Aktuality

22.04.2024
VRTmobil opět vyjíždí do regionů
Mobilní informační centrum Správy železnic, tzv. VRTmobil, se po zimní přestávce vrací na cesty. Po celé republice bude objíždět obce v okolí plánovaných vysokorychlostních tratí (VRT), aby místním obyvatelům přiblížil aktuální stav přípravy největšího infrastrukturního projektu Česka.
15.04.2024
Vysokorychlostní tratě budou mít vlastní centrum řízení provozu
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na projektanta nové budovy centrálního dispečerského pracoviště (CDP) pro dálkové řízení provozu na vysokorychlostních tratích v Čechách. Vznikne v sousedství stávajícího objektu CDP na pražské Balabence. Předpokládaná hodnota zakázky je 39 822 660 korun.
26.03.2024
Terminál Jihlava VRT už má svou podobu
Správa železnic dnes v Jihlavě vyhlásila vítěze otevřené architektonicko-urbanistické soutěže na nový terminál vysokorychlostní železnice Jihlava VRT. Z celkového počtu 25 architektonických ateliérů, které se soutěže zúčastnily, zvítězil návrh francouzsko-českého sdružení AREP ARCHITECTES – monom. Výstavba má začít v roce 2029.
11.03.2024
Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na nádraží Hranice na Moravě
Hranice na Moravě získají moderní přestupní uzel, který propojí vysokorychlostní i konvenční železnici s autobusovou dopravou. Právě vyhlášená architektonická soutěž Správy železnic se zaměřuje také na urbanistickou koncepci a environmentální aspekty s cílem zvýšit mobilitu obyvatel regionu.
26.02.2024
Série jednání o vysokorychlostní trati na Přerovsku
Minulý týden proběhla série neveřejných jednání se zástupci měst a obcí v okrese Přerov ohledně nově plánované vysokorychlostní trati z Prosenic do Brodku u Přerova. Tato nová železnice, dlouhá přibližně 10 km, bude klíčová pro napojení Olomouce k síti vysokorychlostní železnice a je součástí Moravské brány I.
23.02.2024
Pocitová mapa VRT Praha získala přes dva tisíce podnětů!
Správa železnic vyhodnotila tzv. pocitovou mapu – on-line portál, kterým se široká veřejnost zapojila do prvotních příprav projektu Vysokorychlostní trati Praha. Do mapy zaneslo 668 uživatelů celkem 2 055 podnětů. Většina z nich směřuje na podporu hodnotných míst, zhruba třetina pak upozorňuje na problémy v území. S podněty už nyní pracují urbanisté, kteří je vkládají do urbanistické koncepce území, kudy nová trať prochází.
20.02.2024
Chystáme architektonickou soutěž na nádraží Hranice na Moravě
Nové nádraží v Hranicích na Moravě zvýší dostupnost železnice, včetně té vysokorychlostní. Přestupní uzel bude součástí nového železničního spojení Praha – Brno – Ostrava. Vyhlášení soutěže se předpokládá na začátku jara.
13.02.2024
Výstava o VRT na nádraží Praha-Libeň
Projekt vysokorychlostní tratě v České republice zdobí další nádraží. Pro velký zájem jsme přesunuli výstavní panely z nádraží Praha-Zahradní město na nádraží Praha-Libeň, aby si je mohli prohlédnout další železniční příznivci.
07.02.2024
Hledá se projektant posledního úseku vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem
Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení záměru na úsek VRT Vysočina II. Trať dlouhá přes 90 km povede ze Světlé nad Sázavou do Velké Bíteše, nacházet se na ní bude sjezd do centra Jihlavy. Jedná se o hlavní spojení mezi Prahou a Brnem a stěžejní úsek pro napojení správního centra Vysočiny na vysokorychlostní trať.
01.02.2024
Byli jsme součástí vydařené konference Železniční mosty a tunely 2024
Dne 30. ledna 2024 jsme se účastnili konference Železniční mosty a tunely, kterou organizovala společnost SUDOP Praha. Téma vysokorychlostní železnice v České republice na ní výrazně rezonovalo.