Doprovodná informace k žádosti čj. 683/2023-SŽ-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1: a) Je třeba nejprve uvést, že je uváděna ŽST Přerov a v grafickém zobrazení je vyznačena ŽST Hranice na Moravě – není tedy zřejmé o jakou stanici se jedná. Pokud by se jednalo o železniční stanici Hranice na Moravě je stanovena přestupní doba: • Přestup na stejném nástupišti – 2 minuty. • Přestup na sousední nástupiště – 3 minuty a na každé další nástupiště o jednu minutu více. • Čekací doba 5 minut (tj. maximální povolené čekání vlaku dané pomůckou – navýšení zpoždění je pak na odsouhlasení dopravce). Pokud se jedná opravdu o ŽST Hranice na Moravě, tak ano, čekací doba dodržena nebyla. b) Organizování a řízení drážní dopravy zajišťují zaměstnanci v pracovním zařazení výpravčí/traťový dispečer a příslušný dispečerský aparát c) Práva z přepravní smlouvy je nutno uplatnit vždy u příslušného dopravce se kterým je uzavřený „obchodní vztah“ tj. zakoupenou jízdenku. K bodu 2: Není zřejmé, o jaké informace se má konkrétně jednat, a především s objednavateli nemá Správa železnic, státní organizace, žádný vztah = Smluvně je vázána pouze s příslušnými dopravci, kde je uzavřena smlouva o provozování drážní dopravy = data zasílána nejsou a ani není důvod tato data zasílat. Mezi manažerem infrastruktury, tj. Správou železnic, státní organizace, a všemi dopravci, je zavedený tzv. Sankční systém, prostřednictvím kterého je realizováno projednání příčin narušení provozování drážní dopravy mezi Správou železnic, státní organizace, a dopravcem. K bodu 4: Komunikace je realizována dle nastavených postupů tj. – prostřednictvím dispečerských aparátů a přímých provozních zaměstnanců. Dále pak je stanovena pomůcka „Přípoje mezi vlaky osobní dopravy 2023“, která je vytvářena kompilací požadavků zúčastněných dopravců. Správa železnic, státní organizace, provádí pouze kontrolu, zda požadavky dopravců jsou realizovatelné z hlediska staniční technologie, ale do samotného stanovení čekacích dob jinak nevstupuje. K bodu 5: Trať Klatovy (mimo) – Železná Ruda-Alžbětín je v dokumentu Ministerstva dopravy Projekty prosté elektrizace pro osobní dálkovou a nákladní dopravu okrajově zmíněna v kapitole Související a další prioritní záměry. V současnosti neexistuje řádný dokument (studie) řešící elektrizaci této trati.