Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)

20.07.2020
Správa železnic zrychluje přípravu a obnovu nádražních budov
Správa železnic vynaloží od léta 2016, kdy převzala do své správy výpravní budovy od Českých drah, do konce letošního roku na revitalizaci nádražních a provozních objektů přes 6,4 miliardy korun. Přestože se Správa železnic pustila téměř okamžitě do přípravy zlepšení jejich stavu, první výsledky se projevily s určitým časovým odstupem. Významným impulzem zrychlení byla organizační změna v úseku správy majetku a zefektivnění přípravy a realizace staveb v listopadu roku 2018.
17.07.2020
Slavnostní akt symbolicky zahájil rekonstrukci výpravní budovy v Českých Budějovicích
I když vlastní stavební práce na rekonstrukci historické výpravní budovy v jihočeské metropoli probíhají již od června, právě dnes se uskutečnilo slavnostní zahájení této rozsáhlé stavby. Celková renovace památkově chráněného objektu přijde na 689 485 000 Kč bez DPH a realizuje ji Společnost Metrostav – EDIKT – AVERS, tvořená uvedenými firmami. Hotovo bude do konce roku 2022.
16.07.2020
Správa železnic vypisuje tendr na zhotovitele modernizace trati mezi Ústím n. O. a Brandýsem n. O.
Traťový úsek Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a samotná stanice Brandýs nad Orlicí tvoří jedno z nejužších hrdel na maximálně vytíženém prvním tranzitním železničním koridoru. Cílem modernizace tohoto úseku, na jejího zhotovitele nyní vypisuje Správa železnic tendr, je proto zvýšit kapacitu dopravní cesty, odstranit propady rychlosti a zvýšit bezpečnost, plynulost i spolehlivost provozu. Stavba bude financovaná z programu Blending Call, který je založen na kombinací příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), Evropské unie a úvěru od Evropské investiční banky.
15.07.2020
Základní principy zabezpečení železniční dopravy
Zabezpečení železniční dopravy v sobě zahrnuje technická zařízení a technologické (administrativní) postupy. Při řízení dopravy jakýmkoliv způsobem je nutné vždy dodržet základní princip, a to zajištění bezpečné vzdálenosti mezi vlaky. Brzdná dráha vlaku je ve srovnání se silničním vozidlem řádově delší. Železniční zabezpečovací zařízení přispívá k zajištění bezpečnosti železniční dopravy kontrolováním a náhradou podílu lidského činitele. Umožňuje také automatizaci při řízení dopravy a zvyšování výkonnosti železničních stanic a tratí. Má zásadní vliv na způsob řízení železniční dopravy a propustnost dráhy.
15.07.2020
Výzva Správy železnic dopravcům
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda svolal v ranních hodinách jednání vedení organizace v souvislosti se včerejší srážkou dvou vlaků u Českého Brodu. Události posledního týdne a jejich průběžná šetření ukazují na alarmující počet lidských pochybení. Generální ředitel dnes písemně vyzve dopravce k větší důslednosti, školení a kontrolám svých zaměstnanců. Stejně tak apeluje na zaměstnance Správy železnic.
14.07.2020
Na zvyšování bezpečnosti na přejezdech se vynakládají stále vyšší částky
Nehody na přejezdech patří k nejvážnějším mimořádným událostem na železnici. Ročně zde dojde k přibližně 160 střetnutím, při kterých zemřou desítky osob. Jednou z možností, jak zabránit srážkám silničních a drážních vozidel, často s tragickými následky, je zvyšování zabezpečení přejezdů.
10.07.2020
Písek získá zrekonstruovanou nádražní budovu
Ještě letos odstartují práce na výpravní budově ve stanici Písek. Centrální komise Ministerstva dopravy aktuálně schválila záměr projektu, příprava této rekonstrukce tak pokračuje úspěšně dál. Dojde díky ní především k navrácení typického historizujícího vzhledu budovy, zvýšení komfortu cestujících, úpravě přilehlého okolí a zlepšení návaznosti na ostatní druhy dopravy.
10.07.2020
Správa železnic hledá projektanta pro Masarykovo nádraží. Posunula se i příprava úseku z Ruzyně do Kladna
Projekt modernizace trati z Prahy do Kladna s vybudováním odbočky na Letiště Václava Havla pokračuje. Správa železnic nyní hledá zhotovitele dokumentace pro stavební povolení pro rekonstrukci stanice Praha Masarykovo nádraží. Úsek Praha-Ruzyně – Kladno již naopak svého dodavatele dokumentace pro stavební povolení získal a příprava pokračuje dál.
08.07.2020
Železniční tratě v ČR jsou zabezpečené
Všechny tratě, celostátní i regionální, provozované Správou železnic jsou plně zabezpečené. Provoz na nich je dán platnými předpisy, a to i v případě zjednodušeného způsobu řízení provozu dle předpisu D3. Podmínkou je jeho plné dodržování. Svědčí o tom několik desetiletí prověřený způsob, který dokáže řešit veškeré známé provozní stavy.
02.07.2020
Správa železnic chystá architektonickou soutěž na první terminál VRT
Konkrétnější obrysy získá už brzy první terminál vysokorychlostní železnice v Česku – nádraží Praha východ poblíž Nehvizd ve Středočeském kraji. Správa železnic aktuálně připravuje otevřenou architektonickou soutěž na jeho podobu, vypsat ji hodlá letos na podzim. Terminál bude součástí vysokorychlostní tratě Praha – Brno, respektive jejího prvního úseku vedoucího z Prahy-Běchovic do Poříčan.