Aktuality

V Radotíně se otevírá nový podjezd pod tratí

Již tuto středu, tedy 9. prosince 2020, se výrazně uleví dopravě v pražském Radotíně. Otevře se totiž podjezd pod tratí u Horymírova náměstí, který byl z důvodu modernizace kolejí mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín od března uzavřen; vrátí se do něj auta i chodci.

Skončí tak nejcitelnější část rekonstrukce trati, která výrazně poznamenala dopravu v centru Radotína. Staré, nevyhovující kamenné zdi s železnou konstrukcí mostu byly nahrazeny monolitickou konstrukcí se zabudovanými ocelovými nosníky. Šíře prostoru pod mostem se zvětšila z původních 15 na 17,9 metru, rozšířeny byly i samotné jízdní pruhy pro automobily. Každý z nich nyní disponuje šířkou 3,5 metru. Pěším bude od nynějška sloužit chodník široký dva metry.

Další aktuální změnou je přidání druhé provizorní měnírny, která přispěje ke zkvalitnění napájení trakční soustavy v uzlu Praha, především pak na příměstské trati Praha – Beroun. Zlepší se také samotný provoz na železniční trati. Na novém mostě budou tři koleje – dvě pro provoz mezi Prahou a Berounem a jedna směřující do cementárny, čímž se zlepší propustnost hlavní tratě. Vlaky však začnou nový most plně využívat až v březnu příštího roku, kdy budou hotovy zásypy mostní konstrukce, protihlukové stěny a napojení nových kolejí.

Soubory ke stažení

tisková zpráva ke stažení.pdf (92.1 kB) pdf