VRT Praha
Součástí projektu je také výstavba čtvrté koleje z Běchovic do Libně a realizace tzv. Jahodnické spojky, která umožní bezproblémový průjezd mezi nákladními obvody obou železničních stanic. VRT Praha tak posílí kapacitu pražského uzlu nejen pro vysokorychlostní tratě, ale i pro konvenční osobní a nákladní dopravu. V neposlední řadě vznikne v rámci tohoto úseku také zázemí pro údržbu vysokorychlostních souprav ve Strašnicích.
Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko |
---|---|
Úsek: |
Praha-Vršovice – Praha-Běchovice |
Délka: |
12 km |
Maximální rychlost: |
240 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Územní rozhodnutí: |
předpoklad 2026 |
Zahájení stavby: |
předpoklad 2029 |
Uvedení do provozu: |
předpoklad 2033 |