Aktuality

03.07.2023
Začínají projekční práce na vysokorychlostní trati u Ústí nad Labem
Správa železnic vybrala dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí úseku vysokorychlostní trati (VRT) mezi Ústím nad Labem a portálem Krušnohorského tunelu. Trať je součástí nového spojení mezi Prahou a Drážďany. V zadávacím řízení uspělo česko-francouzské sdružení společností VALBEK-SUDOP BRNO-EGIS.
30.06.2023
Setkání k vysokorychlostním tratím: VRT jsou benefitem pro celou společnost
29. června se na Ministerstvu dopravy konala poslední ze série diskusí na téma vysokorychlostních tratí za účasti dopravních expertů a dalších odborníků. Na organizaci se podílela Správa železnic společně s Hospodářskou komorou ČR a Fórem pro udržitelnou mobilitu. Tématem bylo urychlení přípravy a realizace vysokorychlostních tratí v ČR.
27.06.2023
Prodloužení vysokorychlostní trati na jižní Moravě má svého projektanta
Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování technického návrhu úseku vysokorychlostní trati (VRT) Šakvice – Rakvice. Ten prodlouží již projektovanou VRT Jižní Morava o přibližně 10 kilometrů. Původně se měla tato trať napojit do stávajícího koridoru Brno – Břeclav u Šakvic.
26.06.2023
Při přípravě VRT spolupracujeme s veřejností
Při přípravě vysokorychlostních tratí úzce spolupracujeme s veřejností. Proto objíždíme s týmem celou republiku, abychom posbírali co nejvíce připomínek. Jak jsme se s nimi vypořádali? To se dozvíte v této reportáži, ve které situaci popíší také starostové v blízkosti připravované trati Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku.
22.06.2023
OBRAZEM: Tým VRT v Roudnici nad Labem
Poslední předprázdninový výjezd letošního roku VRTmobilu – mobilního informačního centra vysokorychlostních tratí – se uskutečnil do Roudnice nad Labem. Veřejnost se mohla dozvědět informace o přípravě a realizaci vysokorychlostní trati včetně plánovaného terminálu. VRTmobil zaparkoval 20. června odpoledne v centru města na Husově náměstí. Následně navázalo setkání s veřejností v kulturním domě Říp za účasti místních obyvatel.
21.06.2023
Česko-polské setkání k VRT hledalo řešení pro přeshraniční spojení
Správa železnic zorganizovala ve dnech 19. a 20. června v Olomouci setkání s polským partnerem CPK (Centralny Port Komunikacyjny), který projektuje vysokorychlostní tratě na svém území. Cílem jednání bylo najít optimální řešení pro přeshraniční propojení, které by umožnilo plynulý a efektivní provoz.
19.06.2023
320 km/h i kolem Přerova – nový úsek vysokorychlostní trati pomůže Olomouci
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí nového úseku VRT Moravská brána I, která se prodlouží z Prosenic do Brodku u Přerova. Dvanáct kilometrů nové vysokorychlostní trati zkvalitní zejména dopravní obslužnost krajské metropole Olomouce.
15.06.2023
Na co jste se nás ptali v červnu v Ostravě?
Tým vysokorychlostních tratí (VRT) na začátku června navštívil Ostravu a veletrh Rail Business Days. V rámci dvouhodinového workshopu, kde problematiku VRT představil ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier a náměstci stavební správy, zazněly také některé otázky z publika přes aplikaci Slido. Na některé jsme stihli odpovědět na místě, na jiné se nedostalo. Odpovědi vám přinášíme teď a další budou průběžně následovat. Otázky k vysokorychlostním tratím nám můžete psát také na e-mailovou adresu vrt@spravazeleznic.cz.
14.06.2023
Příprava VRT Moravská brána I: Technická náročnost projektování VRT
Zajímá vás příprava vysokorychlostní trati Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku?
10.06.2023
Fórum o financování vysokorychlostní železnice: VRT není žádné betonové monstrum
Úspora času, ekologické přínosy, uvolnění stávající infrastruktury nebo regionální a sociální benefity v podobě rozvoje měst a většího množství pracovních míst. I tato témata zazněla na mezinárodním fóru s tématem vysokorychlostní železnice a jejího možného financování pomocí soukromého kapitálu – tzv. PPP projektů. Uskutečnilo se v pátek 9. června v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR.