Z(S)právy železnic

21.05.2021
Správa železnic testuje nový diagnostický vůz
Pokračujeme v obnově parku měřicích vozidel, která Správě železnic slouží k diagnostice drážní infrastruktury. Nedestruktivní testování kolejnic přináší rychlé a přesnější údaje o jejich stavu. Podrobné údaje o parametrech jednotlivých traťových úseků jsou přitom nezbytné k efektivnímu plánování jejich údržby a potřebných oprav.
10.05.2021
Infocentrum Správy železnic už slouží veřejnosti
Dalším krokem k rozšíření možností komunikace s veřejností je otevření Informačního centra Správy železnic na pražském hlavním nádraží. V dolní části nového vestibulu jej můžou zájemci navštívit každý den včetně víkendů. Personál jim poskytne nejen informace, ale i asistenční služby.
05.05.2021
Proměna pardubického železničního uzlu brzy ještě zintenzivní
Modernizované kolejiště, nové zabezpečovací zařízení a rychlejší průjezd osobních i nákladních vlaků. A z pohledu cestujících například kompletně zrekonstruovaná nástupiště včetně jednoho zcela nového, přístupná i po eskalátorech. Taková bude podoba pardubického hlavního nádraží po dokončení všech prací v roce 2024. Stavbu spolufinancuje EU.
29.04.2021
Práce mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí nabírají na obrátkách
Jedním z důvodů významných omezení dopravy na hlavním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou jsou stavební práce úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, který v minulosti neprošel modernizací. Rekonstruovat se nyní budou traťové koleje a trakční vedení, mosty i propustky.
23.04.2021
Nádraží ve Vysočanech prochází zásadní proměnou
Nová, plně bezbariérová nástupiště s eskalátory a výtahy, dva podchody a nová odbavovací hala. Těchto změn se už brzo dočkají cestující ve stanici Praha-Vysočany. Stavební práce, které tam odstartovaly na jaře 2020, už viditelně pokročily. Stavbu spolufinancuje EU.
16.04.2021
Na jižní Moravě pokračuje obnova nádražních budov
Moderní odbavovací prostory, informační a navigační systémy, bezbariérové přístupy i vyšší úroveň veřejných toalet – změny, které nejvíce ocení cestující. Díky rekonstrukcím výpravních budov se zároveň zlepšuje zázemí pro potřebné technologie, a také pro zaměstnance Správy železnic i dopravců.
08.04.2021
Na střechu hlavního nádraží se vrátila zrenovovaná plastika zlatých křídel
Oprava plastiky zlatých křídel z roku 1907 trvala i s přípravou jeden rok. Ocelová konstrukce, která nese křídla, byla značně zkorodovaná a hrozilo zhroucení celé plastiky.
31.03.2021
Správa železnic řeší nadměrný hluk v Židlochovicích
Ty tam jsou doby, kdy se okolí tratí halilo do kouře z uhlí spalovaného v parních lokomotivách. Krajinou se dnes nešíří ani nezaměnitelný hluk, který už z dálky předznamenával příjezd dieselových strojů. Pokračuje elektrifikace železnice, po bezstykových kolejích jezdí mnohem tišší motorové jednotky.
17.03.2021
Nová dlažba na nádraží v Hradci Králové se musí vyrábět ručně. Co to obnáší?
Nádražní budova v Hradci Králové se brzo bude pyšnit novou dlažbou. Vzhledem k památkové ochraně budovy musí být ale nová dlažba přesnou kopií té dosluhující.
09.03.2021
Modernizace trati Olomouc–Šumperk pokračuje dalšími úseky
Nejen rychlejší a komfortnější, ale díky elektrizaci také ekologicky šetrnější doprava. Regionální trať mezi Olomoucí a Šumperkem prochází kompletní modernizací, která ji v řadě ohledů přiblíží parametrům hlavních koridorových tratí.
12345