Přejít k obsahu

Moderní železnice

09.04.2024
Loni jsme výrazně ušetřili zejména na nižší spotřebě energií
Správní rada naší státní organizace na konci března schválením posledních ukazatelů udělala symbolickou tečku za činností Správy železnic v roce 2023. Pozitivní zprávou je, že se všechny plány podařilo splnit a v některých ohledech i výrazně překročit.
09.04.2024
Práce mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna nabírají na tempu
V posledním roce jsme svědky intenzivních prací na trati mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna. Tento náročný projekt zahrnuje kompletní výměnu stávající koleje a přidání druhé spolu s elektrizací celého úseku. Dojde i k výrazným změnám v samotných stanicích a na zastávkách.
09.04.2024
V roce 2023 jsme dosáhli větších úspor, než se původně plánovalo
Naše státní organizace může považovat loňský rok z hlediska svého hospodaření za úspěšný, podařilo se dokonce překročit některé plánované parametry. Podle generálního ředitele Jiřího Svobody ale hledání úspor rozhodně nekončí, existují další možnosti šetření.
03.04.2024
Vzdělávací středisko v Pardubicích hlásí velký zájem o nabízené služby
Na počátku loňského září skončila rekonstrukce administrativní budovy na pardubickém hlavním nádraží, která nyní slouží potřebám naší organizace. Většinu prostor obsadilo nové vzdělávací středisko. Pojďme se podívat, k čemu všemu slouží a jak bývá zaplněné.
28.03.2024
Dálkové řízení provozu se prosazuje i na méně důležitých tratích
Řídit provoz vlaků na mezinárodních koridorech a hlavních tratích z jednoho dispečerského pracoviště není dnes již nic výjimečného. Dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení (DOZ) se ale postupně prosazovalo i na méně důležitých celostátních tratích i na tratích regionálních.
27.03.2024
Drony ve službách drážních hasičů se osvědčují
Nejnovějším přírůstkem ve vybavení našich hasičů jsou drony. Zkušenosti z jejich pilotního provozu ukázaly, že díky nim se zvyšuje bezpečnost zasahujících složek i účastníků nehody, lépe plánuje zásahová činnost a zkracuje doba nutná k obnovení provozu na trati.
15.03.2024
Parní vodárna v Kolči připomíná zašlou slávu Pražsko-duchcovské dráhy
Dnes už tak trochu pozapomenutá Pražsko-duchcovská dráha (PDE) patří sice do skupiny uhelných drah, avšak na rozdíl od svých konkurentek její výstavbu inicioval stát, aby zlevnil dopravu severočeského uhlí do Prahy.
06.03.2024
Do zvýšení bezpečnosti na přejezdech investujeme miliardy korun ročně!
Jednou z nejčastějších mimořádných událostí na železnici je srážka vlaku s autem, chodcem či cyklistou na přejezdu. Loni jsme zaznamenali 148 takových případů, 35 lidí zaplatilo svou nepozornost či hazard životem. Přitom do modernizace přejezdů se ročně investují značné finanční částky.
06.03.2024
Kontroly dodržování všech pravidel a směrnic na dráze budou důkladnější
Drážní úřad přišel od letošního roku o agendu spojenou s povolováním staveb na železnici. O to více se bude moct soustředit na hloubkové kontroly dodržování všech povinností souvisejících s železniční dopravou. Potvrdil nám to ředitel tohoto úřadu Jiří Kolář.
06.03.2024
Výhradní provoz pod systémem ETCS změní vnější podobu železnice
Systém ETCS Level 2 při zavedení výhradního provozu poskytuje spoustu možností, které ve smíšeném provozu, tedy při umožnění jízdy vlaků vybavených a nevybavených ETCS, nejsou reálné. Do budoucna se tak bude měnit svět venkovních prvků na železnici, především návěstidel.