Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)
13.07.2023
Branický most se už brzy dočká druhé koleje
Očekávané zkapacitnění Branického mostu je na dohled. Železniční přemostění Vltavy, které využívají zejména nákladní vlaky, bude už za rok dvoukolejné. To pomůže i během plánované rekonstrukce mostu na Výtoni. Slavnostní zahájení více než dvoumiliardové investice Správy železnic se uskutečnilo dnes ve stanici Praha-Braník. K úplnému přerušení provozu po mostě dojde v termínu od 20. října do dubna příštího roku.
10.07.2023
Konečný účet veřejné postrkové služby čítá téměř 6 000 nákladních vlaků
Veřejnou přípřežní a postrkovou službu Správy železnic využilo za více než dva roky 5 930 nákladních vlaků, celkem je posílilo 8 233 lokomotiv. Tato nabídka byla zavedena od dubna 2021 na sklonově náročné trati Brno – Havlíčkův Brod – Kutná Hora, která sloužila jako odklonová trasa v souvislosti s rozsáhlou modernizací koridorového úseku z moravské metropole do Prahy přes Českou Třebovou.
07.07.2023
Hlavní trať podél Cidliny přestane být jednokolejkou
Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace trati z Prahy do Hradce Králové, která může sloužit jako odklonová trasa 1. tranzitního koridoru. Důležitým milníkem v celém procesu je vyhlášení tendru na projektanta dokumentace pro stavební povolení modernizace traťového úseku od odbočky Kanín nedaleko Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou. Projekt zahrnuje zdvoukolejnění trati, na které se díky několika přeložkám zvýší rychlost až na 160 km/h. Zahájení samotné stavby se předpokládá v průběhu roku 2026, práce potrvají více než tři roky.
03.07.2023
Začínají projekční práce na vysokorychlostní trati u Ústí nad Labem
Správa železnic vybrala dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí úseku vysokorychlostní trati (VRT) mezi Ústím nad Labem a portálem Krušnohorského tunelu. Trať je součástí nového spojení mezi Prahou a Drážďany. V zadávacím řízení uspělo česko-francouzské sdružení společností VALBEK-SUDOP BRNO-EGIS.
30.06.2023
Skončila modernizace 1. koridoru v údolí Tiché Orlice
Dnešním dnem končí dva a půl roku trvající modernizace koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. Zítra se sem vrátí poslední dálkové vlaky odkloněné přes Havlíčkův Brod. Kompletní obnova železniční infrastruktury odstranila propady rychlosti, zvýšila bezpečnost dopravy a především její plynulost. Proměnila se také brandýská stanice, moderní nástupiště a podchod nabízí komfortní přístup k vlakům, novou fasádu i okna dostala výpravní budova.
29.06.2023
Zastávka Pardubice centrum dostala zelenou
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila stavbu nové zastávky Pardubice centrum. Správa železnic nyní může vypsat tendr na její realizaci, která musí proběhnout souběžně s probíhající modernizací celé pardubické stanice. Nová zastávka cestujícím významně zlepší dostupnost centra města, zajíždět sem budou vlaky z Jaroměře a Hradce Králové. Zároveň bude sloužit pro obrat souprav zajišťujících spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí.
28.06.2023
Stanice v Radotíně nabízí pohodlné cestování, zbývá dokončit novou budovu
Cestování z Prahy ve směru na Beroun je nyní rychlejší a komfortnější. Umožnila to přestavba úseku mezi Smíchovem a Černošicemi, kterou Správa železnic dnes slavnostně ukončila. Cestující zde získali bezbariérový přístup na nástupiště a také pohodlný nástup do vlaku. Kratší cestu na zastávku zase ocení obyvatelé Velké Chuchle. Další zlepšení nabízených služeb přinese v závěru letošního roku dokončení nové nádražní budovy v Radotíně.
27.06.2023
Prodloužení vysokorychlostní trati na jižní Moravě má svého projektanta
Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování technického návrhu úseku vysokorychlostní trati (VRT) Šakvice – Rakvice. Ten prodlouží již projektovanou VRT Jižní Morava o přibližně 10 kilometrů. Původně se měla tato trať napojit do stávajícího koridoru Brno – Břeclav u Šakvic.
26.06.2023
Turnovský železniční uzel čeká celková rekonstrukce
Významný železniční uzel v Libereckém kraji získá moderní podobu. Správa železnic vyhlásila tendr na projektanta rekonstrukce stanice Turnov, současně bude hledat také dodavatele, který navrhne podobu tamní nové provozní budovy. Samotné práce by měly proběhnout v letech 2026 a 2027. Cestující získají díky investici moderní nástupiště s podchodem, samozřejmostí bude bezbariérový přístup. Úprava kolejiště pak zjednoduší jízdu vlaků ve směru na Jičín.
23.06.2023
Správa železnic získala z programu CEF dalších 10,9 miliardy korun
Správa železnic pokračuje v úspěšném získávání dotací z Nástroje propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) v novém dotačním období 2021–2027. V druhé výzvě programu získalo grant pět velkých stavebních projektů. Dotace v celkové výši 10,9 miliardy korun půjde do klíčových staveb v pražském uzlu, traťového úseku Karlštejn – Beroun a železniční stanice Havířov.