Aktuality

14.11.2023
Vše o Krušnohorském tunelu v informačním centru SS VRT v Ústí nad Labem
Co je krušnohorský tunel a kde se plánuje? Jedná se o zajímavý úsek nového železničního spojení vysokorychlostních tratí z Drážďan do Prahy. Jeho část povede z Heidenau do Ústí nad Labem. Součástí stavby bude přeshraniční tunel o celkové délce nejméně 26 km, z čehož se 11,7 km nachází na českém území.
01.11.2023
Vysokorychlostní tratě získaly oporu Středočeského kraje
Zástupci Správy železnic získali důležitou podporu od Středočeského kraje na pondělním zasedání zastupitelstva. Na setkání představili všem přítomným projekt vysokorychlostní tratě (VRT) v České republice, resp. v kraji Středočeském včetně všech jeho přínosů a aktuálního harmonogramu.
28.10.2023
VRT a bezpečnost: téma dalšího prezentačního dne Správy železnic
Stavební správa vysokorychlostních tratí usiluje o navržení spolehlivého železničního spojení, které i díky rychlosti až 320 km/h bude bezpečným dopravním prostředkem. Přijďte se přesvědčit, že je pro nás bezpečnost prioritou.
27.10.2023
Setkání s veřejností na jižní Moravě pokračují
Už měsíc jezdíme za vámi po malebné jižní Moravě, nikoliv však po vinných stezkách ale po obcích, kde se nyní věnujeme veřejným setkáním a kudy má v blízké budoucnosti vést nová vysokorychlostní trať z Brna do Rakvic.
25.10.2023
Už rok s vámi: Přijďte nás navštívit na prezentační den do infocentra v Ústí nad Labem
Rádi bychom vás pozvali na prezentační den, který se koná v infocentru Správy železnic v Ústí nad Labem. Nenechte si ujít příležitost dozvědět se novinky týkající se budoucnosti železničního spojení z Prahy do Drážďan, ale i celé sítě vysokorychlostních tratí.
20.10.2023
VRT jako klíč k budoucnosti udržitelné mobility
Význam a přínosy projektu vysokorychlostních tratí v České republice. Témata, která zněla na setkání u kulatého stolu pořádané Středoevropským institutem pro rozvoj dopravy SIRDO.eu.
19.10.2023
Průzkum krajiny na úseku VRT Vysočina fáze II: Společná cesta pro železnici a přírodu
Kudy vedou cesty srnek, létají ptáci a skáčou obojživelníci? To nejsou otázky pouze pro přírodovědce, ale i pro inženýry pracující na Stavební správě vysokorychlostních tratí. Životnímu prostředí je věnována velká pozornost po celou dobu přípravy, od projekčních prací až po uvedení trati do samotného provozu. Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování přírodovědného průzkumu, biologického hodnocení a migrační studie, které jsou nezbytné pro správné umístění stavby plánované ze Světlé nad Sázavou do Velké Bíteše. Zakázku zhotovuje společnost Ecological Consulting a.s.
16.10.2023
Známe projektanta trati Prosenice – Brodek u Přerova
Dvanáctikilometrovou vysokorychlostní trať, s napojením na již projektovanou síť Praha – Ostrava, jsme svěřili společnostem ve sdružení SAGASTA a EGIS RAIL. Projektanti připraví podrobnou dokumentaci včetně technického řešení, inženýrsko-geologického průzkumu a zpracují dokumentaci pro posouzení vlivů na životní prostředí (EIA).
16.10.2023
Projekční práce na vysokorychlostní trati u Přerova začínají
Správa železnic vybrala zhotovitele technického návrhu dalšího úseku vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova. Projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí připraví sdružení společností SAGASTA a EGIS RAIL. Dvanáct kilometrů nové VRT zkvalitní zejména dopravní obslužnost krajské metropole Olomouce.
13.10.2023
Dialog fórum – železnice spojuje
Hluk, životní prostředí nebo přínosy pro region, to vše jsou body, kterým se bude věnovat konference k vysokorychlostní trati Drážďany – Praha.