Aktuality

28.03.2022
Správa železnic hledá zhotovitele prodloužení podchodu v Hořovicích
Další české nádraží bude už brzy přístupné z obou stran kolejí. Správa železnic nyní vyhlásila veřejnou zakázku na zhotovitele prodloužení podchodu ve stanici Hořovice. Hlavní objem prací proběhne v příštím roce, a to s minimálním dopadem na provoz vlaků dálkové dopravy. Předpokládané celkové investiční náklady akce dosahují 62 milionů korun a zahrnují také podíl města Hořovice na výstavbě nové komunikace a parkoviště P+R.
24.03.2022
Správa železnic navázala bližší spolupráci s Evropskou investiční bankou
V sídle Správy železnic se dnes uskutečnil slavnostní podpis deklarace o spolupráci s Evropskou investiční bankou (EIB). Nově tak EIB kromě zapojení do financování investiční výstavby na naší železniční síti poskytne také bezplatné poradenství pro Správu železnic. Konkrétně půjde o zavedení metodiky a nástrojů pro posouzení vhodnosti PPP projektů v podmínkách české železniční infrastruktury.
22.03.2022
Mezi Pardubicemi a Stéblovou začíná nepřetržitá výluka
Probíhající modernizace trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová si od 24. března vyžádá úplné zastavení provozu vlaků. V rámci výluky dojde v dotčeném úseku k vybudování několika nových mostních objektů a rekonstrukci kolejí a trakčního vedení. Omezení skončí se začátkem letních prázdnin.
21.03.2022
Správa železnic spouští výstavu soutěžních návrhů terminálu Roudnice nad Labem VRT
Vernisáží dnes Správa železnic zahájí výstavu všech návrhů, které přijala v rámci architektonicko-urbanistické soutěže na podobu a řešení terminálu vysokorychlostní železnice Roudnice nad Labem. Výstava v roudnickém Informačním a dopravním centru Podřipska potrvá do 20. dubna 2022.
18.03.2022
Správní rada schválila plán hospodaření Správy železnic na rok 2022
Správní rada Správy železnic se dnes sešla na svém řádném zasedání. K hlavním bodům, které projednala, bylo schválení účetní závěrky za rok 2021 a plánu hospodaření na letošní rok.
14.03.2022
Pokračuje realizace i příprava dalších významných staveb v Jihomoravském kraji
Letošní rok se na jižní Moravě z pohledu modernizace železnice nese především ve znamení velkých investičních akcí, kvůli kterým vlaky na 12 měsíců zcela opustily trať mezi Brnem a Blanskem. Tranzitní koridor z Brna směrem na Českou Třebovou však není jediným místem v kraji, kde Správa železnic svou síť tratí vylepšuje. V realizaci či projektové přípravě je řada dalších staveb, které přispějí ke komfortu příměstské dopravy i zrychlení spojení mezi regiony.
14.03.2022
Modernizace koridoru mezi Brnem a Blanskem běží na plné obrátky
V obří staveniště se proměnila část tranzitního koridoru mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Blansko. Ačkoliv se práce na modernizaci dvou mezistaničních úseků a stanice v Adamově částečně rozběhly už na podzim, jejich hlavní část musí stavbaři zvládnout během ročního zastavení provozu. Intenzivní stavební činnost proto probíhá po celé délce dotčené trati. O aktuální postup prací na trojici investičních staveb Správy železnic se přímo na staveništi v Adamově zajímal také ministr dopravy Martin Kupka.
11.03.2022
V Ústí nad Labem poskytuje služby druhé informační centrum Správy železnic
Správa železnic dnes otevřela pro veřejnost své druhé infocentrum. Zájemci ho naleznou v podchodu na hlavním nádraží v Ústí nad Labem a získají v něm zejména informace o přípravě VRT Drážďany – Praha. Kromě vyškolené obsluhy jsou jim k dispozici informační panely, které pokryjí veškeré aspekty přípravy této přeshraniční vysokorychlostní trati. Infocentrum bude zpočátku otevřeno pouze některé dny v týdnu, následně pak každý pracovní den.
11.03.2022
Před nádražím v Soběslavi vznikne přestupní terminál
Správa železnic získala pravomocné stavební povolení na výstavbu přestupního terminálu v Soběslavi. Důležitým krokem k samotné realizaci stavby je vypsání tendru na zhotovitele, ke kterému došlo v těchto dnech. Na místě stávajícího autobusového nádraží vznikne parkoviště P+R s více než pěti desítkami míst. Nový terminál se bude nacházet v těsné blízkosti kolejí, jeho součástí budou kromě autobusových stání také přístřešky pro cestující. Hotovo by mělo být letos na podzim.
10.03.2022
Připravovaná stavba mezi Otrokovicemi a Zlínem získala platné územní rozhodnutí
Významného posunu v přípravě dosáhla chystaná modernizace a elektrifikace trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi. Pro úsek Otrokovice - Zlín bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí. U druhé části do Vizovic nyní probíhá aktualizace dokladové části dokumentace, žádost o územní řízení chce Správa železnic podat v polovině letošního roku. Současně pro celou trať běží zpracování dokumentace pro stavební povolení.
10.03.2022
Správa železnic posílila spolupráci s ekology při přípravě vysokorychlostních tratí
Aktuální stav příprav vysokorychlostních tratí (VRT) byl tématem další schůzky zástupců Správy železnic a Asociace ekologických organizací Zelený kruh. Prioritou obou stran je minimální dopad nových tratí do současných ekosystémů a posílení vzájemné spolupráce. Výsledkem jednání je společné komuniké, které po dohodě zveřejňujeme.
04.03.2022
Revitalizace trati z Lovosic do České Lípy se naplno rozjíždí, začínají nepřetržité výluky
Správa železnic provádí od konce loňského roku revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa. Už příští týden postoupí práce do další fáze, která si vyžádá nepřetržité výluky. Od pondělí tak utichne vlakový provoz v celé trati mezi Lovosicemi a Českou Lípou. Toto omezení skončí 22. dubna, výluky na různě dlouhých úsecích pak potrvají do začátku srpna.
01.03.2022
Stavba mezi Karlštejnem a Berounem získala pravomocné územní rozhodnutí
Připravovaná modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun dosáhla dalšího důležitého milníku. Územní rozhodnutí pro dotčený úsek nabylo právní moci. Zároveň pokračuje příprava navazující projektové dokumentace. Správa železnic chce o stavební povolení požádat ještě letos, samotná realizace by se měla naplno rozběhnout v příštím roce. V rámci stavby dojde v mezistaničním úseku dlouhém 7,1 km k rekonstrukci trati ve stávající stopě, což povede ke zvýšení rychlosti, spolehlivosti a bezpečnosti provozu.
25.02.2022
Správa železnic vybrala vítězný návrh terminálu VRT u Roudnice nad Labem
Vítězem architektonicko-urbanistické soutěže na podobu a řešení terminálu vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem se na základě rozhodnutí odborné komise stala architektonická kancelář Rusina Frei architekti. Do soutěže se přihlásilo deset účastníků z České republiky i ze zahraničí. Zadání obsahovalo také požadavek na návrh servisní základny, která bude centrem údržby železniční infrastruktury na celém úseku VRT Podřipsko.
17.02.2022
Správa železnic vybrala zhotovitele modernizace železnice na Slovensko
Optimalizace traťového úseku v délce přibližně 1,5 kilometru od nadjezdu dálnice D2 u Lanžhota po státní hranici se Slovenskem je hlavní náplní stavby Dokončení I. železničního koridoru v traťovém úseku Lanžhot (ČR) – Kúty (SR). Správa železnic už podepsala smlouvu s dodavateli stavby, kterými jsou společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 595,7 milionu korun bez DPH. Stavební práce začnou během února a potrvají do konce příštího roku. Projekt bude spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF).
15.02.2022
Novostavba trati na letiště mezi Ruzyní a Letištěm Václava Havla je ve finální fázi projektové přípravy
Předtím, než Správa železnic začne stavět novou trať na letiště v úseku Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo), zbývá poslední krok v projektové přípravě. Tím je zhotovení dokumentace pro stavební povolení. Práce bude mít na starosti sdružení společností AFRY CZ s.r.o. a AF-Infrastructure AB, které se stalo vítězem tendru s cenou 109 900 500 Kč bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky přitom dosahovala téměř 119 milionů korun. Cena ovšem nebyla jediným hodnoticím kritériem, ze 40 % měla na výběr vítězného uchazeče vliv jeho odborná zkušenost. Součástí projektu bude i digitální model stavby (BIM). Samotné stavební práce by měly začít za dva roky.
11.02.2022
Zastávka Blansko město získá do konce roku nový podchod
Cestující a místní obyvatelé budou moci už na konci letošního roku využívat nový podchod na zastávce Blansko město. Jeho výstavba začala v těchto dnech, stejně jako probíhající stavba přemostění koridorové trati umožní zrušení přejezdu v Rožmitálově ulici. Celkové investiční náklady dosáhnou částky 183,2 milionu korun, stavební práce realizuje společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. V příštím měsíci zahájí Správa železnic na území Blanska ještě jednu investiční akci, a to rekonstrukci mostu nedaleko zastávky Dolní Lhota.
11.02.2022
Začíná rekonstrukce dvou mostů přes brněnskou Šámalovu ulici
Správa železnic zahájila v Brně rekonstrukci dvou mostů přes Šámalovu ulici. Výsledkem prací bude odstranění nevyhovujícího šířkového uspořádání i podjezdné výšky pod mosty. Celkové investiční náklady stavby dosahují 131,7 milionu korun, hotovo bude v závěru letošního roku. Stavební práce bude realizovat firma FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
04.02.2022
Modernizace železnice na pomezí středních a jižních Čech jde do finále
Už na přelomu června a července se rozjedou první vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi na hranici Středočeského a Jihočeského kraje. Převážná část z přibližně 20kilometrového úseku povede po nové přeložce, která umožní zvýšení rychlosti vlaků až na 200 km/h a zajistí vyšší kapacitu dopravní infrastruktury i vyšší plynulost železniční dopravy. V pátek 4. února si stavbu prohlédl ministr dopravy Martin Kupka.
04.02.2022
Správa železnic v roce 2022
Modernizace železničních tratí, uzlů a stanic včetně výpravních budov, příprava vysokorychlostních tratí a zvyšování bezpečnosti na přejezdech – to jsou priority Správy železnic pro rok 2022. Manažer infrastruktury naváže na vydařený loňský rok, kdy velmi úspěšně čerpal finanční prostředky z fondů EU a pro modernizaci železniční infrastruktury využil 99,9 % všech evropských dotačních prostředků, které byly k dispozici. V roce 2022 bude Správa železnic hospodařit s rozpočtem 53 miliard korun.