Charakteristika stavby
1. úsek Drážďany – Ústí nad Labem | |
Rozsah stavby: | Novostavba tratě v úseku Ústí nad Labem – Heidenau v délce cca 43 km |
Návrhové rychlosti: | Osobní doprava až 200 km/h Nákladní doprava až 120 km/h |
Maximální sklon tratě: | 12,5 promile |
Zabezpečovací zařízení: | Jednotné evropské vlakové zabezpečovací zařízení ETCS |
Významné stavby: | Krušnohorský tunel dlouhý cca 25 km |
Napojení na současnou trať: | Na německé straně v Heidenau z tratě Drážďany – Bad Schandau, na české straně západně od Ústí nad Labem z tratě směr Teplice |
2. úsek Ústí nad Labem – Litoměřice | |
Rozsah stavby: | Novostavba vysokorychlostní tratě v celém úseku v délce cca 20 km |
Návrhové rychlosti: | Osobní doprava až 250 km/h Nákladní doprava až 120 km/h |
Zabezpečovací zařízení: | Jednotné evropské vlakové zabezpečovací zařízení ETCS |
Významné stavby: | Litoměřický tunel dlouhý cca 18 km Nový terminál Ústí nad Labem centrum |
3. úsek Litoměřice – Praha | |
Rozsah stavby: | Novostavba vysokorychlostní tratě v celém úseku v délce cca 60 km |
Návrhové rychlosti: | Osobní doprava až 350 km/h Provozovány pouze vlaky osobní dopravy |
Zabezpečovací zařízení: | Jednotné evropské vlakové zabezpečovací zařízení ETCS |