zastavili u 4. nástupiště, vlak REGIOJET měl poslední 3. vozy mimo nástupiště, přesto cestující vystupují - z  hlediska bezpečnosti je vše v pořádku ? Nastupujeme do vlaku SC a vyrážíme směr Praha a již před Českou Třebovou nás zastavuje před námi zpožděný a ve stanici zastavující REGIOJET. Dle mého názoru lze zajisti bezproblémové předjetí ve stanici a nenavyšovat  tak zpoždění ani jednoho z dopravců. Nicméně náš vlak nemá žlutou barvu a tak si postojíme před Českou Třebovou a nabíráme další zpoždění. Jen pro zajímavost - projíždíme po " prostřední" koleji (průjezdná bez nástupišť ), Regiojet stál u nástupiště č.1., tudíž argumentace, že dopravní cesta nebyla volná Vám v tomto konkrétním případě padá.  Stačilo nás pouze "nezastavit". Obdobná situace se opakuje ve stanici Pardubice. Od Kolína jedeme přes Čelákovice a dál nabíráme zpoždění, zatímco Regiojet jede přes Úvaly ( zjištěno přes aplikaci IDOS ). Výsledek vašeho počínání ? Zpoždění v Praze Hl.n. + 15 minut, na Smíchovském nádraží, kde vystupujeme  cca. + 20 minut. Zpoždění tedy vzniká prokazatelně řízením provozu ( nikoli vliv ČD nebo výluk ), a dobou pobytu Regiojetu ve stanicích.  Dotaz zní : zvýhodňujete dopravce Regiojet před vlaky ČD a LE ?  Proč nedošlo k předjetí ve stanici ČT popřípadě Pardubice ? Dále bych Vás rád touto oficiální cestou požádal o vyjádření k dodržování rychlosti u vlaku RJ 1010 dne 26.7.2015 Opakovaně zdůrazňuji, že nemám vazby na žádného dopravce, jde mi o princip a nezávislost Vaši organizace. Cítím se jako poškozený a znevýhodněný cestující, který sice zaplatil, ale bohužel zvolil pro Vás méně oblíbenou barvu vlaku. A bohužel se nám to nestalo poprvé, proto si myslím, že to není náhoda, proto reaguji a proto hodlám situaci řešit. Otázky jsem vyznačil tučně. Děkuji S pozdravem