Aktuality

20.10.2020
Modernizace trati mezi Karlštejnem a odbočkou Berounka se blíží k realizaci
Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele dokumentace pro stavební povolení na projekt modernizace železniční trati mezi Karlštejnem a novou odbočkou Berounka. Vlastní stavební práce začnou v roce 2023, hotovo bude o tři roky později.
19.10.2020
Správa železnic hledá projektanta revitalizace trati Liberec – Česká Lípa
Už za dva roky by měla Správa železnic zahájit první fázi revitalizace trati z Liberce do České Lípy. Manažer drážní infrastruktury nyní hledá projektanta, který vytvoří dokumentaci pro stavební povolení. Předpokládaná hodnota zakázky činí 35 431 637 korun. K dokončení všech stavebních prací by mělo dojít v závěru roku 2024.
19.10.2020
Správa železnic vyhlašuje tendr na nový most přes Orlík
Železniční přemostění u Červené nad Vltavou projde výraznou proměnou. Vyžaduje to stav ocelové konstrukce z roku 1889, která je již v nevyhovujícím stavu a limituje nasazení některých typů vozidel na celé trati Tábor – Písek. Nahrazena proto bude novým železobetonovým mostem, který bude postaven v těsném sousedství toho stávajícího. Správa železnic nyní hledá zhotovitele stavebních prací. Součástí nově vypsané zakázky je přitom podmínka, která stanovuje nejvyšší přípustnou nabídkovou cenu ve výši 458 425 830 korun bez DPH. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.
15.10.2020
Další nádraží ve Středočeském kraji prošla obnovou
Správa železnic dokončuje opravy dalších čtyř nádražních budov ve Středočeském kraji. Zatímco ve Voticích a Lysé nad Labem už jsou práce u konce, ve Zbečnu a v Novém Strašecí uvidí cestující opravené prostory začátkem listopadu. Jmenovaná místa se tak zařadí mezi 31 výpravních budov, které Správa železnic ve středních Čechách od roku 2016 zrevitalizovala. Dalších 14 objektů je v realizaci a 11 se připravuje. Celková částka, která do budov v tomto kraji od poloviny roku 2016 zatím směřovala, překračuje 1 miliardu korun.
14.10.2020
Správa železnic otestovala rychlost 200 km/h v Ejpovickém tunelu
V Ejpovickém tunelu mezi Plzní a Rokycany se uskutečnila série zkušebních jízd rychlostí 200 km/h. Jejich hlavním účelem bylo získat praktické poznatky o chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti. Zkušebním jízdám předcházela měření diagnostickými prostředky Správy železnic a provedená Technicko-bezpečnostní zkouška, která potvrdila způsobilost příslušného traťového úseku k jízdám dvousetkilometrovou rychlostí.
13.10.2020
Správa železnic vybuduje v příštím roce odbočku Rajhrad
Dopravní kapacitu mezinárodního železničního koridoru mezi Brnem a Břeclaví zlepší už v příštím roce nová odbočka Rajhrad. Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na jejího zhotovitele. Vložení čtyř nových výhybek ve stejnojmenné železniční zastávce umožní předjíždění vlaků v traťovém úseku Modřice – Hrušovany u Brna, což napomůže zejména řešení kolizních situací mezi dálkovou a regionální dopravou. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 319 milionů korun.
13.10.2020
Správa železnic hledá projektanta rekonstrukce trati v Havířově
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zhotovitele dokumentace pro vydání společného povolení pro rekonstrukci železniční stanice Havířov a přilehlého úseku k zastávce Havířov střed. Předpokládaná hodnota zakázky dosahuje 82 milionů korun. Samotná realizace investiční akce by měla proběhnout v letech 2022 až 2024.
08.10.2020
Stanice Roudnice nad Labem bude nově bez bariér
Na koridorové trati mezi Prahou a Ústím nad Labem přibude další bezbariérově přístupná stanice – Roudnice nad Labem. V rámci plánované rekonstrukce se současná vnější a ostrovní nástupiště zvýší, což zajistí pohodlný přístup do vlaků. Na nástupiště se cestující dostanou novými výtahy. Stávající úrovňová nástupiště nahradí jednostranné ostrovní taktéž s novým výtahem a schodištěm. Na tyto stavební práce nyní Správa železnic hledá zhotovitele.
08.10.2020
Podhradský tunel u Ledče nad Sázavou prochází zásadní rekonstrukcí
Letos v červenci začala rekonstrukce Podhradského tunelu na trati mezi Vlastějovicemi a Ledčí nad Sázavou. Cílem stavby za přibližně 89 milionů korun je zlepšit technické parametry tunelu, který byl již ve špatném stavu. Ten se podepsal i na nutnosti snížit traťovou rychlost, momentálně se zde může jezdit jen 30 km/h. Práce na uvedeném tunelu nejsou v současné době jedinou stavbou, která probíhá na trati mezi Zručí nad Sázavou a Ledčí nad Sázavou.
08.10.2020
Správa železnic postoupila do další fáze přípravy Bezděčínské spojky
Správa železnic vypisuje soutěž na dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí Bezděčínské spojky a stanice Mladá Boleslav východ. Projekt zahrnuje novostavbu dvoukolejné trati pro nákladní dopravu, která propojí výhybnu Bezděčín na trati 071 se stanicí Mladá Boleslav město na trati 064. Obsahem stavby je také nová stanice Mladá Boleslav východ a rekonstrukce části zmiňované výhybny.
02.10.2020
Mezinárodní architektonická soutěž na Centrálu Správy železnic
Správa železnic se rozhodla vytvořit moderní a efektivní prostředí pro své pražské zaměstnance formou centralizace do jedné lokality. V souvislosti s tímto záměrem nyní vyhlašuje mezinárodní architektonickou soutěž na podobu nové centrály, která by se měla nacházet v jižní části pražského Smíchova, v oblasti těsně přiléhající k současné výpravní budově stanice Praha-Smíchov. Sídlo by v této lokalitě měly v budoucnu najít i další instituce působící v rámci resortu Ministerstva dopravy.
01.10.2020
Obyvatelé největšího příbramského sídliště mohou využívat novou zastávku
Správa železnic dnes slavnostně otevřela novou zastávku Příbram sídliště. Bezbariérově přístupné nástupiště je dlouhé 90 metrů, pohodlný nástup do vlaku zajišťuje jeho normová výška 550 milimetrů nad kolejí. Zastávku budou využívat především obyvatelé sídliště Příbram VIII, lokalit Fialka a Drkolnov a také lidé z přilehlé rekreační oblasti Nový rybník. Stavba byla zahájena letos v květnu, její celkové náklady dosahují 34,6 milionu korun.
30.09.2020
Navrhněte kandidáty na ocenění pro významnou osobnost železniční infrastruktury
Společnosti a instituce mohou zasílat návrhy kandidátů na ocenění Významná osobnost infrastruktury železniční dopravy České republiky pro rok 2020.
29.09.2020
Správa železnic prezentovala nové služby mobilních čet
V úterý 29. září se ve stanici Praha-Libeň za přítomnosti generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody a zástupců Národní rady osob se zdravotním postižením ČR (NRZP ČR) uskutečnila prezentace nové služby mobilních čet, kterou zajišťuje Správa železnic od září tohoto roku na 869 nádražích.
29.09.2020
Rekonstruovaný areál Správy železnic využívají nejen drážní hasiči
Správa železnic dnes slavnostně ukončila rekonstrukci areálu v tzv. Trianglu na severním okraji Českých Budějovic, ve kterém našli nové sídlo nejen hasiči z místní jednotky požární ochrany, ale také další zaměstnanci manažera drážní infrastruktury. Stavba byla zahájena vloni v lednu, celkové investiční náklady dosáhly 173 milionů korun.
25.09.2020
Do Polska se pojede už za dva roky rychleji a pohodlněji
Rychlejší a pohodlnější cestování vlakem k našim severním sousedům přinese už za dva roky rekonstrukce traťového úseku z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné na státní hranici s Polskem. Stavbu dnes slavnostně zahájila Správa železnic. Jde o jeden z prvních projektů spolufinancovaných z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Celkové investiční náklady stavební akce se blíží třem miliardám korun.
24.09.2020
Pardubický železniční uzel bude mít více nástupišť, vlaky jím projedou až 160 km/h
Další významný uzel na síti Správy železnic čeká rozsáhlá přestavba. Správce drážní infrastruktury dnes slavnostně zahájil celkovou modernizaci stanice Pardubice hlavní nádraží. Kromě rychlejšího a tiššího průjezdu vlaků přinese také zcela nové ostrovní nástupiště. Díky výstavbě bezbariérově přístupné lávky pro pěší stanice navíc přestane být překážkou pro místní obyvatele. Dokončení stavby s předpokládanými náklady přes 6,3 miliardy korun je naplánováno v prosinci 2024.
22.09.2020
Na rekonstruované Dluhonické spojce dojde k výměně mostní konstrukce
Správa železnic provede v následujících dnech výměnu 268 tun vážící ocelové mostní konstrukce, po které přechází 2. kolej Dluhonické spojky u stanice Prosenice přes dvoukolejnou trať Přerov – Bohumín a 1. kolej Dluhonické spojky. K odstranění staré konstrukce tzv. Rámusáku dojde tuto sobotu, nová konstrukce pak bude vložena v pondělí 28. září.
21.09.2020
Nový podchod v Kolíně zajistí bezbariérový přístup k nástupištím
Nejfrekventovanější středočeskou železniční stanici, nádraží v Kolíně, čeká další stavební úprava, která přispěje k vyššímu komfortu pro cestující. Po zmodernizované nádražní budově tam přibude nový podchod s plně bezbariérovým přístupem na nástupiště. Správa železnic aktuálně vypisuje zakázku na zhotovitele této stavby. Samotné práce by pak měly odstartovat v březnu příštího roku.
21.09.2020
Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí
Správa železnic v souladu s vládním usnesením z roku 2017 připravuje výstavbu vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Těsně před dokončením jsou studie proveditelnosti Praha – Brno – Břeclav a Brno – Přerov – Ostrava. Pilotní úseky – VRT Polabí a VRT Moravská brána – se souběžně zpracovávají ve zrychleném režimu s cílem zahájit jejich výstavbu v roce 2025. Aktuálně se soutěží zpracovatelé dokumentací pro územní řízení. Je zpracována studie proveditelnosti na výstavbu nového železničního spojení mezi Prahou a Drážďany.