Přejít k obsahu

Reportáže a podcasty

02.06.2021
Na opravu části pražského uzlu jsou nasazeny světově nejrychlejší stroje
Za jednu hodinu zvládne podbít třikrát delší úsek, než konvenční stroj. Řeč je o čtyřpražcové kontinuální traťové podbíječce, která je společně s další špičkovou technikou využita na opravu několika traťových úseků v Praze.
28.05.2021
„Nádraží musí rozšířit svoji funkci,“ podle Alexe Béma nabídnou už brzo řadu nových služeb.
Česká nádraží projdou zásadní proměnou, a to v závislosti na čím dál větší digitalizaci a změně našeho životního stylu. Disponovat mají například prostory na pracovní meeting nebo boxy pro podání a vyzvednutí zásilky. Nové využití a rozšíření služeb na nádražích má na starosti Alex Bém, vedoucí oddělení koncepce obchodních činností. Dotkne se avizovaná změna všech výpravních budov? A kdy se novinek reálně dočkáme? To se dozvíte v dalším díle podcastu Správy železnic!
25.05.2021
Při optimalizaci trati do Berouna se mění stanice Praha-Radotín
Mezi nádražími Praha-Smíchov a Černošice pokračují práce na modernizaci 3. koridoru. Čtyřkolejný úsek, který plní významnou roli v dálkové i příměstské dopravě, začala Správa železnic upravovat na podzim 2019 jako první část spojení Prahy s Berounem. V nejbližších letech postupně navážou i části zbývající. Stavbu spolufinancuje EU.
21.05.2021
Správa železnic testuje nový diagnostický vůz
Pokračujeme v obnově parku měřicích vozidel, která Správě železnic slouží k diagnostice drážní infrastruktury. Nedestruktivní testování kolejnic přináší rychlé a přesnější údaje o jejich stavu. Podrobné údaje o parametrech jednotlivých traťových úseků jsou přitom nezbytné k efektivnímu plánování jejich údržby a potřebných oprav.
12.05.2021
Větší zastoupení žen v technických oborech považuje Alena Heinišová za jednoznačný přínos
Přípravu některých staveb Správa železnic nezadává externím firmám, ale projektuje si je svépomocí. Tým projektantů má pod taktovkou Alena Heinišová, která na železnici jako jedna z mála žen působí celý svůj profesní život. Největší výhodou přípravy projektů na domácí půdě je podle ní znalost železničního prostředí a možnost rychle se přizpůsobit aktuálním potřebám. Podle jakého klíče se stavby vybírají? A která je pro projektanty aktuálně největší výzvou? I na to ředitelka odboru projektování staveb odpoví.
10.05.2021
Infocentrum Správy železnic už slouží veřejnosti
Dalším krokem k rozšíření možností komunikace s veřejností je otevření Informačního centra Správy železnic na pražském hlavním nádraží. V dolní části nového vestibulu jej můžou zájemci navštívit každý den včetně víkendů. Personál jim poskytne nejen informace, ale i asistenční služby.
05.05.2021
Proměna pardubického železničního uzlu brzy ještě zintenzivní
Modernizované kolejiště, nové zabezpečovací zařízení a rychlejší průjezd osobních i nákladních vlaků. A z pohledu cestujících například kompletně zrekonstruovaná nástupiště včetně jednoho zcela nového, přístupná i po eskalátorech. Taková bude podoba pardubického hlavního nádraží po dokončení všech prací v roce 2024. Stavbu spolufinancuje EU.
29.04.2021
Práce mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí nabírají na obrátkách
Jedním z důvodů významných omezení dopravy na hlavním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou jsou stavební práce úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, který v minulosti neprošel modernizací. Rekonstruovat se nyní budou traťové koleje a trakční vedení, mosty i propustky.
27.04.2021
Mojmír Nejezchleb: Pokud bychom stavby na prvním koridoru dělali postupně, omezení provozu by trvalo až sedm let
Modernizace prvního koridoru je v plném proudu. Pracuje se mezi Velimí a Poříčany, v Pardubicích a realizace začíná také mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí. Omezení provozu, které stavby generují, celkově potrvá dva a půl roku. Pokud by se jednotlivé modernizace dělaly postupně, museli by být cestující mnohem trpělivější. Práce by tak podle Mojmíra Nejezchleba, náměstka generálního ředitele Správy železnic, trvaly až trojnásobně dlouho. Nejen o důvodech kumulace staveb do jednoho období, ale také o jejich jednotlivých a společných přínosech, promluví v dalším díle podcastu Správy železnic.
23.04.2021
Nádraží ve Vysočanech prochází zásadní proměnou
Nová, plně bezbariérová nástupiště s eskalátory a výtahy, dva podchody a nová odbavovací hala. Těchto změn se už brzo dočkají cestující ve stanici Praha-Vysočany. Stavební práce, které tam odstartovaly na jaře 2020, už viditelně pokročily. Stavbu spolufinancuje EU.