Doprovodná informace k žádosti čj. 525/2021-SŽ-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1) Správa železnic obdržela oficiálně čistopis oponentního posudku na úsek Dejvice – Veleslavín od České geologické služby dne 26. 11. 2020. Ihned byl posudek zaslán na MČ Prahy 6 a na odbor komunikace Správy železnic, aby posudek byl pro veřejnost k dispozici na webových stránkách https://www.spravazeleznic.cz/zeleznice-na-letiste. Draft posudku byl připomínkován Správou železnic na přelomu říjnu/listopadu 2020. Předběžné výsledky zpracování byly představeny i v srpnu 2020 na Generálním ředitelství správy železnic, kdy proběhla interní přednáška zpracovatelů posudků za účasti hostů. K bodu 2) Předběžné výsledky oponentních odborných a nezávislých posudků byly prezentovány dne 31. 8. 2020. Na jednání byli účastněni zástupci Správy železnic, Ministerstva dopravy, Městské část Prahy 6, Hlavního město Praha, odborný garant za veřejnost doc. Rozsypal, předseda Spolku a zastupitel MČ Prahy 6 Ing. Mejstřík jako zástupce veřejnosti, zástupce Ústřední vojenské nemocnice a další. Garantem za zadání do Bochumi (ČGS) byla Správa železnic jako investor a objednavatel s odsouhlasením odborného garanta doc. Rozsypala. Doc. Rozsypal byl nominován Spolkem za ochranu Střešovic a Břevnova na odborného konzultanta dne 3. 3. 2020, kde byl žadatel účasten a souhlasil. Garantem za odbornost v tunelových stavbách za Správu železnic byl Bc. MSc. Michal Froněk CEng MICE DIC. Ten byl kontaktní osobou pro Bochum a Českou geologickou službu. Jednalo se hlavně o doplňování podkladů, údajů či odpovídání na odborné dotazy zpracovatelů oponentních posudků. K bodu 3) Všechny tři oponentní odborné posudky (Bochum, ČGS a posudek na vibrace) sdělily, že nejlepší a nejbezpečnější variantou je varianta JIH. Tudíž všechny odborné posudky zároveň potvrdily, že dokumentace Správy železnic je naprosto v pořádku a shoduje se s renomovanými světovými posudky a jejich závěry. Z těchto důvodů se Správa železnic rozhodla pokračovat v dokumentaci pro územní rozhodnutí a plnit další dílčí etapy vyplývající ze smlouvy o dílo. Zároveň tímto nic nekončí, Správa železnic nadále bude dělat maximum, aby přesvědčila část veřejnosti Prahy 6, která se staví proti variantě JIH, že se jedná opravdu o nejlepší a nejbezpečnější variantu, o stavbu, která svoji důležitostí a svým charakterem přerůstá město Prahu. Nadále budeme chtít spolupracovat se světovými odborníky, v dalších stupních dokumentací budou provedeny další geologické vrty, před a po stavbě bude provedena pasportizace všech objektů nad tunelem apod. k bodu 4) Vedení Správy železnic bylo obeznámeno s výsledky oponentních znaleckých posudků, že varianta JIH je nejlepší a nejbezpečnější a které de facto plně potvrdily dokumentaci pro územní rozhodnutí. Všechny prověřované trasy jsou v souladu se Zásadami politiky územního rozvoje. Tyto zásady řeší v obecné rovině propojení Prahy s Letištěm Václava Havla. V současné době dochází k upřesňování vedení trasy a to aktualizaci ZÚR (a ÚP), která se rozšiřovala pro variantu STŘED pro případ, že by se pokračovalo touto variantou. Tudíž všechny prověřované trasy (SEVER, STŘED, JIH) budou pokryty aktualizací ZÚR. Správa železnic se rozhodla jít variantou JIH z výše popsaných důvodů v bodě 2) a 3). Správnost rozhodnutí potvrdila MČ Prahy 6 usnesením zastupitelstva ze dne 27. 11. 2020 a Hlavní město Praha svým usnesením zastupitelstva ze dne 17. 12. 2020.) K bodu 5) Investorem a garantem dokumentace pro územní rozhodnutí je organizace Správa železnic. Dokumentace byla připomínkována interně odbornými složkami odbory Správy železnic a i odbory Ministerstva dopravy. Následně dokumentace projde procesem EIA, budou se vyjadřovat dotčené orgány státní správy, proběhne územní řízení apod. Jak je výše uvedeno, Správa železnic si nechala rozhodnutí potvrdit usnesením zastupitelstva MČ a HMP.