Aktuality

16.06.2021
Správa železnic prezentovala budoucí VRT v Moravskoslezském kraji
Tým přípravy vysokorychlostních tratí Správy železnic představil projekt nových tratí představitelům Moravskoslezského kraje. Prezentace obsahovala technické specifikace nových vysokorychlostních tratí (VRT), možná opatření na ochranu obyvatel i životního prostředí a také procesní stav příprav. Tým vysokorychlostních tratí rovněž informoval o způsobu výběru dodavatelů pro vypracování dokumentací pro územní rozhodnutí.
16.06.2021
Správa železnic a Česká pošta nabídnou stovky míst pro výdej balíků
Vyzvednout si objednávku z e-shopu snadno a bez čekání, například cestou na vlak nebo bez obsluhy na poště. Právě to umožní výdejní boxy, které budou instalovány na českých nádražích a poštách. Služba, na které spolupracuje Správa železnic s Českou poštou, bude k dispozici dohromady na téměř třech stovkách míst. V následujících letech se předpokládá zřízení boxů i v dalších lokalitách.
15.06.2021
Správa železnic představila plány na výstavbu VRT v Kraji Vysočina
Tým přípravy vysokorychlostních tratí Správy železnic představil projekt budování zcela nových traťových úseků na semináři pro zastupitele Kraje Vysočina. V prezentaci shrnul dosavadní postup v projektování vysokorychlostních tratí (VRT) a prezentoval navržené vedení železnic v krajině a možná opatření na ochranu životního prostředí a obyvatel a další aktuální informace.
09.06.2021
Nepozornost zabíjí! Kvůli selfie nepřežil srážku s vlakem 1 člověk, 3 další se zranili
Namísto silnice sledoval mobilní telefon, fotil se se spolujezdci a natáčel videa na sociální sítě. Výsledkem chování mladého řidiče je srážka na přejezdu s vlakem, následný požár automobilu a především jeden mrtvý a tři zranění. Tento hrozivý scénář je tentokrát pouze simulovanou situací v rámci preventivní kampaně k Mezinárodnímu dni bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD 2021, stává se ale i v reálném životě. Proto se letošní téma bezpečnostně preventivní akce Nepozornost zabíjí! Správa železnic rozhodla směřovat právě na mladé řidiče.
07.06.2021
Správa železnic hledá projektanta modernizace nádraží v Praze-Krči
Správa železnic připravuje modernizaci stanice Praha-Krč, pro kterou aktuálně vypsala zakázku na zhotovitele dokumentace pro společné povolení, a to včetně zpracování dokumentace pro provádění stavby. Vlastní stavební práce se mají uskutečnit v letech 2026 a 2027.
04.06.2021
Správa železnic vypsala soutěž na zhotovitele rekonstrukce stanice Vsetín
Modernizace stanice Vsetín by měla začít letos v září a dokončení stavby s předpokládanými celkovými náklady ve výši téměř 2,2 miliardy korun se plánuje v závěru roku 2024. Součástí prací budou změny v konfiguraci kolejiště tak, aby zde mohla být zřízena nástupiště s výškou 550 mm nad kolejí a s mimoúrovňovým přístupem pro cestující. Nová výpravní budova, která nahradí současnou, bude současně sloužit jako společný odbavovací terminál pro drážní i pro autobusovou dopravu.
03.06.2021
Správa železnic uzavřela další smlouvu na vybavení svých vozidel systémem ETCS
Dalších 44 speciálních drážních vozidel v majetku Správy železnic bude vybaveno mobilní částí evropského zabezpečovacího systému ETCS. Konkrétně půjde o motorové univerzální vozíky MUV 75 určené na opravu a údržbu tratí. Montáž provede společnost CZ LOKO, hodnota zakázky je 438 milionů korun bez DPH.
02.06.2021
Správa železnic vybrala zhotovitele nového mostu přes Orlík
Nové železniční přemostění u Červené nad Vltavou vybuduje společnost Metrostav. Zvítězila v tendru na výstavbu nového a odstranění stávajícího, technicky nevyhovujícího mostu přes Orlickou přehradu. V již třetím výběrovém řízení činila nejvyšší přípustná cena 543,9 milionu korun bez DPH. Vítěz tendru nabídl zhotovení požadovaných prací za 543,6 milionu korun. Realizace začne letos v létě, skončit by měla do října 2024.
01.06.2021
Modernizace Pačejova je téměř hotová, dnes se otevřel podchod s kresbami místních dětí
Rekonstrukce stanice Pačejov na Klatovsku je téměř u konce. Stavba, která začala v červnu 2019, zahrnovala optimalizaci celkem 4,6 kilometru trati, kompletní rekonstrukci zastávky Kovčín a stanice Pačejov. Ta je díky novému podchodu bezbariérová. Podchod ode dneška zdobí kresby dětí z místní základní a mateřské školy.
01.06.2021
Správa železnic diskutuje o přípravách VRT přímo v regionech
Tým odboru přípravy vysokorychlostních tratí Správy železnic vyrazil letos v květnu do zhruba dvacítky obcí a měst po celém Česku. Jeho zástupci diskutovali nejen s představiteli samospráv, ale také se zájmovými spolky a veřejností.
31.05.2021
Podchody na hlavním nádraží v Praze změní vzhled a projdou komplexní rekonstrukcí
Trojice podchodů propojujících na pražském hlavním nádraží odbavovací halu s nástupišti získá nový vzhled, který vychází z vítězného návrhu soutěže na jejich architektonické a designové řešení. Stavba by měla odstartovat na začátku příštího roku a potrvá dvanáct měsíců.
27.05.2021
Správa železnic a ČMZRB budou spolupracovat na propojení letiště s centrem Prahy
Správa železnic a Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) uzavřely Memorandum o spolupráci při identifikaci a přípravě projektů v oblasti železniční infrastruktury. Pilotním projektem bude propojení Letiště Václava Havla s centrem Prahy železnicí.
26.05.2021
Výpravní budovu na pražském hlavním nádraží zdobí historická drezína
Správa železnic a Národní technické muzeum (NTM) dnes na pražském hlavním nádraží slavnostně představily multifunkční expozici s historickou drezínou Tatra. Exponát ze sbírek NTM najdou zájemci v dolní části nové výpravní budovy mezi výstupy z metra ve směru na Václavské náměstí. Součástí expozice je i multimediální zařízení s informacemi o cenném historickém vozidle.
26.05.2021
Správa železnic podepsala smlouvu na přípravu terminálu vysokorychlostní železnice
Moderní terminál Praha východ umožní pohodlný přestup mezi jednotlivými linkami systému VRT. Sloužit ale bude také cestujícím ze středních Čech a okolí.
25.05.2021
Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice vstupuje do poslední třetiny
Zásadní proměnou letos projde stanice Praha-Radotín. Kromě modernizovaných nástupišť s normovou výškou 550 mm nad kolejí získá i nové výtahy, které zajistí bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu. Modernizace stanice Praha-Radotín je součástí Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice, která začala v srpnu 2019. Celkové investiční náklady dosahují 3,6 miliardy korun, stavba je spolufinancována Evropskou unií z programu CEF.
24.05.2021
Nádražní budovu ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí čeká rekonstrukce
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na firmu, která zrekonstruuje nádražní objekt v Plzni-Jižním Předměstí. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 95,2 milionu korun. Stavební práce by měly začít letos v říjnu, potrvají dva roky.
20.05.2021
O dalším osudu výpravní budovy v Převýšově bude jednat pracovní skupina
Správa železnic představila na středečním jednání se zástupci obce Převýšov aktuální stav přípravy záměru modernizace zdejší tratě a možnosti zachování výpravní budovy v obci, pro kterou se v minulosti vyjádřila část veřejnosti. Z jednání vyplynulo, že tyto možnosti blíže prozkoumá pracovní skupina složená ze zástupců zainteresovaných stran. Konečný výsledek jednání by měl být znám do konce letošního července.
19.05.2021
Informačním centrem Správy železnic prošlo už 1200 návštěvníků
Za první tři týdny provozu navštívilo Informační centrum Správy železnic na pražském hlavním nádraží 1200 lidí. K jeho slavnostnímu otevření došlo 28. dubna, poskytuje především komplexní informace o činnosti manažera infrastruktury a asistenční služby. Zároveň Správa železnic spustila informační linku pro veřejnost 800 21 00 21. Její zkušební provoz byl zahájen 1. května a už ji využily stovky cestujících.
11.05.2021
Správa železnic diskutovala v Kutné Hoře o podobě VRT v regionu
Jednání se zúčastnil ředitel odboru přípravy VRT Správy železnic Martin Švehlík. Zastupitelům a vedení města odpovídal na otázky, které souvisely především s dopady vedení vysokorychlostní železnice v krajině.
10.05.2021
Optimalizace trati Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ má územní rozhodnutí
Správa železnic získala územní rozhodnutí pro optimalizaci traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ. Dvoukolejná trať na pravém břehu Labe má význam především pro nákladní železniční dopravu, jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích pro nákladní vlaky o délce 740 m. Důležitou součástí prací bude i výstavba nových nástupišť. Realizace stavby se předpokládá v letech 2023 až 2025, její celkové investiční náklady se předpokládají ve výši 9,1 miliardy korun.