Tiskové zprávy
Do průmyslové zóny v Kvasinách dojedou vlaky rychleji a bez emisí
Délka celého modernizovaného úseku přesahuje 20 kilometrů. Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také zvýšení podílu železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny.
Projekt zahrnuje rekonstrukci nástupišť a instalaci nových informačních systémů na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, pro cestující tam vznikne také bezbariérový přístup. Kapacitu trati zvýší nové výhybny Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků umožní zvýšení rychlosti vlaků až na 120 km/h. Celková přestavba čeká most přes řeku Bělou v Častolovicích.
Velkou změnou projde úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem deset kolejí.
Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se natáhne trolej v celém úseku Týniště nad Orlicí – Solnice. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.
Realizace všech staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.Files to download
tisková zpráva ke stažení (82.7 kB) |