• Podle Smluv MDČR (od GVD 2019/2020 dále) i zejména dle pomůcek samotné Správy železnic jakožto provozovatele dráhy jsou vlaky Ex2 a R8 vzájemně přípojné a to tak, že dle pomůcek vlaky Ex2 ČD čekají v Přerově nejvýše 5 minut. Dne 1. 1. 2023 (a to nejen) tato přestupní doba NEBYLA dodržena, jak dokládá i tento soupis informací z IS GRAPP SŽ. 1. Z jakého důvodu nebyla tato přestupní vazba nebyla dodržena? a. Základní čekací doba by měla být dodržována automaticky, tj. vždy, jestliže dopravce výslovně nesdělí, že přestupní vazbu nikdo využít nechce – bylo tomu tak v tomto případě? b. Kdo nese za toto zodpovědnost na straně provozovatele dráhy? c. Pokud je toto vinou nedůsledného postupu řízení provozu ze strany provozovatele dráhy, u koho má člověk nárokovat práva z přepravnísmlouvy, když jde o poslední spoj daném dni? 2. Zasílá Správa železnic jakožto provozovatel Dráhy informace objednavatelům ohledně dodržování přípojů a další podrobnosti o reálném fungování síťových vazeb? 3. Kolikrát nebyla tato přestupní vazba mezi linkami Ex2 a R8 dodržena, přestože být měla (tj. nebyla by překročena základní čekací doba vlaků a dopravci nesdělili provozovateli dráhy, že čekat není třeba) v rámci GVD 2021/2022? a. Pokud víckrát než 0krát, z jakých důvodů? b. Sleduje toto provozovatel dráhy systémově? 4. Jakým procesem/služebním postupem obecně probíhá koordinace a komunikace při zajišťování držení přestupních dob a vazeb dle pomůcek mezi provozovatelem dráhy a dopravci jednotlivých vlaků? 5. Ministerstvo dopravy v současnosti řeší „nízkonákladovou elektrizaci tratí“ – je v tomto zahrnuta i trať Klatovy(mimo)–Železná Ruda-Alžbětín? Případně existuje k tomuto nějaký aktuální dokument, který je možné poskytnout, například technicko-ekonomická studie či studie proveditelnosti, týkající se této trati (183)?