Aktuality

Modernizace trati zajistí plynulejší provoz vlaků mezi Brnem a Adamovem

Kompletní rekonstrukce železničního svršku a částečně i železničního spodku, výstavba nové odbočky Svitava a potřebné úpravy zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou jsou náplní plánované modernizace části prvního koridoru na sever od Brna. Dodavatelem stavby bude Společnost MALADA, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 2,4 miliardy korun bez DPH. Práce začnou v letos říjnu, hotovo bude v roce 2023. Projekt bude spolufinancovaný z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky.

V rámci investiční akce Správy železnic se zrekonstruuje železniční svršek v obou kolejích mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Adamov. Do oblouků o malých poloměrech budou použity kolejnice s větší odolností proti opotřebení. Dojde k odstranění několika propadů traťové rychlosti. Přestavbou projdou železniční zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích nad Svitavou vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno. V rámci rekonstrukce nástupišť se opraví přístřešky pro cestující.

Stavební práce se zaměří mimo jiné na rekonstrukci technologické budovy na zastávce Bílovice nad Svitavou. Na odbočce Svitava bude vystavěna technologická budova v místě stávajícího strážního domku. Objekt na zastávce Babice nad Svitavou pak bude sloužit pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení.

Bude také nutné provést sanaci některých skalních svahů a obnovit povrchové a podpovrchové odvodnění.  Prakticky všechny mosty a propustky projdou přestavbou, a to včetně jednoho podchodu. U čtveřice tunelů se budou sanovat portálové části a ostění.

Soubory ke stažení

tisková zpráva ke stažení (57.1 kB) pdf