Terminály pro cestující
První z nich jsou hlavní železniční stanice v centrech velkých měst. Vysokorychlostní vlaky budou obsluhovat dnešní stanici Praha hlavní nádraží i nové hlavní nádraží v Brně nebo stanice Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží.
Druhou skupinou jsou železniční stanice na běžných tratích, které budou rychlé vlaky v části své trasy využívat. Terminálem vysokorychlostního vlaku se tak mohou stát nejen stanice Jihlava město, Přerov, Zlín či Olomouc, ale také celá řada dalších nádraží v ČR.
Poslední skupinou jsou nově vystavěné terminály přímo na vysokorychlostní trati. Jejich smyslem je obsluha přilehlých regionů. Bývají umístěny v lokalitě s dobrou dostupností silniční dopravou, protože uživateli jsou především cestující, kteří k vysokorychlostnímu vlaku přijíždějí svým automobilem. Proto mohou být při umístění na okraji velkého města také dobrým doplňkem stávajícího nádraží v centru, kde by jinak dojíždějící zahušťovali už tak silný provoz. Jde například o zmíněné terminály Praha-východ (u dálnice D11) nebo Brno-Vídeňská ul. (u dálnice D1).
zdroj: SNCF