Doprovodná informace k žádosti čj. 21439/2022-SŽDC-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1) Ano, smlouva o poskytování služeb ostrahy 65932/2019-SŽDC-GŘ-O8 ze dne 12. listopadu 2019 (dále jen „smlouva“) byla uzavřena v otevřeném řízení podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek viz https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_4722.html Smlouvu poskytujeme pro její nadměrný rozsah formou odkazu do registru smluv. Smlouvu je možné stáhnout zde: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/10715928?backlink=5rc4d K bodu 2) Smluvní pokuta nebyla uplatněna. Vady plnění, které se v průběhu plnění smlouvy vyskytují, jsou řešeny postupem podle čl. 12.3 smlouvy snížením ceny za poskytnuté plnění. Ve vztahu k ostraze prostor železniční stanice Praha hl. nádraží byl dosud dodavatel postižen snížením ceny 1× v dubnu 2021, uplatnění této sankce bylo spolu se záznamem o kontrole zasláno dodavateli e-mailem, fakturace byla ponížena o 33 000 Kč. (viz příloha Sankce Praha hlavní nádraží a příloha fa 1210621_duben 2021). Za incident z února 2022 (2 opilí pracovníci) bude ponížena fakturace v dubnu 2022 (viz příloha Sankce Praha hlavní nádraží [2022]). K bodu 3) Správa železnic, státní organizace, neučinila jako organizace v dané věci žádná oznámení o podezření o spáchání trestného činu. K bodu 4) Kontroly v prostorách železniční stanice Praha hlavní nádraží jsou prováděny denně, a to zaměstnanci Správy železnic, státní organizace, kteří působí v prostorách železniční stanice Praha hlavní nádraží minimálně 2× za 24 hodin a jsou zaměřeny zejména na výkon samotné činnosti, instruktáž hlídek, na ústrojovou kázeň a početní stavy. O této běžné kontrole na denní bázi se nevedou záznamy a případné nedostatky jsou řešeny operativně např. výměnou konkrétního pracovníka ostrahy. Nad rámec denní kontroly je prováděna namátková kontrola vnitřními kontrolními útvary Správy železnic, státní organizace, tato probíhá nad všemi střeženými objekty ve správě Správy železnic, státní organizace, po celém území České republiky. Další část bodu byla odmítnuta. K bodu 5) Správa železnic, státní organizace, monitoring médií provádí, ale na dotazované téma není zaměřen. Informace o incidentech, k nimž dochází v průběhu doby mezi ostrahou železniční stanice Praha hlavní nádraží a veřejností, speciálně nemonitoruje. K bodu 6) Správa železnic, státní organizace, vydala pro budovu hl. nádraží provozní řád obdobný jako platí v ostatních železničních stanicích ve správě Správy železnic, státní organizace, Provozní řád je veřejně přístupný v prostorách hl. nádraží. Další opatření jsou provedena dalšími řády dle platných právních předpisů a vnitřními předpisy organizace. K zajištění fyzické ochrany prostor je uzavřena smlouva o poskytování služeb ostrahy 65932/2019-SŽDC-GŘ-O8. K bodu 7) Správa železnic, státní organizace, na daný incident reagovala postupem adekvátním, určeným dle uzavřené smlouvy, tedy písemnou výzvou dodavateli k řádnému plnění smlouvy a přijetí opatření k eliminaci obdobných pochybení. Incident byl dále řešen jako vada plnění dodavatele za využití soukromoprávních smluvních nástrojů, odpovídajících uvedenému pochybení dodavatele (snížením ceny za poskytnuté plnění). Za incident z února 2022 (2 opilí pracovníci) bude ponížena fakturace v dubnu 2022 (viz příloha Sankce Praha hl. nádraží [2022]). Podle sdělení dodavatele byl s pracovníky ostrahy ukončen pracovní poměr.