Doprovodná informace k žádosti čj. 44749/2020-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: Bodům 2), 3), 4), 6), 7), 8), 9), 10) a 12) se vyhovuje. K bodu 1) dále v rámci snahy vyjít žadateli vstříc dodáváme, že požadované informace byly více či méně obsahem podkladových studií a analýz týkajících se oblasti Litoměřicka, které sloužily pro zhotovení projednávané Studie proveditelnosti. Tyto dokumenty Vám v rámci vstřícného přístupu poskytujeme zcela nad rámec vyřízení bodu 1) žádosti. Vše naleznete na odkazech https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/p0Tg0jVYytsKf0N https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/QOkXMlG4NOnYnK8 https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/uaPQqyTyPni2ctb https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/oWHmq7eq9Wquj54 https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/2Ppsq1I9OAdNcHs https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/osCvDpxJtR53BT4 https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/ZVQ0CEvwzxfj4a5 https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/CoBJiaU9V6AQluK https://datashare.szdc.cz/ad/index.php/s/xZYwPsUTpePbi0P Heslo: Litomerice Přílohy jsou ve formátu .zip a nebo z důvodu velikosti v dílech ve formátu .zip.00x. Pro otevření je nutné stáhnout všechny soubory, a až poté je možné díly rozbalit najednou. K bodu 2) žádosti sdělujeme, že historická trasa zakotvená v Zásadách územního rozvoje nereflektuje napojení Ústí nad Labem, které předpokládá Usnesení Vlády České republiky o Programu rozvoje rychlých železničních spojení v České republice. K bodu 3) žádosti sdělujeme, že předpokládáme, že Studie proveditelnosti bude projednána na Centrální komisi Ministerstva dopravy v druhé polovině tohoto roku. Výsledné vedení trasy vzejde z procesu aktualizace Zásad územního rozvoje. K bodu 4) žádosti sdělujeme, že Informace o stavbě byly a jsou průběžně sdíleny s krajskými úřady, v současnosti probíhají setkání se i zástupci potenciálně dotčených obcí. Představitelé samospráv těchto obcí spadajících pod ORP Litoměřice byli informováni o současném stavu přípravy VRT na schůzce, která proběhla 16. června 2020 v Litoměřicích. Rozsah a forma předávaných informací odpovídá stupni podrobnosti a fázi přípravy zpracovávané dokumentace. V tuto chvíli nelze předjímat podrobnější technické řešení než je potřebné pro aktualizaci Zásad územního rozvoje, tzn., že konkrétní a konečná podoba vedení VRT nemůže být s ohledem na standardní postup přípravy stavby v tuto chvíli známa. K bodu 5) žádosti zcela nad rámec požadovaného uvádíme, že Správa železnic, státní organizace, bude při nabývání pozemků pro uskutečnění stavby VRT postupovat v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména s následujícími: • zákon č.13/1997 Sb., o pozemních komunikacích • zákon č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) • zákon č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací (zákon o urychlení) • zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) • zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník • zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a změně některých zákonů K bodu 6) žádosti sdělujeme, že technické řešení bude navrženo tak, aby splňovalo všechny limity hluku stanovené právními předpisy ČR. Obecně vliv na životní prostředí a obyvatele bude ověřen v několika stupních v rámci procesů SEA a EIA, územního řízení a řízení o získání stavebního povolení. K bodu 7) žádosti sdělujeme, že obce budou v souladu se zákonem zapojeny při aktualizaci Zásad územního rozvoje, a dále v rámci následujícího stupně přípravy stavby v rámci územního řízení a procesu EIA. Nad rámec povinností stanovených zákonem informuje Správa železnic, státní organizace průběžně o postupu přípravy stavby VRT zástupce krajských úřadů i jednotlivých obcí, aby zajistila maximálně možnou míru informovanosti o připravované stavbě. K bodu 8) žádosti sdělujeme, že si nejsme vědomi žádné spojitosti mezi stavbou vysokorychlostní tratě a těžbou písku v těchto oblastech. K bodu 9) žádosti sdělujeme, že geologické poměry jsou průběžně mapovány a zpřesňovány způsobem odpovídajícím postupu přípravy. K bodu 10) žádosti sdělujeme, že vlivy stavby na životní prostředí jsou předmětem posuzování v procesech SEA a EIA. V rámci projekčních prací bude zohledněn požadavek na minimalizaci rizik spojených s vlivem stavby na životní prostředí vč. vlivu na podzemní i povrchové vody. Ověření potenciálního snížení hladiny spodních vod bude posouzeno hydrogeologickým posudkem. K bodu 12) žádosti sdělujeme, že přesné technické řešení bude navrženo v následujících fázích přípravy a bude prověřen i vliv na povodňová území. Výsledný návrh musí splňovat všechny limity vyplývající z platného legislativního rámce.