Z(S)právy železnic

11.10.2021
Rozšiřujeme park speciálních vozidel pro diagnostiku
Správa železnic nyní využívá 12 speciálních vozidel pro diagnostiku drážní infrastruktury. Do roku 2030 by jich tento park měl čítat 16. Jedním z našich základních úkolů je totiž zajistit maximální bezpečnost provozu vlaků na železniční síti. A proto je také nutné důkladně prověřovat úroveň bezpečnosti a provozuschopnosti železniční dopravní cesty i kvalitu používaných technologií a materiálů.
01.10.2021
Správa železnic otevřela novou stanici na Zahradním Městě
V květnu 2018 začala Správa železnic modernizovat úsek Praha-Hostivař – Praha hl. n. Vlaky zde nyní mohou využívat kapacitnější čtyřkolejnou trať. Díky přeložce je o 232 metrů kratší a umožňuje až stodvacetikilometrovou rychlost, což se projeví i na zkrácení jízdních dob. Stavbu spolufinancuje EU.
07.09.2021
Vstup do Březenského tunelu střeží nejmodernější technologie
Otevřel se v roce 2007 coby nejdelší železniční tunel v Česku. I když primát mezitím připadl Ejpovickému tunelu, Březenský stále zůstává nejdelším mezi tunely jednokolejnými.
29.07.2021
Nový most v Čelákovicích už spojuje oba břehy Labe
Výsun obou částí nového mostu v Čelákovicích mají stavbaři úspěšně za sebou. Zatímco na první části pracovali v průběhu června, druhou část mostní konstrukce se podařilo dokončit nyní, v polovině prázdnin. Stavbu spolufinancuje EU.
16.07.2021
Drážní hasiči absolvují ročně tisíce zásahů
Nejen hašení požárů, ale i vyprošťování osob při haváriích anebo třeba likvidace škod po živelních pohromách. I tím se zabývají zaměstnanci podnikového hasičského záchranného sboru Správy železnic. Takzvaná technická pomoc patří k nejčastějším zásahům.
09.07.2021
Tunel Mezno disponuje speciálním měřícím zařízením
Do nově budovaného železničního tunelu Mezno nainstalovala Správa železnic společně s ČVUT speciální měřící zařízení, které pomůže při budování dalších tunelových staveb.
17.06.2021
V teplické nádražní budově se odkryla původní výzdoba z 19. století
Zlacení, šablonové malby a další zdobné prvky z doby výstavby nádraží v Teplicích objevili památkáři během průzkumu budovy.
04.06.2021
Na vzhledu podchodu pačejovského nádraží se podílely místní děti
Na trati Plzeň – České Budějovice končí optimalizace úseku u Pačejova na Klatovsku. Proběhla rekonstrukce stanice Pačejov a zastávky Kovčín, Správa železnic v rámci stavby upravila železniční svršek a spodek na 4,6 km trati. Místo brždění na 65 kilometrů za hodinu tudy vlaky projedou až stokilometrovou rychlostí.
02.06.2021
Na opravu části pražského uzlu jsou nasazeny světově nejrychlejší stroje
Za jednu hodinu zvládne podbít třikrát delší úsek, než konvenční stroj. Řeč je o čtyřpražcové kontinuální traťové podbíječce, která je společně s další špičkovou technikou využita na opravu několika traťových úseků v Praze.
25.05.2021
Při optimalizaci trati do Berouna se mění stanice Praha-Radotín
Mezi nádražími Praha-Smíchov a Černošice pokračují práce na modernizaci 3. koridoru. Čtyřkolejný úsek, který plní významnou roli v dálkové i příměstské dopravě, začala Správa železnic upravovat na podzim 2019 jako první část spojení Prahy s Berounem. V nejbližších letech postupně navážou i části zbývající. Stavbu spolufinancuje EU.
12345