Úseky

Samotné rychlé spojení Prahy a Mladé Boleslavi nebude tvořit jediná stavba, ale půjde o několik na sebe navazujících stavebních akcí po jednotlivých traťových úsecích.

Modernizace traťového úseku Nymburk hl. n. (včetně) – Lysá nad Labem (včetně)

Jedná se o modernizaci stávající trati 231 z Nymburka do Lysé nad Labem včetně přesmyku trati do Milovic a modernizace tohoto úseku. Vybuduje se zde tříkolejná trať s maximální traťovou rychlostí 160 km/h.     

Všejanská spojka

Půjde o novostavbu, která začíná před Milovicemi, dále vede přes Milovice, Boží Dar a Vanovice až do Čachovic, kde se napojí na současnou trať 062. Propojí tak stávající tratě 062 a 232. Vznikne zde dvoukolejná trať s maximální traťovou rychlostí 200 km/h.

Modernizace a elektrizace trati Nymburk–Nepřevázka

Jedná se o modernizaci a elektrizaci stávající trati 062 do Nepřevázky (mimo). V úseku Nymburk – Čachovice bude jednokolejná trať s maximální traťovou rychlostí 120 km/h a dále z Čachovic do Nepřevázky dvoukolejná trať s rychlostí do 200 km/h.

Bezděčínská spojka a ŽST Mladá Boleslav východ

Novostavba trati začne v obci Nepřevázka, dále povede přes Jemníky a Řepov až do Mladé Boleslavi, kde se napojí na současnou trať 064. Sloužit bude k propojení stávajících tratí 062 a 064. Nová trať bude dvoukolejná s maximální traťovou rychlostí 160 km/h.

Rekonstrukce traťového úseku Mladá Boleslav město (včetně) – Mladá Boleslav hl. n. (včetně)

Jedná se o modernizaci a elektrizaci stávajících tratí 070 (080) a 064 v Mladé Boleslavi a Dalovicích, jejíž součástí je také novostavba tzv. Dalovické spojky, která slouží k propojení stávajících tratí v prostoru Krásné Louky. Dvoukolejná trať bude mít maximální traťovou rychlost 100 km/h (dáno traťovými poměry a hustou městskou zástavbou).

Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Mladá Boleslav hl.n.

Jedná se o demolici stávajícího objektu nádražní budovy ve stanici Mladá Boleslav hl. n. a její náhradu novostavbou, která je navržena v souladu s predikcí výhledového snížení frekvence cestujících v této stanici. Nová budova bude sloužit nejen jako zázemí pro cestující, její součástí budou rovněž prostory určené provozním složkám, resp. zaměstnancům Správy železnic. Především zde budou připraveny prostory pro umístění technologií a pracovníků dopravní kanceláře, kteří v současné době sídlí v přilehlém objektu Českých drah. Přesun veškeré technologie i pracovníků je plánován postupně v rámci jednotlivých infrastrukturních akcí.