Aktuality

26.08.2021
Správa železnice zahájí rekonstrukci rozsáhlé výpravní budovy v Teplicích
Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele stavebních prací pro první etapu rekonstrukce historické výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 279,5 milionů korun. Práce v první etapě se zaměří na opravu fasády a přilehlého nástupiště, jejich zahájení se předpokládá ještě letos. Na ni naváže druhá etapa obsahující zejména opravu interiéru objektu a úpravy okolí výpravní budovy. Hotovo bude na jaře 2024, celková investice se plánuje ve výši 954 milionů korun.
26.08.2021
Správa železnic získá lokomotivu Vectron
Správa železnic podepsala se společností Siemens Mobility Česká republika smlouvu na nákup vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron. Elektrická lokomotiva bude dodána letos na podzim. Správce drážní infrastruktury ji bude využívat pro diagnostiku tuzemské i zahraniční železniční sítě včetně traťové části ETCS.
25.08.2021
Taktické cvičení prověřilo funkčnost nového zabezpečení Březenského tunelu
Cvičení Hasičského záchranného sboru Správy železnic dnes prověřilo fungování nového zabezpečovacího systému Březenského tunelu, včetně unikátního systému Accur8vison založeného na přesné laserové detekci. Druhý nejdelší železniční tunel na našem území se nachází na trati z Chomutova do Žatce. Instalace zařízení na portály tunelu přispěje k eliminování neoprávněného vstupu osob do jeho tubusu a tím dojde ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu.
25.08.2021
Vlaky na Slovensko jezdí u Valašského Meziříčí téměř dvojnásobnou rychlostí
V modernizované stanici Lhotka nad Bečvou se dnes uskutečnilo slavnostní ukončení rekonstrukce v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou. Jejím hlavním přínosem je zvýšení traťové rychlosti z 80 až na 160 km/h a tomu odpovídající zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na pomezí Zlínského a Olomouckého kraje začaly v červnu 2019 a trvaly necelé dva roky.
24.08.2021
V Litoměřicích se otevírá opravená výpravní budova
Správa železnic dokončila opravu výpravní budovy na zastávce Litoměřice město. Za přibližně 14 milionů Kč bez DPH ji realizovala společnost Chládek & Tintěra a.s., Litoměřice. Stavební práce probíhaly od září loňského roku a skončily letos v červenci.
20.08.2021
Na dokončené stavby ve Šluknovském výběžku vyjel zvláštní parní vlak
Správa železnic dnes uspořádala slavnostní jízdu parního vlaku po několika stavbách, které nedávno dokončila v oblasti Šluknovského výběžku. Trasa vedla po opraveném traťovém úseku z Rumburku do Velkého Šenova, poté po zrekonstruovaném železničním viaduktu ve Vilémově u Šluknova. Následovala prohlídka stanice Mikulášovice dolní nádraží, kde prošlo přestavbou jak kolejiště, tak i výpravní budova. Stavební práce na jednotlivých akcích probíhaly od března 2019, celková výše nákladů přesáhla 750 milionů korun.
17.08.2021
Výpravní budova plzeňského nádraží prochází výraznou proměnou
Správa železnic slavnostně zahájila rekonstrukci památkově chráněného objektu výpravní budovy na plzeňském hlavním nádraží. Vlastní stavební práce začaly v květnu a potrvají přibližně dva a půl roku. Realizuje je Společnost nádraží Plzeň, kterou tvoří Metrostav DIZ, OHL ŽS a AVERS. Za 667,9 milionu korun získá západočeská metropole moderní vstupní bránu do města.
16.08.2021
V Adamově se postaví nová nástupiště a lávka přes celé kolejiště
Výstavbu dvou nových ostrovních nástupišť ve stanici Adamov, přístupných z nové lávky překonávající celé kolejiště, přinese stavební akce, která se začne realizovat v říjnu letošního roku. Správa železnic má pravomocné stavební povolení, zhotovitelem prací bude Společnost Adamov (Swietelsky Rail CZ + Elektrizace železnic Praha). Celkové investiční náklady akce dosáhnou částky 834 milionů korun bez DPH.
13.08.2021
Pozvánka na Den otevřené stavby Soběslav – Doubí
Správa železnic zve na prohlídku další významné stavby, konkrétně modernizace IV. tranzitního koridoru v úseku Soběslav - Doubí. V rámci Dne otevřené stavby bude možné projít si právě budovaný Zvěrotický tunel.
10.08.2021
Cestující v Roudnici nad Labem získají bezbariérový přístup na nástupiště
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce nástupišť ve stanici Roudnice nad Labem a zajištění bezbariérového přístupu na ně pomocí výtahů. Budou jimi společnosti Chládek & Tintěra, Litoměřice, a Monzas, které předložily nabídku ve výši 344,6 milionu korun. Stavba přinese výrazné zlepšení bezpečnosti železniční dopravy. Začne v srpnu, konec prací je naplánován na listopad příštího roku.
09.08.2021
Správa železnic opraví také koridorový úsek mezi Adamovem a Blanskem
Kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje i celková rekonstrukce adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace infrastruktury mezi Adamovem a Blanskem. Stavební práce začnou letos na podzim a skončí v roce 2023. Správa železnic už vybrala dodavatele stavebních prací, stala se jím Společnost AdaBla (OHL ŽS + Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby + TRAMO RAIL). Vysoutěžená cena je 2,62 miliardy korun bez DPH. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky.
05.08.2021
V Děčíně projde kompletní obnovou propojení tratí na březích Labe
Správa železnic vybrala zhotovitele optimalizace trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb. Úsek propojuje železniční tratě na pravém a levém břehu Labe a je součástí nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Kompletní obnovu trati, jejíž součástí jsou nová protihluková opatření, provede za 1 082 500 000 korun Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG. Zahájení hlavních stavebních prací je plánováno ještě v letošním roce, dokončení celé stavby pak v listopadu 2023.
04.08.2021
Vyjádření generálního ředitele Správy železnic k nehodě u Milavčí
S velkou lítostí jsem dnes přijal zprávu o nehodě u Milavčí na Domažlicku, kde došlo k čelní srážce dvou vlaků. Jejím následkem jsou bohužel ztráty na životech a větší počet zraněných. Rodinám a blízkým obětí vyjadřuji hlubokou soustrast. V součinnosti s Drážní inspekcí udělá Správa železnic vše pro to, aby co nejdříve došlo k vyšetření této tragické nehody a její příčiny.
03.08.2021
Modernizace trati zajistí plynulejší provoz vlaků mezi Brnem a Adamovem
Kompletní rekonstrukce železničního svršku a částečně i železničního spodku, výstavba nové odbočky Svitava a potřebné úpravy zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou jsou náplní plánované modernizace části prvního koridoru na sever od Brna. Dodavatelem stavby bude Společnost MALADA, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 2,4 miliardy korun bez DPH. Práce začnou v letos říjnu, hotovo bude v roce 2023. Projekt bude spolufinancovaný z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky.
29.07.2021
Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu
Správa železnic a DB Netz uzavřely smlouvu s dodavatelem na zajištění projektové přípravy přeshraničního úseku vysokorychlostní tratě (VRT) z Prahy do Drážďan. Projektanti tak v nejbližší době zahájí práce na dokumentaci pro připravovaný Krušnohorský tunel.
28.07.2021
Nová varianta vedení VRT v Ústeckém kraji
Správa železnic na Pracovní skupině hejtmana Ústeckého kraje představila nový návrh vedení připravované vysokorychlostní železnice, která spojí Prahu s německými Drážďany. Aktuálně tak existují tři varianty, kudy by VRT mohla v budoucnu vést.
27.07.2021
V Benešově se prodlužuje podchod pod nádražím
Lepší podmínky pro přístup na nástupiště a spojení železničního a autobusového nádraží se západní částí města jsou cílem prodloužení podchodu v Benešově. Stavební práce za 47,3 milionu korun realizuje společnost STRABAG Rail. Hotovo má být do konce letošního roku.
23.07.2021
První patro výpravní budovy Děčín východ využije místní dům dětí a mládeže
Správa železnic a Město Děčín se dohodly na využití celého 1. patra nádražní budovy v železniční stanici Děčín východ. Doposud nevyužitý rozsáhlý prostor bude upravený zejména pro technické obory domu dětí a mládeže.
21.07.2021
Světová architektura v Brně: Mezinárodní soutěž na nové hlavní nádraží vyhráli nizozemští architekti Benthem Crouwel
Je rozhodnuto – nové brněnské hlavní nádraží vznikne podle návrhu nizozemského ateliéru Benthem Crouwel Architects, který stojí za projektem železniční stanice v Rotterdamu nebo rekonstrukcí a dostavbou nádraží v Amsterdamu. Podle vítězů se brněnské nádraží stane novou branou do města a pozitivním impulzem pro vznikající čtvrť Trnitá na nábřeží řeky Svratky. Brňané získají moderní přestupní uzel a záruku dalšího rozvoje zdejší železniční dopravy. Výběr odborné poroty, ve které zasedla architektka Eva Jiřičná nebo urbanista Peter Gero, potvrdily v tomto týdnu vedení města Brna i Správa železnic. Kancelář architekta města Brna vystaví jako organizátor soutěže všechny návrhy včetně velkého modelu nové čtvrti v Křížové chodbě brněnské Nové radnice na konci září.
15.07.2021
Zveme vás na den otevřené stavby modernizace trati Sudoměřice – Votice!
Rádi vás uvítáme v železniční stanici Střezimíř dne 17. 7. 2021 od 10:00 do 17:00 hod.