Doprovodná informace k žádosti čj. 39190/2022-SŽ-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: Výkon kontroly ostrahy v prostorách železniční stanice Praha hlavní nádraží byl kontrolován: • ze strany skupiny kontroly samostatného oddělení podpory vedení organizace (Ú GŘ PVO-SK 1) v daném období 0×; • ze strany skupiny regionální bezpečnosti a vzdělávání odboru bezpečnosti a krizového řízení (O30 1-SK 2) jako metodického orgánu, v daném období 10× (10 zápisů o provedení formální kontroly přikládáme anonymizované v příloze). K uvedenému dodáváme, že kontrola je prováděna neformálně denně vzhledem k umístění odboru bezpečnosti a krizového řízení (O30) v budově hlavního nádraží, formální kontroly v lokalitě hl. nádraží jsou prováděny namátkově zpravidla 1× za čtvrtletí; • ze strany Oblastního ředitelství Praha, zastupujícího SŽ jako objednatele služby dle smlouvy, je, podle jejich sdělení, kontrola výkonu ostrahy prováděna každé pondělí a pátek správci objektu spolu s manažery společnosti INDUS, kdy je kontrolovaná ústrojová kázeň a požití alkoholických nápojů. Další kontroly probíhají namátkově v průběhu celého výkonu služby. V případě nezjištění závad se žádný protokol nevyhotovuje. Dále jsou zaměstnanci poučení o bezpečnostní situaci a seznámeni s připravovanými opatřeními v objektu nádraží. Dále je kontrola docházky bezpečnostních pracovníků prováděna správci objektu v intervalu 3 hodiny (příloha 3× – Záznam o kontrole počtu členů ostrahy).