Doprovodná informace k žádosti čj. 27503/2023-SŽ-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: Bod 2) SŽ žadatele v souladu s ustanovením § 6 odst. 1 InfZ odkazuje na zveřejněnou informaci. Projektová dokumentace ve stupni pro provedení stavby je k dispozici elektronicky na odkazu Veřejné zakázky – E-ZAK Správa železnic (spravazeleznic.cz) Bod 3) SŽ žadateli k tomuto bodu, týkající se informací v rámci zadávací dokumentace obou staveb, poskytuje následující informace. Negrelliho viadukt: a) zbytková životnost ponechávaných konstrukcí – Vzhledem k typu nosné konstrukce – převážně kamenná a železobetonová konstrukce, došlo při statickém přepočtu nosných konstrukcí k posouzení přechodnosti traťové třídy D4 pro požadovanou traťovou rychlost, bez nutnosti úlev. Zbytková životnost konstrukcí pro tyto konstrukce se tedy nestanovovala. Výpočtová životnost uvažovaná do přepočtu je tedy standardní dle ČSN EN 1990, 100 let. Upozorňujeme, že se jedná o předpokládanou výpočtovou životnost konstrukce, b) minimální osová vzdálenost v rámci celé stavby – Minimální osová vzdálenost na výjimku z předpisů 3,75m. Výjimka udělena na základě splnění VMP umožňující bezpečný pohyb osob údržby a správce po mostě, c) volný mostní průřez VMP v rámci celé stavby -- Na výjimku z předpisů (staniční obvod) vzdálenost od osy koleje k zábradlí = 2750 mm (VMP 2,5 m + rezerva 250 mm), dodrženo i k líci stožárů TV, d) zatížitelnost v rámci všech objektů – Min. traťová třída D4/ 60 pro stávající mosty. Branický most: a) zbytková životnost ponechávaných konstrukcí – Vzhledem k typu nosné konstrukce – železobetonová konstrukce, došlo při statickém přepočtu nosných konstrukcí k posouzení přechodnosti traťové třídy D4 pro požadovanou traťovou rychlost, bez nutnosti úlev. Zbytková životnost konstrukcí pro tyto konstrukce se tedy nestanovovala. Výpočtová životnost uvažovaná do přepočtu je tedy standardní dle ČSN EN 1990, 100 let. Upozorňujeme, že se jedná o předpokládanou výpočtovou životnost konstrukce, b) minimální osová vzdálenost v rámci celé stavby – V rámci stavby min. 4 m na Branickém mostě 6,9 m, c) Volný mostní průřez VMP v rámci celé stavby – VMP = 2,5 m, d) Zatížitelnost v rámci všech objektů – Traťová třída D4/120 a D2/160. Bod 4) Informace týkající se všech tunelů Vinohradského železničního tunelu. Ve Vinohradském tunelu číslo 1 jsou koleje na Vyšehrad. Nejmenší osová vzdálenost mezi těmito kolejemi je 3,98 m a průjezdný průřez dle ČSN 73 6320 mají CGZ3 Ve Vinohradském tunelu číslo 2 jsou koleje do Vršovic. Nejmenší osová vzdálenost mezi těmito kolejemi je 3,95 m a průjezdný průřez ČSN 73 6320 mají CGZ3. Ve Vinohradských tunelech 3a a 3b jsou koleje do Vršovic, ale každá kolej má samostatný tubus, takže osová vzdálenost není relevantní. Průjezdný průřez ČSN 73 6320 mají G2. Bod 5) Informace týkající se v rámci stavby Holešovického železničního mostu. a) osová vzdálenost kolejí je 4,18m. b) VMP mostu v km 3,346 TU 0791 trati Praha Libeň – Praha Holešovice splňuje požadovaný VMP pro obvod žst. 3,0m. Žádosti o poskytnutí informace dle otázky pod Bodem 1) se nevyhovuje a žádost se v souladu s § 11 odst. 1, písm. f) InfZ odmítá, když poskytnutí informace by mohlo významně, nebo přímo ohrozit ochranu kritické infastruktury. V tomto smyslu bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí bodu 1)žádosti. K