Doprovodná informace k žádosti čj. 13057/2020-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1) žádosti Vám sdělujeme, že zhotovitel zpracovává dokumentaci pro územní rozhodnutí ve variantě Jih, tedy vedení trasy jižně od vodojemu Bruska a jižně od Fyzikálního ústavu. K bodu 2) žádosti Vám sdělujeme, že v současné době se dopracovává technické řešení dokumentace pro územní rozhodnutí. Zapracovávané podmínky vzešly z centrální komise Ministerstva dopravy, kde byla schválena varianta Jih. Zároveň budou provedeny nové průzkumné vrty pro tzv. variantu Střed. Následně bude zpracován geotechnický průzkum, který by mohl být vyhotoven v 6/2020. K bodu 3) žádosti Vám sdělujeme, že doposud byla uhrazena částka v celkové výši 45 229 296 Kč bez DPH. K bodu 4) a 5) žádosti Vám sdělujeme, že ne. Nebylo zažádáno z výše uvedených důvodů. K bodu 6) žádosti Vám sdělujeme, že žádost o posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) bude zaslána na MŽP až poté, co bude dopracováno technické řešení a posudek, jehož zpracování bylo veřejně deklarováno. K bodu 7) žádosti Vám sdělujeme, že ano. V případě posunutí realizace do tzv. varianty Střed, lze konstatovat, že se jedná o ražené tunely v podobné trase, jen s menší výškou nadloží. Dosavadní výstupy tak budou využitelné. K bodu 8) Vám sdělujeme, že celkové náklady jsou za celou stavbu, tj. úsek Výstaviště – Veleslavín, nikoliv pouze za zmíněný úsek Dejvice – Veleslavín. Celkové investiční náklady se pohybují okolo 13 mld. Kč a předpokládá se zde čerpání prostředků z evropských fondů. V jakém rozsahu nelze nyní určit. K bodu 9) žádosti Vám sdělujeme, že Správa železnic, státní organizace, si není vědoma, o jaké zvýšené náklady by se mělo jednat a o žádných takových nákladech nemá povědomí. Směřuje-li dotaz na to, z jakých prostředků budou hrazeny investiční náklady, nebude-li zajištěno byť i jen částečné financování z prostředků Evropské unie, sdělujeme, že v rozsahu, ve kterém nebude zajištěno financování z prostředků Evropské unie, budou investiční náklady hrazeny z prostředků státního rozpočtu. K bodu 10) Vám sdělujeme, že MČ Praha 6 je strategickým partnerem, bez jehož aktivního zapojení nelze projekt úspěšně realizovat. Spolupráce je založena na vzájemném respektování partnerů.