1. Je již hotová Aktualizace studie proveditelnosti tratě Plzeň–České Budějovice v úseku Horažďovice–České Budějovice? Pokud ano, žádám o její poskytnutí; pokud nikoli, žádám o sdělení data, kdy by mohla být dostupná, pokud toto lze aspoň přibližně sdělit. 2. Plány SŽ uvažují s výstavbou novostavby tratě v oblasti Bezpráví pro řešení tamního kapacitního hrdla. Existuje dokument či informace, proč tato stavba není nejvyššími prioritami, s ohledem na výrazný dopad do jízdních dob a kapacit dráhy? 3. Jaký orgán či osoba určuje, jaké jsou kdy a pro jaké úseky zadány studie proveditelnosti a kdo určuje využité zdroje dat, vstupující do modelů jednotlivých složek studií? 4. Existuje stále územní rezerva na trať Praha – Plzeň dle Studie proveditelnosti tratě Praha-Smíchov – Plzeň (2010, SUDOP)? Pokud nikoli, kdy byla zrušena a kým? 5. Na základě čeho Správa železnic rozhoduje, zda-li trať bude či nebude vybavena rychlostníky pro vozidla s naklápěcí technikou? 6. Eviduje Správa železnic zpoždění ze stanic v dopravních špičkách u vlakových spojů? Pokud ano, žádám o poskytnutí informací, co (zdali něco) činí pro maximální zrychlení výměny cestujících skrze informační systém v její správě. 7. V návaznosti na bod 6: 7.1. Existuje na Správě železnic harmonogram na změnu informačního systému ve stanicích na sektory? 7.2. Pro železniční stanice Plzeň hl.n. a České Budějovice: Kdy bude využíváno sektorů skutečně dle jejich smyslu, nikoli pouze v přibližném mapování vůči původním dělení stanic typu Východ:Západ – případně prosím o informaci, jak v těchto stanicích sektory fungují teď? Není tomu z pohledu cestujícího tak jako ve Švýcarsku nebo Rakousku. 7.3. Jsou informační systémy Správy železnic připraveny na zobrazování řazení vlaků minimálně u nově rekonstruovaných stanic? 7.4. Proč nejsou příčiny zpoždění (alespoň u událostí typu srážka vlaku s osobou nebo podobně) hlášeny i v cizím jazyce? 7.5. Plánuje Správa železnic nasadit hlasovou syntézu, čímž by byla umožněna výrazně větší variabilita hlášení? 8. Existuje nebo plánuje se datová výměna se sousedními správami infrastruktur či na úrovni EU skrze centrální datové rozhraní tak, aby dopravci mohli zobrazovat stav u mezinárodních spojů v celé jejich trase bez nutnosti bilaterálních jednání mezi sebou?