Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)
16.10.2023
Projekční práce na vysokorychlostní trati u Přerova začínají
Správa železnic vybrala zhotovitele technického návrhu dalšího úseku vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova. Projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí připraví sdružení společností SAGASTA a EGIS RAIL. Dvanáct kilometrů nové VRT zkvalitní zejména dopravní obslužnost krajské metropole Olomouce.
16.10.2023
Správa železnic se zúčastnila cvičení Safeguard 2023
V objektech Správy železnic v Brně a okolí probíhalo od pátku do neděle cvičení Safeguard 2023. Jeho aktéry bylo šedesát vojáků pěší roty aktivní zálohy Krajského vojenského velitelství Brno, kteří mimo jiné procvičovali připravenost při střežení a ochraně důležitých součástí takzvané kritické dopravní infrastruktury.
13.10.2023
Havířovské nádraží se mění k lepšímu, na řadu přicházejí nástupiště
Poslední větší nádraží v Moravskoslezském kraji, které dosud neumožňuje bezbariérový přístup k vlakům, se v následujících třech letech promění. Správa železnic dnes slavnostně zahájila komplexní přestavbu havířovské stanice. Tento důležitý milník výrazně posílí dostupnost a komfort cestování vlakem. Po rekonstrukci budou moct spoje ve směru od Ostravy končit až na zastávce Havířov střed.
12.10.2023
Stavbaři na Slovanech hlásí hotovo, nová zastávka už slouží cestujícím
Skončila další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Hotový je téměř čtyřkilometrový dvoukolejný úsek, který protíná městskou část Slovany. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020. Největším přínosem pro cestující je vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky namísto hůře dostupné stanice v Koterově.
11.10.2023
Železnice bez plastů: Správa železnic se startupem Lokni začnou instalovat automaty na filtrovanou vodu. Cestující budou mít denně půl litru zdarma
Správa železnic dnes oznámila výsledek výběrového řízení pro projekt Železnice bez plastů, který má cestujícím přinést udržitelnou alternativu k balené vodě v PET lahvích. Z podaných nabídek bylo vybráno řešení startupu Lokni, který na 12 českých nádražích postupně nainstaluje filtrační stanice na pitnou vodu. Cestující budou mít možnost si na vybraných nádražích každý den načepovat zdarma půl litru vody do vlastní lahve. První filtrační zařízení bude nainstalováno na hlavním nádraží v Praze, zbylých 11 lokalit bude následovat v dalších měsících. Správa železnic tímto projektem pokračuje v naplňování své udržitelné strategie Zelená železnice.
10.10.2023
Celková proměna královopolského nádraží může začít
Modernizace druhého nejvytíženějšího nádraží v jihomoravské metropoli může začít. Správa železnic vybrala zhotovitele, kterými jsou společnosti OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL. Komplexní rekonstrukce stanice Brno-Královo Pole a přilehlých úseků vyjde na 2,9 miliardy korun. Zásadní proměnou projde zázemí pro cestující, vznikne nový moderní dopravní terminál. První práce začnou příští měsíc, hotovo by mělo být do konce roku 2025.
09.10.2023
ČTÚ a Správa železnic budou spolupracovat na zlepšení signálu na hlavních tratích
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a Správa železnic uzavřely dohodu o spolupráci, která má za cíl zlepšit kvalitu signálu mobilních operátorů na páteřních tratích. Obě instituce budou společně postupovat při zjišťování a odstraňování rušivých vlivů na více než 2 300 kilometrech železnice v České republice.
06.10.2023
Na nový most přes Labe vyjedou brzy vlaky. Začíná napojení kolejí
Stavba mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou je v samotném závěru, od 9. října se začíná s napojením všech staničních kolejí na nový dvoukolejný most, současně proběhne instalace trakčního vedení.
04.10.2023
Podle odborníků z ČVUT se technický stav výtoňského mostu zhoršuje. Obdobné problémy měl i nedávno vyměněný železniční most v Děčíně, upozorňují
Dva mosty, podobný příběh. Zatímco výtoňský most i dvacet let po dosažení své projektované životnosti stále stojí, ten děčínský je už minulostí a letos ho nahradila nová mostní konstrukce. Výtoňský je od roku 2020 pod dohledem odborníků z ČVUT, kteří ho nyní kvůli zhoršujícímu se technickému stavu musí podrobit dalšímu zkoumání. Z tohoto důvodu musí Správa železnic uzavřít střídavě lávky pro pěší, a to do 12. listopadu.
02.10.2023
Modernizace mezi Karlštejnem a Berounem startuje. Práce méně ovlivní dopravu
Správa železnic podepsala v tomto týdnu smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. Stavbu budou realizovat společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ. Hodnota zakázky je bezmála 2,3 miliardy korun. Stavební práce zahrnují kompletní obnovu 7,1 kilometru dlouhého úseku, vyžádají si menší omezení provozu, než se předpokládalo. K zahájení stavby dojde letos v listopadu, její dokončení se předpokládá v roce 2026.