Tiskový servis (tiskové zprávy + prohlášení)

24.11.2020
Mimořádným prověřením prošlo úspěšně 34 železničních mostů
Prvních 34 železničních mostů z předpjatého betonu prošlo bez větších problémů podrobnou diagnostikou a statickým posouzením. Podstatné závady nebyly zjištěny. Stejné posouzení nyní čeká zbývajících 29 mostních objektů z celkového počtu 63, které k tomu byly vybrány.
23.11.2020
Správa železnic hledá zpracovatele dokumentací pro územní rozhodnutí a EIA pro druhou část VRT Moravská brána
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) a dokumentace EIA, řešící vlivy záměru na životní prostředí, pro druhou část vysokorychlostní trati z Přerova do Ostravy (VRT Moravská brána). Tu tvoří úsek z Hranic na Moravě do Ostravy-Svinova.
18.11.2020
Správa železnic opravuje lokálku mezi Zadní Třebaní a Lochovicemi
Až do konce listopadu probíhají opravné práce na trati mezi Zadní Třebaní a Lochovicemi na Berounsku ve středních Čechách. Konkrétně se za 75 milionů korun na části uvedené regionální dráhy vymění kolejový rošt a celkem 7600 pražců, na 11,4 kilometrech bude nově bezstyková kolej a v délce 15,3 kilometru se trať podbije. Opravou projde také sedm přejezdů.
16.11.2020
Začíná rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích
Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem první etapy rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích. Stala se jím společnost tvořená firmami Chládek a Tintěra, Pardubice a EUROVIA CS, celkové investiční náklady dosahují 613,8 milionu korun. Akce se bude připravovat v režimu P+R, který zahrnuje jak zhotovení projektu, tak samotnou realizaci stavby.
16.11.2020
Přejezdy na trati Čáslav – Třemošnice dostanou vyšší zabezpečení
Správa železnic připravuje rekonstrukci jednoho z posledních přejezdů na silnicích I. třídy v České republice, který je dosud zabezpečen výstražnými kříži. Nachází se na regionální dráze z Čáslavi do Třemošnice, stejně jako další dvě úrovňová křížení, která projdou v příštím roce modernizací. Dnes Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele prací. Předpokládané náklady na rekonstrukci všech tří přejezdů jsou 72 milionů korun.
13.11.2020
Správní rada Správy železnic opět jednala s využitím elektronické komunikace
Správní rada Správy železnic dnes jednala na svém řádném zasedání, které se opět vzhledem k aktuální epidemické situaci konalo formou elektronické komunikace.
12.11.2020
Železniční most mezi stanicemi Ústí nad Labem – Střekov a Ústí nad Labem západ čeká rekonstrukce
Správa železnic vypisuje zakázku na rekonstrukci mostu, který se nachází na trati mezi stanicemi Ústí nad Labem - Střekov a Ústí nad Labem západ. Jejím předmětem je kromě zpracování záměru projektu také příprava navazujících dokumentací pro vydání společného povolení, provádění stavby a výkon autorského dozoru.
11.11.2020
Správa železnic opraví trať mezi Rumburkem a Velkým Šenovem
V první polovině dubna příštího roku proběhne komplexní oprava přibližně 16kilometrového úseku železniční trati Rumburk – Dolní Poustevna mezi stanicemi Rumburk a Velký Šenov na Děčínsku. Cílem je zejména odstranit propady rychlosti, zkrátit jízdní dobu vlaků a prodloužit životnost železniční infrastruktury. Správa železnic už vypsala výběrové řízení na zhotovitele opravy.
10.11.2020
Elektrizace trati z Brna do Střelic je v plném proudu
Elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic běží naplno. Dokončeny již byly základy trakčních stožárů u první traťové koleje, na které současně probíhá rekonstrukce železničního svršku a další stavební úpravy. Dokončení prací s předpokládanými celkovými náklady ve výši 2,7 miliardy korun se předpokládá v závěru příštího roku. Následně dojde k elektrizaci navazujícího úseku do Zastávky u Brna.
09.11.2020
Modernizace železničního uzlu Ostrava dostala zelenou od Centrální komise MD
Centrální komise Ministerstva dopravy minulý týden schválila modernizaci jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice, a to v Ostravě. Nyní bude následovat zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí projekční kanceláří MORAVIA CONSULT Olomouc. Jejím dílem je rovněž již dokončený záměr projektu. Samotné stavební práce by mohly v případě bezproblémové přípravy začít v roce 2025, celkové náklady se odhadují na 25 miliard korun.