Aktuality

16.11.2020
Začíná rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích
Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem první etapy rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích. Stala se jím společnost tvořená firmami Chládek a Tintěra, Pardubice a EUROVIA CS, celkové investiční náklady dosahují 613,8 milionu korun. Akce se bude připravovat v režimu P+R, který zahrnuje jak zhotovení projektu, tak samotnou realizaci stavby.
16.11.2020
Přejezdy na trati Čáslav – Třemošnice dostanou vyšší zabezpečení
Správa železnic připravuje rekonstrukci jednoho z posledních přejezdů na silnicích I. třídy v České republice, který je dosud zabezpečen výstražnými kříži. Nachází se na regionální dráze z Čáslavi do Třemošnice, stejně jako další dvě úrovňová křížení, která projdou v příštím roce modernizací. Dnes Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele prací. Předpokládané náklady na rekonstrukci všech tří přejezdů jsou 72 milionů korun.
12.11.2020
Železniční most mezi stanicemi Ústí nad Labem – Střekov a Ústí nad Labem západ čeká rekonstrukce
Správa železnic vypisuje zakázku na rekonstrukci mostu, který se nachází na trati mezi stanicemi Ústí nad Labem - Střekov a Ústí nad Labem západ. Jejím předmětem je kromě zpracování záměru projektu také příprava navazujících dokumentací pro vydání společného povolení, provádění stavby a výkon autorského dozoru.
11.11.2020
Správa železnic opraví trať mezi Rumburkem a Velkým Šenovem
V první polovině dubna příštího roku proběhne komplexní oprava přibližně 16kilometrového úseku železniční trati Rumburk – Dolní Poustevna mezi stanicemi Rumburk a Velký Šenov na Děčínsku. Cílem je zejména odstranit propady rychlosti, zkrátit jízdní dobu vlaků a prodloužit životnost železniční infrastruktury. Správa železnic už vypsala výběrové řízení na zhotovitele opravy.
10.11.2020
Elektrizace trati z Brna do Střelic je v plném proudu
Elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic běží naplno. Dokončeny již byly základy trakčních stožárů u první traťové koleje, na které současně probíhá rekonstrukce železničního svršku a další stavební úpravy. Dokončení prací s předpokládanými celkovými náklady ve výši 2,7 miliardy korun se předpokládá v závěru příštího roku. Následně dojde k elektrizaci navazujícího úseku do Zastávky u Brna.
09.11.2020
Modernizace železničního uzlu Ostrava dostala zelenou od Centrální komise MD
Centrální komise Ministerstva dopravy minulý týden schválila modernizaci jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice, a to v Ostravě. Nyní bude následovat zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí projekční kanceláří MORAVIA CONSULT Olomouc. Jejím dílem je rovněž již dokončený záměr projektu. Samotné stavební práce by mohly v případě bezproblémové přípravy začít v roce 2025, celkové náklady se odhadují na 25 miliard korun.
06.11.2020
Správa železnic nainstaluje systém ETCS mezi Mosty u Jablunkova a Dětmarovicemi
Správa železnic pokračuje v naplňování Evropského prováděcího plánu a Národního implementačního plánu ERTMS/ETCS. Celoevropský zabezpečovací systém začne instalovat na modernizované trati ze stanice Mosty u Jablunkova, která leží na státní hranici se Slovenskem, do Dětmarovic. V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele prací, jejich realizace se předpokládá od července příštího roku do konce roku 2022. Celkové investiční náklady stavby dosahují 382 milionů korun.
04.11.2020
Oprava trati u Horažďovic má za sebou první etapu
Koncem října skončila první etapa kompletní obnovy železniční trati mezi Horažďovicemi a Žichovicemi na Klatovsku v Plzeňském kraji. Během šesti týdnů se opravily propustky a vyměnilo přibližně 2,5 kilometru železničního svršku (pražců a kolejnic). Nově je zde bezstyková kolej, která zajistí plynulejší jízdu vlaků. Stavební práce na zbývajícím, zhruba 3,5kilometrovém úseku budou pokračovat příští rok a přijdou celkem na přibližně 131 milionů korun.
03.11.2020
Správa železnic hledá zpracovatele studie proveditelnosti VRT do Polska
Návrh spojení Prahy s polskou Wroclawí novou vysokorychlostní tratí je předmětem Studie proveditelnosti RS 5 VRT Praha – Hradec Králové – Wroclaw. Na jejího zpracovatele vypsala Správa železnic výběrové řízení. Studie by měla vyjít na 20 milionů korun bez DPH.
02.11.2020
Mezi Hustopečemi a Šakvicemi se od poloviny prosince plně obnoví provoz
Modernizace trati mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi míří do finále. Projekt zahrnující rekonstrukci obou stanic, elektrizaci trati mezi nimi, instalaci nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a zvýšení zabezpečení přejezdů Správa železnic stavebně dokončí příští rok v lednu. S plným obnovením provozu se přitom počítá už od nového jízdního řádu, tedy od poloviny prosince. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 1,6 miliardy korun.
30.10.2020
Začne další stavba v plzeňském uzlu. Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce Lobzy - Koterov
Správa železnic zahájí rekonstrukci další trati na území západočeské metropole. Obnovou projde téměř čtyřkilometrový úsek mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Tu po skončení prací přestanou využívat cestující, pro které se otevře nová zastávka Plzeň-Slovany. Dokončení prací je plánováno v lednu 2024.
30.10.2020
Historickou výpravní budovu na plzeňském hlavním nádraží čeká rekonstrukce
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží. Zahájení prací je plánováno na březen příštího roku, trvat by měly dva a půl roku. Stavba navazuje na modernizaci nástupišť a dalších částí stanice, která proběhla v minulých letech. Bude zahrnovat především opravu střešního a obvodového pláště a úpravy vnitřních prostor v přízemí a patře odbavovací haly pro zlepšení služeb pro cestující. Předpokládané celkové investiční náklady akce dosahují 721 milionů korun.
27.10.2020
Dolnolučanský tunel projde rekonstrukcí
Správa železnic vypsala zakázku na zpracovatele záměru projektu rekonstrukce 82 metrů dlouhého Dolnolučanského tunelu na trati Liberec – Tanvald. Prvotním úkolem vítězného uchazeče bude posouzení variant rozsahu a metod sanace této stavby. Tendr zahrnuje také vyhotovení doprovodných dokumentací – pro stavební povolení, projektové dokumentace pro provádění stavby a výkon autorského dozoru.
26.10.2020
Připravuje se rekonstrukce reprezentativní výpravní budovy v Teplicích
Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na zhotovitele dokumentace pro společné povolení rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách. Její součástí bude i projektová dokumentace pro provádění stavby. Nejvyšší přípustná nabídková cena činí 30 915 664 korun.
26.10.2020
Tendr na projekt rekonstrukce výpravní budovy v Klatovech
Správa železnic připravuje rekonstrukci výpravní budovy v další významné železniční stanici v Plzeňském kraji. V současnosti hledá projektanta, který vypracuje dokumentaci pro stavební povolení pro památkově chráněný objekt osobního nádraží v Klatovech. Hodnota zakázky dosahuje 16 821 660 korun. Se zahájením realizace stavby se počítá v březnu 2022, hotovo by mělo být za dva roky.
23.10.2020
Správa železnic má sjednanou Podnikovou kolektivní smlouvu na rok 2021
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a představitelé odborových organizací dnes podepsali Podnikovou kolektivní smlouvu na rok 2021. Na jejím základě dochází ke zvýšení tarifních mezd o 2 %. Objem a podmínky poskytování výkonové odměny zůstávají v rozsahu roku 2020.
23.10.2020
Začne se projektovat nová trať z Plzně do Stodu pro rychlost 200 km/h
Správa železnic vyhlásila tendr na projektanta, který vytvoří dokumentaci pro stavební povolení novostavby dvoukolejné trati z Plzně do Stodu. Předpokládaná hodnota zakázky činí 219 290 000 korun. Výstavba tratě pro rychlost vlaků 200 km/h by měla začít za necelé tři roky. Dokončení stavby, plánované na závěr roku 2026, přinese rychlejší a kapacitnější přeshraniční spojení z Plzně do Mnichova a dalších důležitých center Bavorska.
20.10.2020
Modernizace trati mezi Karlštejnem a odbočkou Berounka se blíží k realizaci
Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele dokumentace pro stavební povolení na projekt modernizace železniční trati mezi Karlštejnem a novou odbočkou Berounka. Vlastní stavební práce začnou v roce 2023, hotovo bude o tři roky později.
19.10.2020
Správa železnic hledá projektanta revitalizace trati Liberec – Česká Lípa
Už za dva roky by měla Správa železnic zahájit první fázi revitalizace trati z Liberce do České Lípy. Manažer drážní infrastruktury nyní hledá projektanta, který vytvoří dokumentaci pro stavební povolení. Předpokládaná hodnota zakázky činí 35 431 637 korun. K dokončení všech stavebních prací by mělo dojít v závěru roku 2024.
19.10.2020
Správa železnic vyhlašuje tendr na nový most přes Orlík
Železniční přemostění u Červené nad Vltavou projde výraznou proměnou. Vyžaduje to stav ocelové konstrukce z roku 1889, která je již v nevyhovujícím stavu a limituje nasazení některých typů vozidel na celé trati Tábor – Písek. Nahrazena proto bude novým železobetonovým mostem, který bude postaven v těsném sousedství toho stávajícího. Správa železnic nyní hledá zhotovitele stavebních prací. Součástí nově vypsané zakázky je přitom podmínka, která stanovuje nejvyšší přípustnou nabídkovou cenu ve výši 458 425 830 korun bez DPH. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.