Doprovodná informace k žádosti čj. 164457/2021-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 2) Správa železnic, státní organizace, k informaci požadované v bodu 2) žádosti sděluje, že běžná prohlídka byla provedena místním správcem dne 20. dubna 2021. K tomuto Správa železnic eviduje zápis v interním informačním systému, jehož vyexportovaný text přikládáme jako přílohu č. 1. Dále sdělujeme, že podrobná prohlídka byla provedena 4. října 2021 organizační složkou Správy železnic, Centrem telematiky a diagnostiky (CTD). Protokol této prohlídky přikládáme jako přílohu č. 2. Prohlídka řeší obě konstrukce v koleji č. 1 a č. 2, nejenom ocelovou konstrukci v koleji č. 2. K bodu 3) Správa železnic, státní organizace, k informaci požadované v bodu 3) žádosti sděluje, že most v koleji č. 1 a č. 2 je přechodný pro traťovou třídu D4 s přidruženou rychlostí 80 km/hod. K bodu 4) Správa železnic, státní organizace, k informaci požadované v bodu 4) žádosti sděluje, že poslední podrobná prohlídka mostu byla provedena dle §26, Vyhlášky č.177/1995 Sb, dne 4. října 2021 – viz výše k bodu č. 2. K bodu 5a) Správa železnic, státní organizace, k informaci požadované v bodu 5a) žádosti sděluje, že Oblastní ředitelství Ostrava nedisponuje technickým vybavením, kterým by bylo možno kontinuálně sledovat dodržování povoleného zatížení železničních tratí a mostních konstrukcí. V obvodu Oblastního ředitelství Ostrava jsou k dispozici pouze dvě stacionární kolejové váhy, jedna v železniční stanici Petrovice u Karviné, v současné době mimo provoz z důvodu investiční činnosti a druhá v železniční stanici Ostrava hlavní nádraží, obě umístěné mimo hlavní a předjízdné koleje. K bodu 5b) Správa železnic, státní organizace, k informaci požadované v bodu 5b) žádosti sděluje, nelze vyloučit ani potvrdit příčinnou souvislost mezi hmotností vlakových souprav a chováním ocelové konstrukce v oblasti hluku a vibrací. Pro zjištění skutečného stavu by bylo nutné provést měření hluku a vibrací akreditovanou firmou.