Aktuality

18.12.2019
Přestupní uzel i brána do hlavního města. Jak se změní nádraží Veleslavín
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vůbec poprvé vypsala architektonickou soutěž na podobu nádraží. Tento týden představila ve spolupráci s městským Institutem plánování a rozvoje (IPR Praha), magistrátem a Prahou 6 vítězný návrh budoucí podoby železniční stanice Praha-Veleslavín, který doporučila k realizaci mezinárodní porota. Nádraží Veleslavín je součástí plánovaného vlakového spojení centra metropole s Letištěm Václava Havla. Termín realizace byl stanoven mezi roky 2025 a 2029.
28.11.2019
Železnice na letiště má první územní rozhodnutí, týká se kladenského úseku
Správa železniční dopravní cesty dosáhla významného pokroku v přípravě modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. K úseku Kladno – Kladno-Ostrovec získala územní rozhodnutí. Modernizace úseku spočívá především ve výstavbě druhé koleje a úpravě železničních stanic a zastávek.
08.11.2019
Výkres za 40 miliard. Plán stavby trati na letiště je hotov a zásadně změní tvář Prahy
Širší centrum hlavního města čeká zásadní proměna. Na starost ji má David Ježek, hlavní inženýr připravované trati na letiště. Nejde pouze o rychlé spojení s Ruzyní, potažmo Kladnem. Trať v centru propojí hned tři stanice metra a stavba nabídne nový pohled na park Stromovka. „Nesložitější pro mě bylo naprojektovat úsek Dejvice-Veleslavín. Hodně náročný byl ale také úsek Bubny-Výstaviště,“ říká v rozhovoru pro týdeník Euro David Ježek.
07.10.2019
Odpoutejte se, prosím. Vlak na pražské letiště dojede v roce 2028
Příběh dráhy na pražské letiště, který svou první kapitolu začal psát už v roce 1996, dostává po třiadvaceti letech konečně konkrétní podobu.
01.10.2019
Lidé si prohlédli rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Vlaky tudy projedou v červnu
Rekonstrukční práce na Negrelliho viaduktu postoupily do závěrečné třetiny. Při této příležitosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) stavbu na jeden den otevřela veřejnosti. Zájemci, kterých bylo přes deset tisíc, měli jedinečnou příležitost prohlédnout si část unikátního mostu a projít se po místech, kde už příští rok v červnu budou opět jezdit vlaky.
26.09.2019
Jižní varianta – uvedení dezinformací na pravou míru
Protože se na území MČ Praha 6 a na sociálních sítích objevily zavádějící či lživé informace o tzv. jižní variantě vedení tunelů v rámci připravované železnice na letiště, z pozice investora si dovolujeme je stručně rozebrat a uvést na pravou míru. Cílem je zabránit šíření poplašných zpráv a ničím nepodložených spekulací.
05.06.2019
SŽDC vybrala pro střešovické tunely novou jižní variantu
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala pro připravovanou trať k pražskému letišti novou, takzvanou jižní variantu střešovických tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Tunel povede pod ulicemi Svatovítská, Norbertov a U vojenské nemocnice. Vybraná varinta by měla být nejplynulejší ze zvažovaných tras, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Stavba úseku mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem, jehož podstatnou částí tunel je, by měla vyjít na přibližně 13,3 miliardy korun. Práce na stavbě by měly začít zhruba za šest let.
22.05.2019
Beseda o železnici na letiště v Praze 6, díl II.
14.05.2019
Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji
Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali metro, přespolní v průzkumech obvykle volí vlak. Podle nově dokončených aktualizací studií proveditelnosti ale tento dlouholetý spor ztrácí smysl. Vlaky z pražského letiště stejně pojedou větší část trasy pod zemí a ani při přestupu na metro cestující denní světlo nezahlédnou.
08.05.2019
Obří jeřáb nasadil na karlínský Negrelliho viadukt mostní konstrukci. Váží 169 tun
Stavaři ve středu večer usadili s pomocí obřího jeřábu na Negrelliho viadukt v pražském Karlíně novou ocelovou konstrukci. Největší kolový jeřáb v Česku měl konstrukci, vážící 169 tun, zvedat už odpoledne, protáhly se ale přípravné práce.