Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)

26.05.2021
Správa železnic podepsala smlouvu na přípravu terminálu vysokorychlostní železnice
Moderní terminál Praha východ umožní pohodlný přestup mezi jednotlivými linkami systému VRT. Sloužit ale bude také cestujícím ze středních Čech a okolí.
25.05.2021
Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice vstupuje do poslední třetiny
Zásadní proměnou letos projde stanice Praha-Radotín. Kromě modernizovaných nástupišť s normovou výškou 550 mm nad kolejí získá i nové výtahy, které zajistí bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu. Modernizace stanice Praha-Radotín je součástí Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice, která začala v srpnu 2019. Celkové investiční náklady dosahují 3,6 miliardy korun, stavba je spolufinancována Evropskou unií z programu CEF.
24.05.2021
Nádražní budovu ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí čeká rekonstrukce
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na firmu, která zrekonstruuje nádražní objekt v Plzni-Jižním Předměstí. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 95,2 milionu korun. Stavební práce by měly začít letos v říjnu, potrvají dva roky.
20.05.2021
O dalším osudu výpravní budovy v Převýšově bude jednat pracovní skupina
Správa železnic představila na středečním jednání se zástupci obce Převýšov aktuální stav přípravy záměru modernizace zdejší tratě a možnosti zachování výpravní budovy v obci, pro kterou se v minulosti vyjádřila část veřejnosti. Z jednání vyplynulo, že tyto možnosti blíže prozkoumá pracovní skupina složená ze zástupců zainteresovaných stran. Konečný výsledek jednání by měl být znám do konce letošního července.
19.05.2021
Informačním centrem Správy železnic prošlo už 1200 návštěvníků
Za první tři týdny provozu navštívilo Informační centrum Správy železnic na pražském hlavním nádraží 1200 lidí. K jeho slavnostnímu otevření došlo 28. dubna, poskytuje především komplexní informace o činnosti manažera infrastruktury a asistenční služby. Zároveň Správa železnic spustila informační linku pro veřejnost 800 21 00 21. Její zkušební provoz byl zahájen 1. května a už ji využily stovky cestujících.
11.05.2021
Správa železnic diskutovala v Kutné Hoře o podobě VRT v regionu
Jednání se zúčastnil ředitel odboru přípravy VRT Správy železnic Martin Švehlík. Zastupitelům a vedení města odpovídal na otázky, které souvisely především s dopady vedení vysokorychlostní železnice v krajině.
10.05.2021
Optimalizace trati Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ má územní rozhodnutí
Správa železnic získala územní rozhodnutí pro optimalizaci traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ. Dvoukolejná trať na pravém břehu Labe má význam především pro nákladní železniční dopravu, jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích pro nákladní vlaky o délce 740 m. Důležitou součástí prací bude i výstavba nových nástupišť. Realizace stavby se předpokládá v letech 2023 až 2025, její celkové investiční náklady se předpokládají ve výši 9,1 miliardy korun.
04.05.2021
Nové železniční spojení Drážďany – Praha je projekt celoevropského významu
DB Netz a Správa železnic dnes společně představily aktuální stav přípravy Nového železničního spojení Drážďany – Praha s akcentem na přeshraniční Krušnohorský tunel. Cílem projektu je novostavba trati, která zkrátí cestovní dobu mezi oběma městy na pouhou hodinu a posílí evropskou osobní a nákladní dopravu. Základem pro společnou spolupráci je smlouva o plánování, kterou podepsaly Deutsche Bahn a Správa železnic v roce 2019.
03.05.2021
Začne rekonstrukce výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží. Stala se jím SPOLEČNOST NÁDRAŽÍ PLZEŇ, kterou tvoří Metrostav DIZ jako vedoucí společník, dalšími společníky jsou OHL ŽS a AVERS. Nabídková cena vítězného uchazeče dosáhla 667 930 039 korun bez DPH. Zahájení prací je plánováno v květnu, trvat by měly dva a půl roku.
30.04.2021
Začíná modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi a Stéblovou
Rekonstrukce stávající a vybudování nové druhé koleje, zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h a realizace nových nástupišť je cílem modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou. Ta začíná právě v těchto dnech a za téměř 2,7 miliardy korun ji bude provádět sdružení firem Skanska a.s. a Elektrizace železnic Praha a.s.