Doprovodná informace k žádosti čj. 47702/2018-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: • Jaká opatření (technická, organizační či jiná) zajistí, že nový most bude tišší, než současný starý most? Jaká opatření ke snížení hluku jsou navržena v projektu plánovaného mostu a jaká je předpokládaná efektivita jednotlivých opatření? Opatření jsou technické povahy, organizační opatření jako například snižování stávajícího počtu vlaků nepředpokládáme. Technická opatření jsou následující: - Masivnější/tužší konstrukce mostu – nižší vibrace a větší útlum - Průběžné kolejové lože – větší útlum a uzavřená konstrukce zdola - Pružně upevněný svršek – nižší hlučnost - Antivibrační rohož pod ložem U nového mostu předpokládáme hluk na obdobné úrovni, jakou vykazuje jízda vlaku po drážním tělese. • Na jakou úroveň hluku (ekvivalentní hladinu akustického tlaku), zejména pro noční dobu, je nový most plánován/projektován? V rámci zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby uvažujeme s limity staré hlukové zátěže – tedy 70 dB ve dne a 65 dB v noci u chráněného venkovního prostoru staveb. • Na splnění jakých hlukových limitů podle nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, je nový most plánován/projektován? Je projektován na splnění hlukových limitů pro novou (NHZ) nebo starou hlukovou zátěž (SHZ)? V rámci rekonstrukce mostu nedochází ke změně os kolejí a ani ke zhoršení hlukové situace ve výhledu, proto uvažujeme s limity staré hlukové zátěže – tedy 70 dB ve dne a 65 v noci u chráněného venkovního prostoru staveb. • Kdy je možné očekávat zahájení a dokončení rekonstrukce mostu? (harmonogram) V rámci zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby předpokládáme realizaci rekonstrukce železničního mostu přes Berounku v rozmezí 06/2022 – 08/2023.