Tiskové zprávy
10.09.2024
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě
V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se dnes uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
05.09.2024
První PPP projekt české železnice přitahuje pozornost investorů
Správa železnic a Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD) za účasti ministra dopravy a konsorcia poradenských firem představily klíčové parametry prvního PPP projektu na české železnici. Prezentace v pražské Fantově budově přilákala více než 200 zástupců investorů, stavebních firem a financujících institucí, dalších 80 se připojilo online.
04.09.2024
Modernizace několika tratí v Královéhradeckém kraji má zelenou
Správa železnic může pokračovat v projektové přípravě modernizace tratí na sever od Hradce Králové ještě před projednáním studie proveditelnosti rychlého spojení RS5 Praha – Wrocław. Umožnila to výjimka, kterou včera schválila Centrální komise Ministerstva dopravy.
03.09.2024
Začíná modernizace nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou
Správa železnic dnes slavnostně zahájila rekonstrukce nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou. Práce ve dvou sousedních stanicích na trati z Liberce do saské Žitavy potrvají do listopadu příštího roku. Cestující se díky nim dočkají bezbariérového přístupu k vlakům i pohodlnějšího přestupu na autobusy. Obě železniční stanice budou komplexně modernizovány, a to včetně nádražních budov.
27.08.2024
Automatický systém upozorňuje stavební dělníky na blížící se vlak
Správa železnic začala používat systém ATWS, který zvyšuje bezpečnost při stavebních pracích prováděných za provozu vlaků. Zařízení automaticky detekuje blížící se vlak a upozorňuje na něj akustickou a vizuální výstrahou. Pro ověřovací provoz systému byl vybrán traťový úsek z Karlštejna do Berouna.
26.08.2024
Obnovou projde další historická nádražní budova v Plzni
Rekonstrukce památkově chráněné nádražní budovy ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí začne ještě letos. Správa železnic vybrala jako zhotovitele společnost Chládek a Tintěra, Pardubice, její nabídka byla ve výši 84 763 361 korun. Více než sto let starý novorenesanční objekt čeká celková obnova, zlepší se zázemí pro cestující, veřejně přístupné prostory budou bezbariérové.
21.08.2024
Rekonstrukce trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu, Správa železnic hledá projektanta
Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Nyní vyhlásila výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem výtoňského mostu. Vlaky budou moci nově využívat tři koleje v delším úseku. Přínosem pro obyvatele podél železnice bude nejen tišší provoz vlaků, ale také rozšíření několika podchodů pod tratí. Stavět se bude v letech 2026 až 2028.
16.08.2024
V Přerově přibudou další sály pro dálkové řízení provozu
Centrální dispečerské pracoviště v Přerově se rozšíří o další budovu, Správa železnic nyní hledá jejího zhotovitele. Stavbaři vybuduji nový šestipodlažní objekt, ve kterém se bude mimo jiné nacházet šest dispečerských sálů. Z nich se bude dálkově řídit provoz na dalších tratích na Moravě a ve Slezsku. Zahájení prací se plánuje na konci letošního roku, dokončení pak v létě 2027.
15.08.2024
Česká železnice přechází na systém ETCS
Na české železniční síti přibývá vlaků, které jezdí pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS. Od začátku srpna jej využívají dopravci, kteří splňují požadované podmínky, a to na tratích, kde bude zaveden výhradní provoz ETCS od ledna příštího roku. Prezentace jednotlivých funkcí systému pro novináře se dnes uskutečnila na zkušebním železničním okruhu ve Velimi.
14.08.2024
Správa železnic spouští první mapový portál pro vysokorychlostní trať Praha – Drážďany
Správa železnic představuje nový mapový portál GIS Podřipsko, který umožní veřejnosti aktivně se zapojit do plánování vysokorychlostní tratě spojující Prahu s německými Drážďany, konkrétně v úseku mezi hlavním městem a Lovosicemi.