Doprovodná informace k žádosti čj. 538/2024-SŽ-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: K bodu 1) Rozměry banneru jsou: 8,5 × 14,7 m (š × v). Účelem umístění banneru je informování veřejnosti o tom, že se jedná o nemovitost, se kterou hospodaří Správa železnic, státní organizace. Banner bude na budově umístěn do té doby, než započne její rekonstrukce. K bodu 1) žádosti dále Správa železnic, státní organizace, dodává, že žadateli bylo v rámci předchozího vyřízení žádosti ve výzvě vysvětleno, co je informací dle InfZ. Tj., že podle § 3 odst. 3 se informací pro účely InfZ rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního. SŽ je tedy povinna poskytovat pouze informace, které již byly vytvořeny (tj. sepsány, zaznamenány na listině apod.), které má zákonnou povinnost mít a kterými disponuje. Za formulaci žádosti je odpovědný žadatel a nelze tuto odpovědnost přenášet na povinný subjekt, který by musel sám dedukovat z žadatelem poskytnutých dílčích a nepřesných údajů požadované informace pod rizikem neúspěchu při případném řešení stížnosti podle § 16a InfZ. Okruh, a i rozsah požadovaných informací vymezuje žadatel, a je tedy na něm, aby žádost formuloval tak, aby povinný subjekt mohl v relativně krátké zákonné lhůtě žádost odpovídajícím způsobem vyřídit. Žadatel v bodě 1) žádá o informace „…atd.“ přičemž pod pojmem „atd“ se z pohledu žadatele může skrývat jakákoli další nespecifikovaná informace. Přesto se SŽ rozhodla upustit od přílišného formalismu, když se domnívá, že bodu 1) bylo výše uvedenými informacemi vyhověno dostatečně. K bodu 2) Ano K bodu 3) Umístění banneru s názvem organizace není komerčním využitím plochy. Tím pádem nebyl důvod rozvahu možného komerčního využití provádět. Tato budova je určena k rekonstrukci, která proběhne v nejbližší možné době. K bodu 4) Cílem SŽ při jakékoliv propagaci je především zajištění povědomí o této organizaci jako takové a její činnosti. K bodu 5) SŽ žadateli níže poskytuje tabulku s uvedením částek za činnosti označené jako propagace tak, jak má v evidenci generální ředitelství SŽ za rok 2022. K druhé části tohoto dotazu SŽ žadateli sděluje, že částky jsou schvalovány v rámci rozpočtu SŽ na každý kalendářní rok s tím, že částka je schvalována managementem SŽ. K bodu 8) Za umístění banneru na budově je zodpovědná Správa pozemních staveb příslušné organizační jednotky Správy železnic, státní organizace. K bodu 9) Konkrétní Správa pozemních staveb, i s ohledem na informace uvedené ve vyřízení bodu 1) a 7) nebyla s obsahem žádosti, na základě níž bylo vydáno rozhodnutí č. j. 76519/2023-SŽ-GŘ-O25, seznámena a tato správa nemohla budovu z fotografie identifikovat z následujícího důvodu: Žadatel v řízení, na základě něhož bylo vydáno rozhodnutí č. j. 76519/2023-SŽ-GŘ-O25, neuvedl, a ani na žádost nedoplnil, potřebné informace o budově, které se dotaz týkal. Z toho důvodu nebylo možné odborem právním dohledat konkrétní organizační jednotku a správu pozemních staveb, která má budovu na starosti, když SŽ je organizací s celorepublikovou působností.