Tiskové zprávy
05.12.2024
V Olomouci bezpečněji a plynuleji. Otevírá se nový nadjezd přes koridor
Železniční i silniční provoz na předměstí Olomouce je bezpečnější díky novému nadjezdu, který dnes slavnostně otevřela Správa železnic. Nahradí vytížený přejezd v Holické ulici, auta jej začnou využívat zítra. Tím dojde k podstatnému zvýšení plynulosti dopravy mezi městskými částmi Hodolany a Holice a naopak ke snížení hluku a emisí v okolí stavby. Práce probíhaly od poloviny loňského roku, celkové náklady jsou ve výši 374 milionů korun.
02.12.2024
Cestující v Klatovech získají pohodlný přístup do nádražní budovy i na nástupiště
Správa železnic dnes slavnostně zahájila celkovou rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech. Obnovou projde jak odbavovací hala, tak i obě křídla památkově chráněného objektu. Stavba přinese účelnější využití vnitřních prostor, cestující ocení také bezbariérový přístup do budovy i na všechna nástupiště. Práce potrvají dva roky.
28.11.2024
Hledá se dodavatel pro první železniční PPP projekt v České republice
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na dodavatele PPP projektu železničního spojení z Prahy-Veleslavína na Letiště Václava Havla. V první fázi musí zájemci doložit zkušenosti s obdobnými projekty, s vybranými uchazeči bude poté zahájen soutěžní dialog. Celkový vítěz zajistí vybudování a údržbu trati po dobu 25 let.
28.11.2024
Unikátní most překlenul orlickou přehradu. Unese moderní vlaky a zrychlí dopravu
Správa železnic dnes slavnostně zahájila provoz na mostě přes vodní nádrž Orlík. Jeho železobetonový oblouk má rozpětí 156 metrů a je tak největší v Česku. Nový most, nazvaný Schwarzenberský, umožní nasazení moderních souprav na osobních vlacích, zkrácení jízdních dob a také obnovení nákladní dopravy na celé trati z Tábora do Písku. Stavba začala v lednu 2022, celkové náklady dosahují téměř 685 milionů korun.
26.11.2024
Vlaky se po povodních vrací mezi Krnov a Bruntál, další úseky budou následovat
Správě železnic se daří po povodních zprovozňovat další úseky. Dnes odpoledne se vlaky budou moct vrátit na frekventovanou trať mezi Krnovem a Bruntálem. Každý den ji běžně využijí desítky vlaků, obnovení provozu je tak významný moment pro osobní i nákladní dopravu. Zprovoznění dalších úseků v severní části Moravskoslezského a Olomouckého kraje bude následovat během několika dní.
21.11.2024
Rekordní částka na investice umožní další rozvoj železnice, začne výstavba rychlotratí
Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To je téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 miliardy půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého uzlu Česká Třebová. V příštím roce začne také výstavba prvních částí rychlotratě z Brna do Přerova na 200 km/h, pokračovat bude intenzivní příprava vysokorychlostních tratí.
14.11.2024
Na trať v nuselském údolí se vejde více vlaků, navíc pojedou tišeji
Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce trati pod pražským Nuselským mostem. Projekt pro frekventovanou spojnici od vinohradských tunelů po most na Výtoni vypracují společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, které podaly nejvýhodnější nabídku ve výši 103 120 000 korun. Stavba přinese díky delšímu tříkolejnému úseku kapacitnější trať, výsledkem bude i rychlejší a tišší provoz vlaků. Samotné provedení prací se předpokládá v letech 2026 až 2028.
13.11.2024
Nové štítky zlepší identifikaci všech železničních přejezdů
Správa železnic začala instalovat na přejezdy nové reflexní štítky, které zvýší bezpečnost provozu. V nejbližší době jimi osadí všechna úrovňová křížení na své síti. Polepy obsahují číslo konkrétního přejezdu a zvýrazněný kontakt na tísňovou linku 112. V krizové situaci to pomůže především řidičům s identifikací místa události a řešení jejích následků. Současné instalaci předcházel pilotní provoz na více než dvou desítkách přejezdů, po jeho vyhodnocení se upravila podoba štítků.
11.11.2024
Poslední úsek vysokorychlostní trati mezi Prahou a Brnem má svého projektanta
Správa železnic vybrala projektanta pro vysokorychlostní trať, která spojí Světlou nad Sázavou s Velkou Bíteší. Na projektu se bude podílet konsorcium firem SUDOP PRAHA, EGIS RAIL, MORAVIA CONSULT OLOMOUC a METROPROJEKT Praha, které podalo nabídku ve výši 579 170 000 korun.
07.11.2024
V Praze vyroste nový dispečink pro řízení provozu na VRT
Správa železnic vybrala projektanta nové budovy centrálního dispečinku pro vysokorychlostní tratě (VRT) v Praze na Balabence. Zakázku získala společnost SAGASTA. Dokončení stavby se plánuje v roce 2030.