Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)

30.04.2021
Správa železnic vypisuje architektonickou soutěž na mosty pod Vyšehradem
Novou podobu železničních mostů pod Vyšehradem přinese už brzy architektonická soutěž, kterou Správa železnic zahájí v následujících dnech. Požadované řešení má umožnit převedení tří kolejí přes řeku Vltavu s návrhem nové železniční zastávky na Výtoni. Součástí zadání je také převedení pěší a cyklistické dopravy. Předpokládá se, že řešení vyvolá nové uspořádání oblasti Výtoně. Soutěž proběhne podle pravidel České komory architektů.
30.04.2021
Správa železnic zahajuje modernizaci koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí
Slavnostní zahájení stavby odstartovalo poslední dubnový den rekonstrukci jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V jejím rámci se výrazně změní současná podoba stanice Brandýs nad Orlicí, zastávku Bezpráví nahradí odbočka. Zhotovitelem prací v hodnotě 3,396 miliardy Kč je sdružení firem EUROVIA CS, Chládek a Tintěra, Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Stavba bude financovaná z programu Blending Call, založeného na kombinaci příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky.
28.04.2021
Otevření Informačního centra Správy železnic na pražském hlavním nádraží
Manažer drážní infrastruktury rozšiřuje možnosti komunikace s veřejností. Dalším krokem k naplnění tohoto záměru je zahájení provozu Informačního centra Správy železnic v dolní části nového vestibulu na pražském hlavním nádraží. Otevřeno bude každý den v týdnu. Součástí dnešního programu v nejfrekventovanější stanici v Česku byl i slavnostní podpis smlouvy na rekonstrukci interiérů historické Fantovy budovy.
27.04.2021
Správa železnic rekonstruuje čtyři mosty na trati z Lužné u Rakovníka do Žatce
Správa železnic zahájila rekonstrukci čtyř kamenných klenbových mostů na trati 124 mezi zastávkami Deštnice a Želeč na Lounsku. Všechny pocházejí ze 70. let 19. století, tedy z doby výstavby někdejší Buštěhradské dráhy v úseku z Lužné u Rakovníka do Žatce. Zhotovitelem stavby je STRABAG Rail, hodnota celé zakázky dosahuje 62,5 milionu korun. Už zítra začne nepřetržitá výluka, která potrvá do 6. června. Dokončení prací se plánuje v závěru příštího roku.
23.04.2021
Příprava novostavby trati Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla vstupuje do finální fáze
Poslední stupeň projektové přípravy, kterým je dokumentace pro stavební povolení, zbývá vytvořit před zahájením novostavby trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo). Právě na zhotovitele této dokumentace nyní Správa železnic vypisuje veřejnou zakázku. Její součástí bude i digitální model stavby (BIM). Samotná realizace traťového úseku by měla začít za tři roky. Součástí stavby je i železniční zastávka Praha-Dlouhá Míle včetně záchytného parkoviště P+R a autobusového terminálu.
22.04.2021
Správa železnic vybrala zpracovatele studie proveditelnosti VRT do Polska
Návrh spojení Prahy s polskou Wrocławí novou vysokorychlostní tratí je předmětem studie proveditelnosti RS 5 VRT Praha – Hradec Králové – Wrocław, jejíhož zpracovatele vybrala Správa železnic. Ve výběrovém řízení se jím stala společnost SP + MCO_RS 5 VRT Praha – Wrocław_SP, zastoupená firmami SUDOP PRAHA a MORAVIA CONSULT Olomouc. Celková cena za zpracování studie činí 12,6 milionu korun bez DPH.
20.04.2021
Správa železnic hledá zpracovatele dokumentace pro nový tunel do Berouna
Správa železnic vyhlásila opakované výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby nové trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. Její součástí bude přibližně 24 kilometrů dlouhý tunel.
19.04.2021
Na Novém spojení začnou rozsáhlé údržbové práce
Na část nejvytíženějšího koridorového uzlu v Praze se přesouvají stavbaři. Jejich úkolem je kompletní úprava geometrické polohy koleje a výhybek v oblasti tzv. Nového spojení a úseku trojkolejné trati Praha-Libeň – Praha-Běchovice. Oprava proběhne i v navazujících úsecích Nového spojení, tedy ve směru na Prahu hl. n., Prahu Masarykovo nádraží, Prahu-Holešovice a Prahu-Vysočany. Celkově se jedná o úsek s délkou kolejí 79 kilometrů a se 117 výhybkami.
19.04.2021
Příprava novostavby stanice Praha-Letiště Václava Havla vstupuje do finální fáze
Poslední stupeň projektové přípravy, kterým je dokumentace pro stavební povolení, zbývá vytvořit před zahájením novostavby stanice Praha-Letiště Václava Havla. Právě na zhotovitele této dokumentace nyní Správa železnic vypisuje veřejnou zakázku. Její součástí bude i digitální model stavby (BIM). Samotná realizace stanice, která bude umístěná v podzemí, by měla odstartovat za tři roky.
19.04.2021
Správa železnic zmodernizuje další úsek trati z Prahy do Lysé nad Labem
Železniční trať mezi Čelákovicemi a Mstěticemi projde modernizací. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele stavby s názvem Optimalizace traťového úseku Čelákovice (mimo) – Mstětice (včetně). Součástí vypsané zakázky je podmínka, která stanovuje nejvyšší přípustnou nabídkovou cenu 2 392 680 000 korun. V rámci rekonstrukce železniční infrastruktury dojde k výstavbě nových nástupišť ve stanici Mstětice a vybudování dvou přeložek trati, díky kterým dojde ke zvýšení kapacity a zkrácení jízdních dob dálkových i příměstských spojů.