Strategie

06.03.2024
Výhradní provoz pod systémem ETCS změní vnější podobu železnice
Systém ETCS Level 2 při zavedení výhradního provozu poskytuje spoustu možností, které ve smíšeném provozu, tedy při umožnění jízdy vlaků vybavených a nevybavených ETCS, nejsou reálné. Do budoucna se tak bude měnit svět venkovních prvků na železnici, především návěstidel.
16.05.2023
Z Prahy do Kladna elektrickým vlakem už v roce 2025
Už v roce 2025 by mohl dorazit do Kladna první elektrický vlak z Prahy. Opravdu se nejedná o mýlku ani autorovu neznalost aktuálního stavu přípravy a realizace jednotlivých staveb na rameni Praha – Hostivice – Kladno. Trakční vedení přijde do Kladna od Kralup nad Vltavou.
25.03.2023
Architektonické řešení budov výrazně podporuje jejich komerční využití
V minulých článcích o vhodném nastavení komerčních služeb ve výpravních budovách jsme hovořili o tocích cestujících a znalosti jejich očekávání zjištěných prostřednictvím průzkumů. Na tyto parametry logicky navazuje architektonické uspořádání objektů.
13.01.2023
Rozvoj služeb ve výpravních budovách musí vycházet z potřeb cestujících
V zářijovém čísle Moderní železnice jsme vás informovali o důležitosti znalosti toku cestujících v rámci výpravních budov pro správné nastavení komerčních služeb. Pouze zjištění samotného počtu ale nestačí, musíme znát rovněž jejich potřeby a očekávání.
11.11.2022
Digitální řízení stavebních projektů
V prostředí Správy železnic dochází při přípravě či realizaci velmi zajímavých projektů k postupnému využívání digitalizace. Děje se tak zejména ve spojení s informačním modelováním staveb (BIM – Building Information Modelling).