Aktuality

26.05.2021
Správa železnic podepsala smlouvu na přípravu terminálu vysokorychlostní železnice
Moderní terminál Praha východ umožní pohodlný přestup mezi jednotlivými linkami systému VRT. Sloužit ale bude také cestujícím ze středních Čech a okolí.
25.05.2021
Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice vstupuje do poslední třetiny
Zásadní proměnou letos projde stanice Praha-Radotín. Kromě modernizovaných nástupišť s normovou výškou 550 mm nad kolejí získá i nové výtahy, které zajistí bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu. Modernizace stanice Praha-Radotín je součástí Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice, která začala v srpnu 2019. Celkové investiční náklady dosahují 3,6 miliardy korun, stavba je spolufinancována Evropskou unií z programu CEF.
24.05.2021
Nádražní budovu ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí čeká rekonstrukce
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na firmu, která zrekonstruuje nádražní objekt v Plzni-Jižním Předměstí. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 95,2 milionu korun. Stavební práce by měly začít letos v říjnu, potrvají dva roky.
20.05.2021
O dalším osudu výpravní budovy v Převýšově bude jednat pracovní skupina
Správa železnic představila na středečním jednání se zástupci obce Převýšov aktuální stav přípravy záměru modernizace zdejší tratě a možnosti zachování výpravní budovy v obci, pro kterou se v minulosti vyjádřila část veřejnosti. Z jednání vyplynulo, že tyto možnosti blíže prozkoumá pracovní skupina složená ze zástupců zainteresovaných stran. Konečný výsledek jednání by měl být znám do konce letošního července.
19.05.2021
Informačním centrem Správy železnic prošlo už 1200 návštěvníků
Za první tři týdny provozu navštívilo Informační centrum Správy železnic na pražském hlavním nádraží 1200 lidí. K jeho slavnostnímu otevření došlo 28. dubna, poskytuje především komplexní informace o činnosti manažera infrastruktury a asistenční služby. Zároveň Správa železnic spustila informační linku pro veřejnost 800 21 00 21. Její zkušební provoz byl zahájen 1. května a už ji využily stovky cestujících.
11.05.2021
Správa železnic diskutovala v Kutné Hoře o podobě VRT v regionu
Jednání se zúčastnil ředitel odboru přípravy VRT Správy železnic Martin Švehlík. Zastupitelům a vedení města odpovídal na otázky, které souvisely především s dopady vedení vysokorychlostní železnice v krajině.
10.05.2021
Optimalizace trati Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ má územní rozhodnutí
Správa železnic získala územní rozhodnutí pro optimalizaci traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ. Dvoukolejná trať na pravém břehu Labe má význam především pro nákladní železniční dopravu, jedním z cílů projektu je proto prodloužení kolejí ve vybraných stanicích pro nákladní vlaky o délce 740 m. Důležitou součástí prací bude i výstavba nových nástupišť. Realizace stavby se předpokládá v letech 2023 až 2025, její celkové investiční náklady se předpokládají ve výši 9,1 miliardy korun.
04.05.2021
Společné komuniké Správy železnic a Zemědělského svazu České republiky
Zemědělci společně se zástupci Správy železnic diskutovali o problematice výstavby vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Po vzájemné dohodě zveřejňují následující prohlášení, ve kterém shrnují své základní postoje.
04.05.2021
Nové železniční spojení Drážďany – Praha je projekt celoevropského významu
DB Netz a Správa železnic dnes společně představily aktuální stav přípravy Nového železničního spojení Drážďany – Praha s akcentem na přeshraniční Krušnohorský tunel. Cílem projektu je novostavba trati, která zkrátí cestovní dobu mezi oběma městy na pouhou hodinu a posílí evropskou osobní a nákladní dopravu. Základem pro společnou spolupráci je smlouva o plánování, kterou podepsaly Deutsche Bahn a Správa železnic v roce 2019.
03.05.2021
Začne rekonstrukce výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží. Stala se jím SPOLEČNOST NÁDRAŽÍ PLZEŇ, kterou tvoří Metrostav DIZ jako vedoucí společník, dalšími společníky jsou OHL ŽS a AVERS. Nabídková cena vítězného uchazeče dosáhla 667 930 039 korun bez DPH. Zahájení prací je plánováno v květnu, trvat by měly dva a půl roku.
30.04.2021
Začíná modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi a Stéblovou
Rekonstrukce stávající a vybudování nové druhé koleje, zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h a realizace nových nástupišť je cílem modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou. Ta začíná právě v těchto dnech a za téměř 2,7 miliardy korun ji bude provádět sdružení firem Skanska a.s. a Elektrizace železnic Praha a.s.
30.04.2021
Správa železnic vypisuje architektonickou soutěž na mosty pod Vyšehradem
Novou podobu železničních mostů pod Vyšehradem přinese už brzy architektonická soutěž, kterou Správa železnic zahájí v následujících dnech. Požadované řešení má umožnit převedení tří kolejí přes řeku Vltavu s návrhem nové železniční zastávky na Výtoni. Součástí zadání je také převedení pěší a cyklistické dopravy. Předpokládá se, že řešení vyvolá nové uspořádání oblasti Výtoně. Soutěž proběhne podle pravidel České komory architektů.
30.04.2021
Správa železnic zahajuje modernizaci koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí
Slavnostní zahájení stavby odstartovalo poslední dubnový den rekonstrukci jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V jejím rámci se výrazně změní současná podoba stanice Brandýs nad Orlicí, zastávku Bezpráví nahradí odbočka. Zhotovitelem prací v hodnotě 3,396 miliardy Kč je sdružení firem EUROVIA CS, Chládek a Tintěra, Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Stavba bude financovaná z programu Blending Call, založeného na kombinaci příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky.
28.04.2021
Otevření Informačního centra Správy železnic na pražském hlavním nádraží
Manažer drážní infrastruktury rozšiřuje možnosti komunikace s veřejností. Dalším krokem k naplnění tohoto záměru je zahájení provozu Informačního centra Správy železnic v dolní části nového vestibulu na pražském hlavním nádraží. Otevřeno bude každý den v týdnu. Součástí dnešního programu v nejfrekventovanější stanici v Česku byl i slavnostní podpis smlouvy na rekonstrukci interiérů historické Fantovy budovy.
27.04.2021
Správa železnic rekonstruuje čtyři mosty na trati z Lužné u Rakovníka do Žatce
Správa železnic zahájila rekonstrukci čtyř kamenných klenbových mostů na trati 124 mezi zastávkami Deštnice a Želeč na Lounsku. Všechny pocházejí ze 70. let 19. století, tedy z doby výstavby někdejší Buštěhradské dráhy v úseku z Lužné u Rakovníka do Žatce. Zhotovitelem stavby je STRABAG Rail, hodnota celé zakázky dosahuje 62,5 milionu korun. Už zítra začne nepřetržitá výluka, která potrvá do 6. června. Dokončení prací se plánuje v závěru příštího roku.
23.04.2021
Příprava novostavby trati Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla vstupuje do finální fáze
Poslední stupeň projektové přípravy, kterým je dokumentace pro stavební povolení, zbývá vytvořit před zahájením novostavby trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo). Právě na zhotovitele této dokumentace nyní Správa železnic vypisuje veřejnou zakázku. Její součástí bude i digitální model stavby (BIM). Samotná realizace traťového úseku by měla začít za tři roky. Součástí stavby je i železniční zastávka Praha-Dlouhá Míle včetně záchytného parkoviště P+R a autobusového terminálu.
22.04.2021
Správa železnic vybrala zpracovatele studie proveditelnosti VRT do Polska
Návrh spojení Prahy s polskou Wrocławí novou vysokorychlostní tratí je předmětem studie proveditelnosti RS 5 VRT Praha – Hradec Králové – Wrocław, jejíhož zpracovatele vybrala Správa železnic. Ve výběrovém řízení se jím stala společnost SP + MCO_RS 5 VRT Praha – Wrocław_SP, zastoupená firmami SUDOP PRAHA a MORAVIA CONSULT Olomouc. Celková cena za zpracování studie činí 12,6 milionu korun bez DPH.
20.04.2021
Správa železnic hledá zpracovatele dokumentace pro nový tunel do Berouna
Správa železnic vyhlásila opakované výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení stavby nové trati mezi Prahou-Smíchovem a Berounem. Její součástí bude přibližně 24 kilometrů dlouhý tunel.
19.04.2021
Na Novém spojení začnou rozsáhlé údržbové práce
Na část nejvytíženějšího koridorového uzlu v Praze se přesouvají stavbaři. Jejich úkolem je kompletní úprava geometrické polohy koleje a výhybek v oblasti tzv. Nového spojení a úseku trojkolejné trati Praha-Libeň – Praha-Běchovice. Oprava proběhne i v navazujících úsecích Nového spojení, tedy ve směru na Prahu hl. n., Prahu Masarykovo nádraží, Prahu-Holešovice a Prahu-Vysočany. Celkově se jedná o úsek s délkou kolejí 79 kilometrů a se 117 výhybkami.
19.04.2021
Příprava novostavby stanice Praha-Letiště Václava Havla vstupuje do finální fáze
Poslední stupeň projektové přípravy, kterým je dokumentace pro stavební povolení, zbývá vytvořit před zahájením novostavby stanice Praha-Letiště Václava Havla. Právě na zhotovitele této dokumentace nyní Správa železnic vypisuje veřejnou zakázku. Její součástí bude i digitální model stavby (BIM). Samotná realizace stanice, která bude umístěná v podzemí, by měla odstartovat za tři roky.