Aktuality

Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypracují společnosti MORAVIA CONSULT Olomouc a SUDOP PRAHA, které podaly nabídku ve výši 244 424 600 korun. Kromě modernizace stanic a zastávek dojde také k přidání třetí koleje, zruší se všechny přejezdy. Traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. Zahájení prací se plánuje počátkem roku 2028, předpokládané celkové náklady stavby dosahují bezmála 14 miliard korun.

Úsek mezi Lysou nad Labem a Mělníkem je součástí vytížené trati na pravém břehu Labe. V části ze Všetat do Mělníka proto dojde k přidání třetí koleje, ve všech stanicích se navíc prodlouží koleje pro nákladní vlaky dlouhé 740 metrů. Z pohledu osobní dopravy pak bude důležité zvýšení traťové rychlosti, a to až na 160 km/h.  

Modernizací projdou stanice Stará Boleslav, Dřísy a Všetaty, stejně tak zastávky Lysá nad Labem-Dvorce, Otradovice, Ovčáry a Malý Újezd. Všechny získají moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Největší změna čeká stanici Všetaty, kde vzniknou tři ostrovní nástupiště o délce 220 metrů. Pohodlný příchod z nového podchodu zajistí výtahy.

Významným přínosem z hlediska bezpečnosti bude zrušení všech přejezdů, které nahradí podjezdy nebo nadjezdy. Projekt rovněž počítá s přímým propojením Neratovic a Mělníka, díky kterému odpadne křížení kolejí z více směrů ve Všetatech. K větší propustnosti mezistaničních úseků přispěje instalace výhybek v nových odbočkách Pařeziny a Vavřineč.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 257 598 549 korun. Vítězové tendru podali nabídku, která byla o 13 milionů nižší.

Realizace stavby je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).

Soubory ke stažení

tisková zpráva ke stažení (51.5 kB) pdf