Aktuality

Výluka zastaví provoz na Bechyňce, poprvé se použijí pražce ve tvaru ypsilon

Poprvé v historii použije Správa železnic na dráze elektrifikované stejnosměrnou trakcí ocelové pražce ve tvaru písmene ypsilon. Stane se tak na trati z Tábora do Bechyně, v jejích obloucích o velmi malém poloměru bude možné zřídit bezstykovou kolej. To přinese zvýšení bezpečnosti, komfortu cestování, možnost nasazení moderních vlakových souprav a v neposlední řadě také snížení nákladů na údržbu.

Výluka na trati začne 30. dubna a potrvá do 14. června. Dojde k výměně železničního svršku, v úsecích Slapy – Malšice a Malšice – Sudoměřice u Bechyně se nahradí stávající dřevěné a betonové pražce za nové betonové, v úsecích Tábor – Slapy a Sudoměřice u Bechyně – Bechyně se pak zkušebně použijí ocelové pražce ve tvaru ypsilon. Stávající ojeté kolejnice se vymění za nové, opravou projdou také tři přejezdy (P6299, P6308 a P6318).

Ocelové pražce ve tvaru písmene ypsilon zatím Správa železnic používala na neelektrifikovaných tratích, a to zejména v Libereckém kraji. Na prvních dvou zkušebních úsecích s těmito ocelovými pražci na trati elektrifikované stejnosměrnou trakcí bude proto sledovat, měřit a vyhodnocovat chování ocelového kolejového roštu ve vztahu k této trakční soustavě.

V rámci letošní výluky Správa železnic ještě opraví vybrané trakční podpěry.

Opravné práce v úseku Tábor – Bechyně v předpokládané hodnotě 54 milionů korun zrealizuje firma Chládek & Tintěra Litoměřice. 

Soubory ke stažení

tisková zpráva ke stažení (53.8 kB) pdf