Aktuality
Elektrizace trati z Brna do Střelic pokračuje, vlaky začaly jezdit po rekonstruované koleji
Stavbaři dále dokončili základy trakčních stožárů u první traťové koleje. Pokračuje výstavba nových zastávek Brno-Starý Lískovec a Ostopovice. V prvním případě vznikl šikmý přístupový chodník, který spojí budoucí ostrovní nástupiště s novým podchodem. V místě zastávky v Ostopovicích se přestavuje most, který bude sloužit jako přístupová cesta k nástupišti u druhé traťové koleje. Díky rozšíření se pod něj vejde také chodník pro cestující.
Nová nástupiště již byla dokončena u první koleje na dvou stávajících zastávkách. V Troubsku se přesunulo na druhou stranu přejezdu, takže se nachází naproti nástupišti pro vlaky ve směru z Brna. Na zastávce Střelice dolní se poloha nástupišť nezměnila.
Ve stanici Střelice vznikne ostrovní nástupiště. Přístup na ně bude mimoúrovňově podchodem, jehož výstavba je již v plném proudu. Celý rekonstruovaný úsek končí za stanicí, kde se momentálně rozšiřuje zářez pro položení druhé koleje.
Celý traťový úsek bude elektrizován střídavou trakční soustavou. Současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení ovládat dálkově ze stanice Brno hl. n. Maximální rychlost vlaků bude po vybudování systému ETCS 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h.
Stávající i nové zastávky budou mít nástupiště s normovou výškou 550 mm nad kolejí a bezbariérovým přístupem. Stanice Střelice získá kromě vnějšího nástupiště u výpravní budovy také jedno ostrovní. Přístup na ně bude z podchodu po schodištích nebo výtahem. Délka všech nástupišť bude od 170 do 220 metrů.
Soubory ke stažení
tisková zpráva ke stažení (68.0 kB) |