Aktuality

30.11.2021
Modernizace stanice Pačejov skončila, opravená budova se otevře do konce roku
Správa železnic dnes slavnostně ukončila rekonstrukci stanice Pačejov na Klatovsku. Ta začala v červnu 2019 a zahrnovala optimalizaci přibližně 4,6 kilometru trati i kompletní přestavbu samotné stanice a blízké zastávky Kovčín. Zhotovitelem stavby byla Společnost ŽST PAČEJOV tvořená firmami BERGER BOHEMIA, PORR, COLAS CZ a AŽD Praha. Celkové investiční náklady dosáhly téměř 1,3 miliardy Kč. Samostatnou akcí je oprava výpravní budovy v Pačejově, která skončí letos v prosinci.
29.11.2021
Správa železnic vyhlásila další soutěž na projektanta vysokorychlostní trati
Projektanti připraví dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku VRT Podřipsko, který propojí Prahu s Lovosicemi. Trať je součástí nového železničního spojení z hlavního města do německých Drážďan.
26.11.2021
Prodlouženým podchodem na pražském hlavním nádraží denně projdou tisíce lidí
Nová spojnice mezi Žižkovem a hlavním nádražím v Praze se stala oblíbenou a plně využívanou zkratkou. Jen dva měsíce od otevření prodlouženého severního podchodu čísla ukazují, že si tímto způsobem cestu zkrátí zhruba 38 tisíc lidí týdně.
24.11.2021
Správa železnic zahajuje rekonstrukci stanice Vsetín
Přesně měsíc před Vánocemi začala slavnostním ceremoniálem kompletní rekonstrukce stanice Vsetín. Stavbu s celkovými náklady přes tři miliardy korun bude realizovat sdružení společností OHLA ŽS, STRABAG Rail a AŽD. Během následujících měsíců dojde k redukci současného kolejiště, k jeho novému dispozičnímu uspořádání a ke směrové úpravě vedení kolejí tak, aby mohla být zřízena nástupiště s nástupní hranou ve výši 550 milimetrů nad kolejí s mimoúrovňovým přístupem pro cestující. Nová výpravní budova, která nahradí současnou, bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro drážní i pro autobusovou dopravu.
24.11.2021
Skončila přestavba zbývajících dvou nástupišť na brněnském hlavním nádraží
Brněnské hlavní nádraží má již přestavěná všechna nástupiště. Správa železnic dnes slavnostně ukončila opravu zbývajících dvou, kterými jsou 5. a 6. nástupiště. Nástupní hrany u všech čtyř kusých kolejí jsou nově v normové výšce 550 milimetrů, celkovou opravou prošly také konstrukce zastřešení.
15.11.2021
Začíná proměna Holešovic: Správa železnic vypsala tendr na modernizaci trati Bubny-Výstaviště včetně nádraží
Modernizace železniční trati z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla Praha se posunula do další fáze. Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele úseku Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Nejvýše přípustná nabídková cena zakázky je 3,8 miliardy korun. Realizací této stavby začne zásadní přeměna pražských Holešovic, které v místech dnešního bubenského nádraží propojí zcela nová čtvrť. Modernizace bude hotová do roku 2025 a stane se jedním z pilířů budoucího rozvoje celého území.
15.11.2021
Správa železnic získala územní rozhodnutí pro modernizaci Masarykova nádraží
Projekt zásadní modernizace stanice Praha Masarykovo nádraží je zase blíže k realizaci, protože Správa železnic má pravomocné územní rozhodnutí. Samotné stavební práce začnou v roce 2023 a v jejich rámci se mimo jiné rozšíří stávající počet kolejí ze sedmi na devět, vybuduje nový vestibul ve formě zastřešení propojující prostor ulic Na Florenci, Hybernská a Opletalova s přístupy na jednotlivá nástupiště, zvýší rychlost vlaků a vybudují koleje pro provozní ošetření souprav v lokalitě Hrabovka.
10.11.2021
Labe v Pardubicích překlene nový železniční most, rekonstrukce probíhají i na řadě dalších míst
V rámci rekonstrukce trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová, která odstartovala letos v květnu, dnes došlo k dokončení přesunu stávajícího mostu přes Labe do provizorní polohy. Mostní konstrukce se nově nachází o 18 metrů dál ve směru k silničnímu mostu. Jednokolejný most, který sloužil 55 let železniční dopravě, tak uvolnil místo pro výstavbu nového dvoukolejného s celkovou délkou 161,7 m.
10.11.2021
První patro budovy ve stanici Děčín východ začne využívat místní dům dětí a mládeže
Správa železnic upravila rozsáhlé nevyužité prostory celého 1. patra výpravní budovy v železniční stanici Děčín východ pro činnost zejména technických oborů Domu dětí a mládeže (DDM). Dnes došlo k slavnostnímu předání zrekonstruovaných prostor.
05.11.2021
Nádražní budova v Převýšově zůstane: obec se zavázala k jejímu pronájmu
Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.
01.11.2021
Správa železnic vybrala projektanta modernizace trati z Plzně do Chotěšova
Projektovou dokumentaci pro plánovanou modernizaci traťového úseku z Plzně do Chotěšova vypracuje společnost Metroprojekt Praha. Úspěch ve veřejné zakázce jí zajistila nabídka ve výši 78 milionů korun. Stavba byla vybrána jako jeden z pilotních projektů Správy železnic pro zpracování v režimu BIM. Úsek ležící na trati z Plzně do Domažlic projde elektrizací, současně se zrekonstruují stanice Vejprnice a Nýřany a zastávka v Tlučné. Realizace prací je plánována v letech 2023 až 2025.
26.10.2021
Revitalizace trati z Lovosic do České Lípy může začít
Správa železnic vybrala zhotovitele revitalizace trati z Lovosic do České Lípy. Práce za 981,9 milionu korun provede sdružení firem AŽD a EDIKT, jejich dokončení je plánováno příští rok v listopadu. Přinesou nejen zlepšení bezpečnosti železničního provozu, ale také zvýšení traťové rychlosti a tomu odpovídající zkrácení jízdních dob vlaků.
26.10.2021
Zrekonstruovaná výpravní budova v Hanušovicích začala sloužit cestujícím
Správa železnic dnes slavnostně ukončila rozsáhlou rekonstrukci výpravní budovy ve stanici Hanušovice na Šumpersku. Stavba probíhala od konce roku 2019, její celkové investiční náklady dosáhly téměř 51 milionů Kč. Výsledkem prací je rozšíření odbavovacích prostor, bezbariérové jsou nyní nejen toalety, ale také přístup do budovy. Objekt navíc získal novou střechu a zateplení.
25.10.2021
Začíná rekonstrukce stanice Vsetín
Správa železnic vybrala zhotovitele, který během tří let provede kompletní rekonstrukci stanice Vsetín. Stavbu s celkovými náklady přes 3 miliardy korun provede sdružení tvořené společnostmi OHL ŽS, STRABAG Rail a AŽD. Změnou konfigurace kolejiště dojde k náhradě nevyhovujících úrovňových nástupišť v oblouku novými, která budou mít nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí a bezbariérový přístup. K odbavení cestujících poslouží společný terminál pro železniční a autobusovou dopravu.
21.10.2021
Modernizace koridoru zastaví na rok provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem
Slavnostním poklepem na kolejnici zahájila Správa železnic realizaci tří významných projektů mezi Brnem a Blanskem. Konkrétně se jedná o modernizaci mezistaničních úseků mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem (dvě samostatné stavby) a rekonstrukci stanice Adamov, která mimo jiné dostane nová nástupiště. Stavební práce zcela zastaví od poloviny letošního prosince provoz vlaků mezi Brnem a Blanskem. První dva projekty jsou spolufinancované z úvěru od Evropské investiční banky (EIB), akce s názvem Rekonstrukce nástupišť v žst. Adamov je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2).
20.10.2021
Správa železnic a SNCF Réseau uzavřely novou smlouvu o spolupráci při přípravě VRT
Správa železnic pokračuje v úspěšné spolupráci s francouzskými státními drahami na projektu vysokorychlostních tratí (VRT). Nová smlouva se SNCF Réseau zajistí konzultace v dalších stupních přípravy na příštích 8 let.
19.10.2021
Na nádraží v Jedlové se otevírá první ubytovací zařízení pro veřejnost
Pro zájemce se otevírá první ubytovací zařízení přímo na nádraží. Nachází se v rekonstruované výpravní budově v železniční stanici Jedlová na Děčínsku. Ta dostala svůj název podle blízké stejnojmenné hory, která leží uprostřed Lužických hor. Nádraží není běžně dostupné individuální dopravou, zato má jako železniční křižovatka kvalitní vlakové spojení s Děčínem, Rumburkem a Českou Lípou.
12.10.2021
Rekonstrukce zlepší parametry trati pro nákladní vlaky v Děčíně
Nákladní vlaky budou už brzy využívat zrekonstruovanou trať mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, která je součástí nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Stavbu s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši 1 138 717 343 Kč dnes slavnostně zahájila Správa železnic. Kompletní renovací projde elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí příští rok v listopadu, celá stavba bude dokončena v polovině roku 2023.
08.10.2021
Jednání o nádražní budově v Převýšově spějí do finále
Zástupci Správy železnic, obce Převýšov a veřejnosti pokročili v rámci jednání pracovní skupiny o nádražní budově v Převýšově do závěrečné fáze. Správa železnic prověřila různé možnosti jejího zachování a další alternativní vedení modernizované trati v okolí objektu. V současnosti tak existují tři varianty možného řešení, z nichž dvě počítají se zachováním budovy.
07.10.2021
Další posun v přípravě modernizace trati Praha – Kladno
Příprava modernizace železniční trati z centra Prahy do Kladna dospěla k dalšímu zásadnímu bodu. Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele stavebních prací pro úsek z Kladna do Kladna-Ostrovce. Zahájení stavby je plánováno v příštím roce, zahrnovat bude kompletní rekonstrukci, zdvoukolejnění a elektrifikaci celého úseku. S dokončením všech etap projektu se počítá v roce 2029.