Aktuality
Vsetínská stanice právě prochází nejintenzivnější přestavbou
Rozsáhlá rekonstrukce vsetínského nádraží běží na plné obrátky. V únoru se stavba přesunula přímo do stanice. Zmizela polovina kolejí, sanuje se železniční spodek a obnovuje svršek. „Termín dokončení kolejiště musíme koordinovat s dostavbou terminálu a nového podchodu. Práce zatím běží podle plánu, v létě se přesuneme na druhou část kolejí. Na konci letošního roku budou cestující využívat podchod a všechna nová nástupiště,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Po dobu rekonstrukce je zajištěn bezpečný přístup k nástupištím. I přes výrazně snížený počet provozovaných kolejí se daří zajistit plynulou vlakovou dopravu.
Spolu se stavbou nového dvoupodlažního terminálu se buduje podchod, který vyústí za kolejištěm v místní části Na Lapači. Letos se modernizace dotkne i budovy nádraží. „Stále platí, že stávající objekt chceme začít odstraňovat v srpnu, abychom do konce roku zvládli všechny související práce. Stavba tím ještě významněji zasáhne cestující, kterým od léta zajistíme provizorní prostory s potřebným zázemím na sousedním parkovišti. Chci všem lidem poděkovat za jejich trpělivost,“ doplňuje Jiří Svoboda.
V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny, od března se tak mohly rozběhnout práce na podchodu, který následně plně nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, kdy se následně zruší přechod ve Štěpánské ulici.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.
Soubory ke stažení
tisková zpráva ke stažení (144.7 kB) |